• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ellan 76
    Faster: Vad tråkigt att läsa dina rader! Hoppas du snart kommer tillbaka.
  • emmy840508
    faster skrev 2008-11-26 17:04:47 följande:
    Idag känner jag mej riktigt riktigt usel Emma...Mitt liv har slagits i spillror pga nåt helt annat än för dej men jag orkar ej vara aktiv här just nu o det gör ont.Tycker så oerhört mkt om dej o har följt dej så gott jag kan o försökt komma med lite goda råd lr nåt,men just nu har jag ej kraft..Skickar dej en stor varm kram o hoppas du förstår...
    Men uch vad orolig jag blir för dig. Snälla vännen kämpa på. Vill du prata så inboxa mig så ska jag göra allt om jag kan hjälpa dig på något sätt.
    Jag förstår att du ej har kraft att finnas med här nu. Man måste ta hand om sig själv först o främst. Jag önskar dig all lycka! En stor kram från mig till dig.
  • faster

åååååååh Emma finns det någon finare människa än du??svaret är NEJ!!!
    Du har ett hjärta som är hur stort som helst.Nu sitter jag här o gråter igen..tack snälla du för att du kommit in i mitt liv känner mej hedrad som fått turen att ha dej o kunna tala med.
    Massa 1000 kramar

• rockmind
    emmy840508 skrev 2008-11-26 13:55:59 följande:
    Zocute skrev 2008-11-26 08:28:59 följande:
    Ja, självklart finns tanken, om hon kan läsa detta el något annat jag skriver på internet. Jag har faktist inte frågat någon än, jag ska göra det nästa gång jag träffar mitt målsägandebiträde. Visst vore det olustigt om det var så... men, jag kan inte sluta leva i rädsla för henne.Jag har faktist skrivit ett brev som publicerats i expressen. Det e ord jag skulle velat säga henne, men inte vågat göra. Här kommer länken till brevet.vasteras.expressen.se/Nyheter/1.1340577/emmas...
    Jag tror att det är mycket osannolikt att hon har tillgång till Internet på häktet, jag jobbar inom kriminalvården och jag har aldrig hört att intagna har tillgång till Internet någonstans... Däremot får hon säkert läsa dagstidningar och se på TV.
  • MissFortune

Jag beundrar den värme och styrka du visar.
    *kram*

• knaster
    emmy840508 skrev 2008-11-26 16:07:03 följande:
    knaster skrev 2008-11-26 14:34:37 följande:
    Jag svarar mer än gärna, tack för att du frågar!Ja, hur lyckas jag vara stark och vad driver mig?Jag har levt ett liv fullt av kärlek, från min familj, från vänner och bekanta. Jag har fått ge så mycket kärlek och jag har fått massor tillbaka. Jag har växt och växt i min person som Emma, och jag har tyckt om att vara mig själv. Jag har alltid vart barnkär. När jag fick mina barn var det som de två största presenter jag kunnde få i livet. Jag växte ännu mer i som Emma och växte in i mammarollen o trivdes så otroligt med det. Nu funderar man säkert på, om jag nu älskade mina barn så otroligt mycket, så borde jag ju gå under jorden nu utan dom.Men jag älskade ju livet redan innan de kom till världen, de var en krydda jag inte kunnde vara utan i livet. Som salt på pommes friten.Så jag har bestämmt mig, o det gjorde jag redan från början, att gå vidare, att fortsätta älska livet. Att inte låta henne förstöra mer än hon redan gjort. Jag lyckades ju ta mig tillbaka till livet, då borde jag ju utnyttja min andra chans i livet.Sist men inte minst så känner jag ett stort ansvar och har en enorm vilja att föra mina barn minne vidare, låta de leva vidare så länge folk vill lyssna. För de hadde inte gjort något ont, utan berikade både mitt och många andra liv med sina personligheter. Så jag har en uppgift och det för mig framåt i livet.
    Det låter underbart att du orkar och kan vara så enormt fokuserad. Önskar alla hade den styrkan i sig. Du skulle kunna bli coach!

Att du peppar och stöttar andra som du gör trots att det är DIG man vill stötta och peppa tyder på en stor självkänsla, en unikt stor portion empati och en väldig inre styrka.
    Åh vad du verkar vara en snäll person!

Jag kommer följa dig i rättegången och hålla alla tummar och tår jag har för dig och dina närmaste.
    Stor kram!
  • Jeanette69

Åh Emma, har precis läst ditt brev till monstret. Jag hyser så stor beundran för dig, för din styrka och för din klokhet.
    Många säger att det finns en mening med allt och jag tror absolut inte att det fanns någon mening med att dina barn dog MEN jag tror att din mening har blivit att visa oss - och resten av världen - att det finns en annan väg att gå. Att man kan välja livet och lycka istället för hat och ilska. DU ÄR EN OTROLIG MÄNNISKA! Det är ett privilegium att få ta del av dina tankar och känslor, och att få höra om dina underbara barn!

Världens Bästa Isabelle
  • Analoga

Håller med alla föregående talare här i att du verkar vara en sån otrolig människa; stark, klok, kärleksfull - ja fin på alla sätt och vis

Jag har två frågor som du får svara på om du vill:

1. När börjar rättegången igen? Ska precis ALLT tas om igen??

2. Har din sambo någonsin efter det hemska "anklagat" sig själv för att han överhuvudtaget träffade "monstret" (bra ord) ? Alltså att han tänkt "om jag inte hade träffat henne så hade detta inte hänt".

Många kramar

• InHeaven

Kära Emma, jag läste din blogg här på fl och det stog att du varit med i något program som Englas mamma och Johns pappa var med i. vad var det för program? Kramar

• snuttekudden

Hej Emma läste ditt brev i expressen du är en bra människa och det syns i allt. krama

Svar på tråden Mina två änglar