• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • SandraS
    idaja skrev 2008-11-15 17:22:38 följande:
     Emma hälsar att hon har middag med några vänner ikväll, men kommer in här på familjeliv i morgon och läser :)
    Hoppas att det blir en trevlig kväll!
  • 3barn

Hoppas ni har en mysig middag Emma.Tänker på er.

Alexandra980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • Humbla
    idaja skrev 2008-11-14 19:13:16 följande:
    Nej, det ska INTE få gå till så här!!! kvällen den 17 Mars var det jag som höll i trådarna och ringde runt för att få svar på alla frågor vi hade. Fick tjata mig till att få veta något om barnen. Hos Emma fanns ju pappa och Emmas sambo så blev uppdaterade om henne genom dem. Men jag tycker inte man ska behöva slita så som jag gjorde för att få veta hur det är med barnen. Speciellt inte när man läst på internet och hört på radion att barnen avlidit! Pratade med massor med folk den kvällen, och alla sa bara att de inte ville eller kunde svara på min fråga om hur det var med barnen. Till slut blev jag så arg att jag nästan skrek åt en polis i telefonen att jag inte ville veta hur det var med Emma, för rapport om henne fick jag från min pappa, utan ville veta hur det var med barnen. Ville ha bekräftelse på om det vi läste var sant. Klockan var nu runt 01 på natten!!!!!!! Cirka 2,5 timme efter barnen avlidit och pressen skrivit ut det! Kommer fortfarande ihåg polisens ord... "Ja, jag ska inte mygla med det längre, men ja barnen har avlidit." Tomt..... så tomt i huvudet. Vilket jäkla sätt att säga det på sen också... "jaha, tack" blev mitt svar bara. lägger på telefonen... funderar. Hur ska man berätta detta för resten av familjen!?!?! Mamma skriker rakt ut när jag berättar det. Så hjärtskärande skrik har jag aldrig hört förut... speciellt inte från min mamma. Så NEJ! Så här ska det INTE få gå till!! Massor av kritik till doktorer och media!
    Sitter här med tårarna rinnande, och har svårt att få fram orden. Du skriver så levande, och jag kände paniken och rädslan i det du skrev. Jag önskar att ni hade behandlats med den respekt varje person borde få, men mest av allt önskar jag att detta aldrig hänt. Många kramar
  • JoiPoi

Hej! Har läst bloggen o lite här i tråden och ville bara säga att detta är ju verkligen hemskt, kan inte föreställa mig hur det måste kännas att ha förlorat sina barn!
    Hoppas att ni får den hjälp och stöd ni behöver, bra att ventilera på detta sätt också.
    Klarade inte av att läsa så mycket på bloggen, blev tårögd väldigt fort. Det är fruktansvärt! Styrkekramar!

• Tibertius

Hej Emma,

Hoppas du får en riktigt trevlig middag. Det förtjänar du verkligen. Jag blir alldeles mållös av alla snälla medkännande människor i den här tråden. Saknar ord för att beskriva hur berörd jag är av detta, önskar också riktigt starkt VARJE dag att det här bara är en hemsk mardröm som vi alla skall vakna upp ur..Mår verkligen psykiskt dåligt emellanåt och det är så bra då att få vara här och skriva av sig och försöka ge dig så mycket stöd som bara är möjligt. Känns nästan som om man känner dig, du är så bra på att förklara och berätta. Beundrar dig enormt mycket!

Ida, du underbara syster! Vilken tur Max och Saga hade som fick lära känna dig och Christer. De hade säkert många underbara stunder tillsammans med er och var säker på att de tittar till er dagligen!

Tänder ljus som vanligt för Max och Saga i kväll, läser saga för dom ochså när jag och mina barn har sagostund på kvällen.

TACK för att ni finns här och orkar hjälpa även oss med att bearbeta detta hemska!

Tusen kramar till er och de små änglarna.

