-
Tack vad fint du skriver om barnen, så vill jag minnas dom.Free skrev 2008-10-06 12:14:03 följande:Har sen dag 1 följt vad som hänt din familj. Jag vet knappt vad jag ska skriva, jag har tänkt på er ofta ofta. Jag beundrar dig Emma, och Max och Saga har en helt fantastisk mamma.Säger som många andra sat här, Max och Saga ögon verkligen lyser av glädje. Dom är säkert riktiga glädjespridare uppe i himlen,och Saga busar säkert på! Vill skicka en stor kram till Er allihopa! -
Det e lite det jag e ute efter, att få besrätta om barnen som de var. Både för min egen skull, men för att alla runt om i sverige ska få lära känna barnen som de var. Inte som brottsoffer.... Jag minns dom, o jag minns dom med ett leende. Tack för att ni vill dela det med mig.SaT skrev 2008-10-06 12:57:47 följande:Har tänkt mycket på dig och din familj ända sedan man såg de första rubrikerna i tidningarna. Det är underbart att läsa när du skriver om dina barn, att få de fina bilderna av barnen, istället för de hjärtskärande rubrikerna.Stora kramar från mig! -
Amigos skrev 2008-10-06 14:13:04 följande:Jag tyckte den länken passade bra här, vill vi så kan vi köpa en produkt och eftersom man får välja fond att stödja så kan vi välja Max och Sagas fond.ååå, tack för ditt fina förslag. Så otroligt fin gest. Max o Sagas fond disponeras av svenska kyrkan villket gör att alla pengar som kommer in går direkt till HPN föreningen och rädda barnen som vi valt att skänka pengarna till. Kyrkan tar inte ut några administrationskostnader.
Jag skriver och lämnar gärna kontonummret om det e någon som vill skänka pengarna dit. Men vill inte göra det utan förfrågning. För det var inte därför jag startade tråden. Utan för att tala om mina änglar och även få dela erat liv.
Skriver jag ut kontonummret kan det kännas som ett "måste" att skänka pengar dit. Det hadde inte Max o Saga heller velat. Men jag hjälper er som vill ha hjälp med det.
-
Ja, en hjälte, rakt igenom.... Tänk att jag har en hjälte som vakar över mig och bland den sötaste änglaflickan med....Lingonflickan skrev 2008-10-06 15:31:56 följande:Har sagt det innan. För mig var Max en sann liten vardagshjälte och jag tror det har förts över till dig. Ett tecken så gott som något på att han finns nära dig och kanske till och med är den som håller dig i handen, som han gör med Saga. -
Jag förstår absolut att det kan ha vart svårt att förstå att det var jag. Vem skulle tro och TYCKA att det var okej att skriva såhär om allt. Men jag gjorde det valet, o jag har aldrig ångar det.pinguliny skrev 2008-10-06 15:47:25 följande:Hejsan Ts När jag först kikade in i tråden kopplade det först inte att du var hon, hon i arikeln.. Först så tänkte jag, hm barnens namn, snarlikt hennes i artikeln.. Men när ja läste lite i början av tråden får jag en rysande känsla, att fan det var ju hon.. så jag ber om ursäkt för mitt första tvivel.. Jag vet inte hur det är att förlora sina barn, men jag har som så många andra här I sverige runt om i alla städer, läst arikeln och följt nyheterna osv.. så lågt aV HENNE att inte erkänna, men en lättnad att höra att hon inte var psysiskt störd, Om jag inte drömmt det, för ursäkta mig nu men sveriges brottslingar Kommer undan för mycket genom de där att dem ska få psysk hjälp ist.. Jag förundras även jag av hur stark du är, hur du orkade med att kämpa.. En sak som ja alltid velat fråga dig: När du låg på sjukhuset, kämpade för din familj och överlevnad, du viste inte hur Läget Var och så eller, eller viste du det när du låg på sjukhuset??? När du vaknade upp och massmedia förföljde nästan varje steg ni tog, Hur kändes det? Förlåt om det är för ingående frågor, inte min mening.... jag ha svårt att utrycka mig Alltså jag tror aldrig att ja hoppats att någon skulle få rättvisa mer än du, att jag bad för dig varje dag, att du skulle vakna, få din hämd..Men nu i efterhand efter läst detta förstår jag att du finner friden på annat håll.. Tycker dt otroligt starkt av dig och tror faktiskt att dina barn är tacksam att du inte Är en hämdlysten person utan önskar dina barn välbehåll och hoppas på ett liv efter detta Jag kan inte nog med ord beskriva hur förundrad jag är över dit mod/styrka.. Jag önskar dig och resten av dina anhöriga en fortsatt välfyld resa genom livet.. Krama om stort
Dina frågor... hmmm, På sjukhuset fick jag veta om mina barn efter ca två el tre veckor. Jag frågade jättemycket efter dom så de tyckte att det var dax att berätta för mig. Men jag lyckades inte ta in det då. Vad som hadde hänt mig visste jag nog men kunnde inte uttrycka i ord. Jag var skyddad från information, besök och media.
