-
Håller med. Jag fattar inte hur en del människor fungerar! Arg är bara förnamnet på mig då jag hör detta.HeartsOnFire skrev 2008-10-12 21:08:09 följande:Okej, vad skönt att de togs bort.Det finns idioter överallt. -
Heartsonfire. Menade att bilderna togs bort var bra för jag fattar inte vem som lägger ut sånt, hänger inte helt med om jag missuppfattat det hela här.
-
HeartsOnFire skrev 2008-10-12 21:27:12 följande:Då håller jag med igen. Blev lite förvirrad bara, har nån gjort så med den tjejen du nämnde?Lingonflickan skrev 2008-10-12 21:18:41 följande:Hmmm okej. Jag menade att de som lade ut bilderna och ritade på bilderna är idioter. -
Ni är ju för underbara! Kram till er! Tårarna rinner när jag läser era ord.Förstår att ni måste sakna dem så det gör ont.idaja skrev 2008-10-13 08:05:28 följande:Jag vill tro att det var dem så då måste det vara det!Jag såg verkligen inga barn i närheten men ändå hörde jag barnskratt som lät precis som Max och Saga + att det lät som Saga som sa docka med sin fina och mysiga röst. Nästa gång jag går til graven ska jag ta med mig en docka! Den får nog följa med hem igen så den inte blir förstörd. Men bara visa att jag hörde henne (och Max!).
(När vi som inte ens kände dem saknar dem, hur mycket oändligare är inte er saknad...) Och en sak är säker. De lever fast på ett annat plan, för de lever i er och i era hjärtan. Och genom att de lever i era hjärtan kommer de alltid finnas nära er. dessa helt underbara två. -
Känner igen Minjas tankar och rädsla. Förstår att du Emma kommer ha väldigt svårt att lita på någon i framtiden.
Jag hoppas iaf att hon får livstid och sen livstids utvisning från Sverige för annars är det obehagligt. -
Humbla skrev 2008-10-13 13:18:54 följande:Sitter och pluggar, men tänkte kika in en snabbis och läsa vad som skrivits. Hoppas att du har en bra dag idag! Kom att tänka på en sak.. är du rädd för att minnas, menar att du stänger av om en minnesbild kommer, eller låter du den visa sig helt? Om du vill och orkar minnas så tänkte jag tipsa om hypnos, en vän som varit med om övergrepp som liten, kunde minnas det under hypnos. Skickar en stor kram till dig och din familj!Blir så glad att veta att din familj och vänner finns så nära dig.Du skriver precis allt det jag tänker! Jag kan inte vara så stor människa. Som jag ser det är det fullständigt bortom förlåtelse. Och varför dessa oskyldiga vackra underbara små barn. Finns det verkligen inga spärrar?? Så brutalt att det fullständigt svartna för mig. Kan bara ana paniken och ångesten ni måste känt alla tre.
[/citat]
La mariquita skrev 2008-10-13 17:46:26 följande:
[citat]
Jag undrar föresten en sak Emma. Om du vill svara..Känner du inget behov av att fråga henne varför? Varför skulle hon ge sig på barnen?Det känner jag. Det är givetvis lika fel att hon gav sig på dig men barnen! BARNEN! De hade ju ingenting med det hela att göra! Varför skulle hon skada barnen?! Jag fattar det inte.Åh! Nu blir jag så där arg, ledsen och förtvivlad igen. Jag kan inte tänka på detta utan att bli tokig. Så onödigt. Så fel. Det får inte ha hänt. -
Och en annan sak.
Emma: Du skriver att du vill visa på barnen som de var, att du är glad när vi ser dem som de var... Men vet du Emma. Jag blev så oerhört berörd av det när det hände, och bilderna visade på så harmoniska, glada och levande barn. Det var hemskt. Sen hittade jag din tråd och blev glad att få kunna visa dig mitt stöd. Det som hänt sen dess är att jag började sörja dina barn. Tänkte att du kanske tyckte jag var konstig eftersom vi aldrig träffats. men idag slog det mig... det är pga dig. Du har skrivit om dem så att vi har lärt känna dem. Du har gjort dem så levande att jag känner det som om jag kände dem och hurdana de var. Därför är mitt hjärta också fyllt av en sorg jag inte kunnat förstå. Men du har lyckats få mig att se dina barn som om de levde, fått mig att lära känna dem. Jag har svårt att förklara hur jag menar men hoppas att du förstår vad jag försöker säga. Du gör dina barn levande i ditt sätt att berätta om dem.
Mängder med styrkekramar
MiS -
Emma: All styrka jag har vill jag förmedla till dig inför morgondagen.
Hoppas du inte tog det jag skrev tidigare på fel sätt. -
Emma: Idag tänder jag tre ljus. Ett för max, ett för Saga och ett för dig så att du ska orka igenom denna dag.
-
Inatt drömde jag att ni var här
så nära intill att jag kände er
Inatt drömde jag att tiden stod still
och att ni fanns i min famn igen.
Bortom tid, bortom rum skall vi ses på nytt
och inget skall skilja oss åt.
Bortom allt som har varit, tid som flytt
finns inget rum för gråt.
Inatt drömde jag att ni var här
och ljust vart mitt hjärta med er.
Inatt drömde jag om alla lyckliga dar