• Humbla

Jag hoppas att middagen blir mysig, vad skönt att läsa att du är i nära vänners sällskap ikväll! Kramar från mig :O)

• emmy840508
    Anki 82 skrev 2008-11-13 22:49:06 följande:
    Så fruktansvärt det är allting, så himla orättvist!!! Har inte riktigt greppat förut allt som hände den dagen så tack Emma för att du delar med dig! Blir berörd och gråter varje dag när man läser här men på nåt sätt så är det nog en bearbetning för alla oss andra med, även fast vi inte ens känner er. Du verkar så otroligt omtänksam och en fin människa Emma. Jag tror inte det finns nån mening med att dina barn inte klarade sig, men det finns absolut en mening med att du överlevde!!Förresten har du någon bild på graven någonstans? Tänker ofta på hur det ser ut där och antar att det är väldigt fint.Kram!
    Bild på graven ska jag fixa! Min sambo har köpt en ny bra kamera. Så vi tar många fina bilder när vi går dit idag :0) Säger till när jag laggt upp dom.
  • emmy840508
    sweedy skrev 2008-11-13 22:49:31 följande:
    Kanske har du svarat på detta tidigare, har läst mycket men inte allt. Om hon berättar allt, vill du höra det då, eller är det lite trygghet och tröst att inte veta alla grymma detaljer?Tänker på dig och kramar med tacksamhet om mina pojkar extra. Och självklart är de väl omhändetagna där de är nu.
    Hur konstigt det än låter så vill jag höra det då, på en gång om hon berättar. Jag vill inte undvika någonting hon berättar isf. Mycket för att fylla i luckorna jag har men också visa alla som tvivlar på mitt minne att jag faktist minns vad som hände. Vad gäller barnen så kommer det vara hårt. Men, jag vill veta om deras sista minuter.... även fast det var fruktasvärda minuter.
  • emmy840508

Hej allihoppa! Jag har vart borta ett par dagar härifrån. Jag har passat på att fika med vänner, jag har vart hos läkaren, städat hemma, bjudit vänner på mat, umgåts med min mamma och mormor, vi tog med mormor till barnens grav. Hon kan inte ta ta sig dit själv. Så hon såg stenen för första gången. Jag har ärligt talat saknat att vara här inne. Jag mår så otroligt bra av det. Jag ser att det hänt otroligt mycket. jag ska alldeles straxt uppdatera mig.

• emmy840508
    SofiaOlava skrev 2008-11-14 08:52:46 följande:
    Tack för senast vännen!Skönt att få SE er på riktigt, hoppas vi blir lite bättre på det bara!Lite roligt sammanträffande att du skrivit en del om gråt strax efter att ni var här... på kvällen när jag låg i sängen och pratade med Elin, undrade hon om du verkligen var Max & Sagas mamma, "för hon gråter ju inte" Fick då ha ett ganska långt samtal om sorg med henne... Då undrade hon om du skulle bli svart i hjärtat om inte gråten kom ut... Känslig som jag är kunde jag inte hålla tårarna tillbaka, då klappade hon mig på huvudet och sa; lilla mamma, änglarna i himlen blir ledsna om vi gråter, så då gråter dom med och jag vill inte att det ska regna... Det är nog därför Emma inte gråter, hon vill nog att solen ska lysa på henne...Undrar var dom får allt ifrån.Kramar från mig och monsterna!
    åååå, vad otroligt fint!! Lilla Elin så liten men klok som en bok! Hon ställde en fråga, men svarade på den alldeles själv. Berätta för henne, om samtalet kommer upp igen, att jag gråter ofta. Men när jag var hos er så behövde jag inte gråta, för jag var så glad att få träffa er alla!
    Jag tror som hon att man blir "svart i hjärtat" om man inte gråter om man BEHÖVER gråta. men man ska inte gråta om man inte behöver det. Det vill säga, man måste släppa ut känslorna när man behöver det, men inte tvinga fram dom.

Tack så mycket för att vi fick komma till er o hälsa på! Frida och jag somnade i bilden påväge hem, vi var helt slut efter det. Men det var jätteskoj att se er alla! Som du säger så måste vi komma oftare. Det behöver iaf inte dröja 5 år till nästa gång ;0)
Svar på tråden Mina två änglar