Massmedia kom jag i kontakt med först långt efter att jag kommit hem till min hemstad. -
Det stämmer, att hon delgett oss att hon fött ett barn och att hon adopterat bort det. Det var straxt innan händelsen. Vad man ska tro om den frågan får nog vara osagt från min sida.pinguliny skrev 2008-10-06 20:58:10 följande:Förlåt om detta är känsligt att fråga, Men artikeln i expressen säger att tyskan ska ha blivit gravid med din sambos barn och adopterat bort det, men ljugit om det, jag förstår inte varför hon inte förklarades psysiskt instabil ändå, om hon hittat på en sån sak, men d rättifärdigar såklart inte de hon gjortkrama -
Immer skrev 2008-10-07 00:51:49 följande:Hej Emma!Jag tänker mycket på er..och önskar att allt som hände vore möjligt att ändra. Om bara någon hade sett vad som hände- tänk dej miljoner av människor som hade kommit rusande för att skydda dej och barnen, så många är det som hade velat hjälpa till där. "Vi har bara varandra", det är väl det man förstår när en katastrof har hänt. Ord är så torftiga... men jag sänder massor med kramar till er.ord är inte torftiga, inte sådanan ord, dom är väldigt fina.... tack, tack för ditt fina inlägg.
Jag har önskat detsamma många många gånger. Tänk om jag setat och kopplat Sagas dropp, då hadde jag inte öppnat....
-
Jag förstår din tanke. Men, Max älskade döskallar, han ville ha döskallar på ALLT. Det var hans grej, fick han välja så var döskallar hans favorit symbol. Döskallekalsongerna var välanvända.Therese 1980 skrev 2008-10-07 09:54:54 följande:Kanske inte det lämpigaste och omge Max namn med döskallar!! -
JohannaMatt skrev 2008-10-07 12:12:41 följande:Läste i tidningen idag att Emma sagt att det värsta var att Max hade stått bredvid henne och antagligen försökt skydda sin mamma. Jag blir alldeles kall. Denne lille prins, en sådan modig hjälte. Kan inte fatta. Man tror att tiden ska matta ut känslorna, men det känns lika starkt varje dag. Det enda jag kan tänka som gör att det känns lite bättre är att de är på ett bra ställe idag, utan smärta och rädsla, och att barnen har varann. Hur är det med dig, Emma? Är det tungt nu i veckan?Ja, Max har förmodligen stått bredvid mig. Han hittades nedanför mig bara. En hjälte in i det sissta. Men det ska inte en 4:åring behöva vara. Men han var den Max som jag minns. Skyddade alla han älskade. Han kommer alltid ha hjälteplatsen i mitt liv.
Tack för att du frågar hur det är idag. Jag har vart till graven o tänt alla 19 ljus idag. Ställde dit en bukett med röda rosor. Fixade till lite runt om och gjorde så fint som de är värda. Det är tungt vissa dagar. Andra lite bättre. Idag har vart en ganska jobbig dag. Men då gör jag bara sånt som jag orkar vill och behöver. Tack tack för f-kassan som låter mig vara sjukskriven.
I villken tidning o villken dag hadde du läst det?
-
Modig som en sann hjälte. Jag har nominerat honom till hjälte på aftonbladets sajt....jl81 skrev 2008-10-07 13:16:59 följande:Svar på #499jag kan bara hålla m dig vilken modig lite kille blir tårögd..Kram till dig Emma!