• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • enny signatur
    emmy840508 skrev 2008-11-13 21:00:57 följande:
    Som de sagt tidigare, så har teknikerna hittat blodspår i hallen efter Max. I HELA hallen och inne i vardagsrummet (som ligger angänsande till hallen). Därför kan vi vara säkra på att han rört sig efter iaf första slaget. Jäms med mig tydligen.... Det gör så ont så ont.... han måste vart så rädd min hjälte...
    Åhh stackare, jag finner inte ens ord!
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-13 22:00:24 följande:
    Jag kan knappt andas när jag tänker på det. Men...Åkte din pappa och mamma med dig till sjukhuset då? Och din sambo? Var det någon som fick åka med barnen i ambulansen? Sedan har jag tänkt på...jag förstår ju att de dog av sina skador, men var det hjärtat som bara slutade slå, eller...?
    Både jag och barnen åkte själva i varsin ambulans.
    Min sambo fick åka till polisstationen för ett förhör. Blev sen stjutsad till arboga. Han blev avsläppt vid Mc Donalds där hans och min far fanns.
    De pratade med polisen och de sade att det var bäst att åka till uppsala för jag var påväg i helikopter dit.
    jag vet ej vad pappa tänkte i den situsationen. Men jag har för mig att jag hörde att han hadde i tankarna att barnen också var påväg dit. Självklart var han i chock och jag e säker på att han nog gärna ville åka till barnen. Min pappa var otroligt fäst vid sina barnbarn. Men på något sätt var de nog fast i vårdens och polisen "klor".
    De frågade och förväntade sig att få ett ärligt svar om vad de borde göra i denna situation. Vem vill man lita på i chock om inte på sammhället.
    Min pappa är här inne och läser ibland, jag hoppas inte jag skrivit något galet isf ändrar ja det vid ett senare tillfälle.

Eftersom jag inte fått läsa journalerna så vet jag ej exakt dödsorsak. Men rättsläkaren sade på rättegången att de avled av sina skador.
    Men, jag vet att de också pratade om blodbrist och då slutar ju hjärtat slå.
  • SandraS

Emma, jag läste vad din mamma skrivit till Saga på hennes minnessida, jag är säker på att Saga ger mormor många pussar och kramar när hon sover!

• emmy840508
    Mamma mu74 skrev 2008-11-13 22:05:15 följande:
    Åhh Emma... Som jag skrivit tidigare så följer jag med denna tråd. Jag har inte skrivit på länge nu, ofta vill jag det men svårt att uttrycka mig. Allt är så ofattbart och orättvist!!! Vilket MONSTER som gjort detta! Det värker i mitt hjärta, tårarna rinner. Det kommer många känsliga frågor nu men jag har oxå funderat på en sak. Läst att hon är vänsterhänt, hade du mest skador på höger sida? Ni finns i mina tankar varje dag. Många kramar!!!
    Ja, du har rätt, hon är vänsterhänt. Hon blev frågad om det i tingsrätten. Hon sade "jag skriver med vänster hand"
    Och, ja, jag hadde bara skador på höger sida. Lite uppe på huvudet och bak i huvudet också, men ingenting på vänster.
  • enny signatur

Jag kan inte läsa här, jag mår så otroligt dåligt av det som hänt. Jag är så oerhört imponerad av er som kan gå vidare, det är vad barnen troligen hade velat.
    Jag är inte berörd så tillvida att jag inte känner er, men ändå tar jag till mig så otroligt av detta. Jag mår så illa över att någon kan göra så mot så små. Mot vuxna förstår jag ändå logiken med, men små barn?
    Jag kramar min dotter lite extra, gråter en tår ibland, men mitt liv finns ju här. Ändå så blir det som en klump i mig. Jag förstår inte... Jag vet att många här finns för dig Emma, det märks. Jag orkar dock inte vara kvar och läsa utan kommer ta hand om min dotter istället. Att ta hand om det man har är väl vad som är viktigast? Du gav dina barn det du kunde under den tid du fick. Dina föräldrar verkar ta hand om dig med. Ta hand om varandra och sök glädjen. När allt är över hoppas jag ni kan få sörja och sedan gå vidare. De kommer alltid finnas inom er.

• emmy840508
    Mamma mu74 skrev 2008-11-13 22:12:39 följande:
    Pojkmamma 790421, Du har alldeles rätt, förlåt mig för frågan,onödigt. Känner mig lite dum nu.
    Ingen fråga är onödig.... jag kan välja att svara.... el inte logga in här alls. Men jag är här varje dag.
  • pojkmamma790421

Jag tror också att få svar på hur barnen dog hjälper Dej Emma att go vidare(låter konstig) på nåt sätt, det är din väg till frid och du måste följa dina barnets spår...för ditt liv är din väg till Dom

• JohannaMatt

Å,Emma... jag är 100% säker på att din pappa ville vara med sina barnbarn. Även sjukvården o polisen verkar ju ha varit i nån slags chock, att de inte riktigt visste hur de skulle handla.Måste ha varit en så svår situation och så många människor i chock...Men som nån annan skrivit härinne, att när ni alla var medvetslösa så var ni tillsammans. Sa hej då med många kramar o pussar. Minns att din pappa sa nåt om att mormor Ninni eller nåt liknande som oxå är i himlen...är det din mormor?

• pojkmamma790421

Jag tror hon hete Kajsa...

Svar på tråden Mina två änglar