• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Rastafairy skrev 2008-11-13 22:14:20 följande:
    Emma vet att det ställs frågor här o du ska bara svara om du orkar och blir du stött eller inte vill svara så gör absolut inte det! Snälla.Låg ni nära varandra när din sambo hittade er? Var bara något jag snuddade vid i tankarna.Varm kram
    Ja, vi låg jättenära varandra. Jag låg längst ena väggen. Max låg några decimeter nedanför mig och Saga låg några decimeter precis bredvid Max.
    Hallen var endast en o en halv meter bred.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-13 22:31:38 följande:
    Å,Emma... jag är 100% säker på att din pappa ville vara med sina barnbarn. Även sjukvården o polisen verkar ju ha varit i nån slags chock, att de inte riktigt visste hur de skulle handla.Måste ha varit en så svår situation och så många människor i chock...Men som nån annan skrivit härinne, att när ni alla var medvetslösa så var ni tillsammans. Sa hej då med många kramar o pussar. Minns att din pappa sa nåt om att mormor Ninni eller nåt liknande som oxå är i himlen...är det din mormor?
    Ja, som någon skrev här under så hette hon mormor kajsa... jag tror att hon kom och tog hand om barnen åt mig där i våran medvetslöshet... Jag vill tro det och då tror jag det.
    Det e min pappas mormor... hon blev över 90 år....en riktig "krutgumma".
    Det e tryggt att de e på samma ställe.
  • Tibertius

Ja där är de! Hos sin gammelmormor och hon skämmer bort dom nu..

Natti natti alla här inne

• malinagirl

Jag kan undra om hon "det där" någonsin kommer att erkänna och berätta...få ett sammanbrott av något slag. Det är inte mänskligt det hon gjort. Det är sånt som man bara inte kan tro hända i ett land som Sverige.

• JohannaMatt

Ja, mormor Kajsa tar hand om dem.Det är jag också säker på.
    Jag vill tacka dig, Emma, för att du finns här, för att du står stark, för att du visar oss andra hur värdefullt och skört livet är, för att du gör oss till bättre människor, för att din värme har omslutit oss alla, för att du inte låter något eller någon besegra dig. Tack Emma.

Natti natti

• Anki 82

Så fruktansvärt det är allting, så himla orättvist!!!
    Har inte riktigt greppat förut allt som hände den dagen så tack Emma för att du delar med dig! Blir berörd och gråter varje dag när man läser här men på nåt sätt så är det nog en bearbetning för alla oss andra med, även fast vi inte ens känner er. Du verkar så otroligt omtänksam och en fin människa Emma.
    Jag tror inte det finns nån mening med att dina barn inte klarade sig, men det finns absolut en mening med att du överlevde!!

Förresten har du någon bild på graven någonstans? Tänker ofta på hur det ser ut där och antar att det är väldigt fint.

Kram!

• sweedy

Kanske har du svarat på detta tidigare, har läst mycket men inte allt. Om hon berättar allt, vill du höra det då, eller är det lite trygghet och tröst att inte veta alla grymma detaljer?

Tänker på dig och kramar med tacksamhet om mina pojkar extra. Och självklart är de väl omhändetagna där de är nu.

• susse 77

Måste bara skriva ett par rader.... har följt er sen dag ett. Det har varit jobbigt många tårar har fällts men jag kan inte slita mig från er. Du har så vackra barn på alla sätt. Har själv två barn i samma ålder som du och ser dem med helt andra ögon idag! Livet är inte självklart längre, hemskt att något så fruktansvärt och tragiskt ska få en till att tänka efter. Jag beundrar din styrka den e enorm. Jag får ofta höra att jag e stark men jag tror att du klår mig med häst längder. Men som du själv skrivit vid ett par ställe är inte frågan hur utan bara jag måste komma vidare.

Jag tänker mycket på er, tittar på stjärnorna och viskar till dina små barn. Dom finns med dig hela tiden! Kommer fälja dig i tråden... hoppas på fler foto av solglimtarna.
    Nu trillar mina tårar igen...
    Var rädd om dig och livet e ditt!!

Kramar från Susette mamma till Melvin och Evelina

• Mamma mu74

Tack Emma för att du orkar svara och tack för att du finns. Tusen tusen kramar. God natt allihopa.

Svar på tråden Mina två änglar