-
Han sa bara "hälsa Christer"... jag tror det var det viktigaste. att hälsa till honom, som inte har blodsband, men ändå var viktig för Max.JohannaMatt skrev 2008-11-05 20:03:00 följande:Hej Emma, vad ville Max hälsa till Idas sambo i drömmen? -
SandraS skrev 2008-11-05 21:02:24 följande:Okej, vad skönt att du känner så!Hur var Mamma Mia och Grease?!?! Jag skulle gärna åka till London och kolla på dom!ååå, Musikalerna var helt underbara.
Det e defenetivit värt pengarna att åka ända till London för att se dom.
När vi kom ut från mamma mia sa vi "inget kan slå detta" det var en otroligt fin historia. De var otroligt duktiga att sjunga dansa spela teater ALLT! Föreställningen slutade med att publiken stod upp o jublade och dansade med till musiken.
Dirty dancin var också en otrolig upplevelse! Jag har ju sett den ca 30 ggr på video. Så det var en otrolig upplevelse att se den "live". Det var samma söta historia som utspelar sig i filmen och slutet ska vi inte prata om! Det var så man fick rysningar när han lyfter upp henne i slutet.
Så nej inget kunnde slå mamma mia historien och inget kan slå Dirty Dancing just för att det är Dirty Dancing.
Jag rekomenderar starkt att har man tid och råd så ska man åka dit. Man ångrar inte upplevelsen en sekund.
-
Emty Room är juen låt om olycklig kärlek igentligen, Men den säger mig så mycket. .... Ibland har jag lättare att ta till mig en låt om jag läser texten samtidigt. Så här kommer den. -
Oj, det försvann lite.... Ibland har jag lättare att ta till mig en låt om jag läser texten samtidigt. så här kommer den.
-
Sitting here alone with my memories Staring at a picture of you and me They say I look fine but if walls could talk They?d tell you all about how much I break apart I think we were right but we did it wrong Every since you left me I just can?t go on No I can?t even read the news today ?Cause everything reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty room I never realised it could make me cry To hear the children laugh and play outside A walk in the park shouldn?t be that bad But everything without you seems to make me sad I thought we were good we were meant to be The way it turned out is still a mystery No I can?t even read the news today Reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon And to sail across the sky alone Forever trying to find its home I can?t believe I have to say I don?t know where you are today Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon Empty room Empty room
-
Jag har faktist inte sett filmen än. Men jag kommer absolurt göra det nu. De som vet och de som sett filmen säger att filmen och musikalen har samma handling.SandraS skrev 2008-11-05 21:52:11 följande:Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att komma iväg och se dom! Vad handlar Mamma Mia om, är det typ samma som filmen?Dirty Dancing är juh en riktig kultfilm, jag älskar den! -
Idag har jag vart till psykologen. Det e så skönt att prata med henne nu. Jag visste inte vad jag gjorde där i början. Alla sa att jag "borde" gå till en psykolog. men jag visste inte riktigt varför. men det vet jag idag. jag har skapat en bra kontakt med henne hittils. Nu börjar nog "behandligen".
På eftermiddagen var jag och träffade två av mina vänner. En av dom har två barn som hon hadde med sig. Jag bli så lungn med barn runt omkring mig. Det er så himmla skönt att få hålla hennes lilla tjej i min famn, inte som någon ersättning för mina gena barn, utan för att jag alltid vart så barnkär och jag e glad att jag fortfarande har kvar det.
Storebror till lilltjejen har så otroligt mycket bus i sig. Han gör allt för att hitta på det roligaste buset för dagen. Han hadde pratat om mig när de åkte i bilen för att komma till fiket där vi skulle ses. Det värmde mycket. Att han såg fram emot att träffa mig. Jag e så glad att jag kan tillföra något i dessa barns liv. Att få vara med när de varje dag lär sig något nytt. Jag kommer aldrig jämföra andra barn med mina egna, utan se de som sina egna individer, och vara glad för att jag får dela deras liv nu när jag tyvärr mist mina egna små änglar. -
Heeej! Jasså det var NI som skickade sms:et. Jag funderade på vem det var ifrån. Jag kunde tyvärr inte öppna det därifrån London. Men när jag kom hem trillade det in hos mig :0) tack så jättemycket för att ni visade mig hur fint det var!Wishmaster skrev 2008-11-06 19:56:54 följande:Emma du kan få låna filmen mamma mia av oss, vi har den naturligtvis =) Håller med alla andra att det är skönt att läsa att ni hade det bra i England.Fick du MMSét ja skicka?? skicka d från Jessicas mobil så du kanske inte visste vem d var ifrån. Hur som helst så såg graven väldigt fin ut med alla dessa ljus brinnandes i mörkret. Var inte så svårt att hitta dit för den som inte visste vart den låg, helt klart mest ljus där, om man bortser från minneslunden förstås. Många som tänker på era änglar!Vi får höras av nåndag!// Tommy -
Tusen tack för den otroligt fina låten, och för de fina orden. Det ger mig styrka.ashera skrev 2008-11-06 21:00:06 följande:Det är första gången jag skriver i denna tråd, har läst en del och vill skicka en egen hälsning. Det är svårt att veta vad man ska säga, men det som hände dig och dina barn har berört mig otroligt mycket och jag vet inte hur mycket jag gråtit...trots att jag inte känner er. Tänker mycket på dig och dina barn. Skulle vilja skicka dig två låtar av ett av mina favoritband. Skriver texterna också...Within temptation - Our farewell
" target="_blank">
In my handsA legacy of memoriesI can hear you say my nameI can almost see your smileFeel the warmth of your embraceBut there is nothing but silence nowAround the one I lovedIs this our farewell?Sweet darling you worry too much, my childSee the sadness in your eyesYou are not alone in lifeAlthough you might think that you areNever thoughtThis day would come so soonWe had no time to say goodbyeHow can the world just carry on?I feel so lost when you are not by my sideBut there's nothing but silence nowAround the one I lovedIs this our farewell?So sorry your world is tumbling downI will watch you through these nightsRest your head and go to sleepBecause my child, this not our farewell.This is not our farewell. -
Just de här barnen som jag träffade denna gång har inte träffat Max o Saga så många gånger, bara sporadiskt, tyvärr. Till saken hör att de e så små, så de få gångerna har inte satt sig fast i deras minnen heller. Så de frågar inte efter Max o Saga. Men de besöker graven ibland med sin mamma. Så namnen Max o Saga vet de mycket väl om. De fick lära känna änglarna Max o Saga, för deras mor och jag har kommit varandra väldigt nära den sista tiden.Tibertius skrev 2008-11-06 21:23:11 följande:Hej Emma,Så jätteskönt det känns att höra att du går till en psykolog och att det ger något. Kommer säkert att hjälpa dig mycket. Skönt också att höra att du njuter så av att träffa dina vänners barn de är säkert till stor hjälp. När du träffar barnens vänner, frågar dom mycket efter Max och Saga? Tänker på er! Ha det så bra.Kramar
Andra vänner Max o Saga hadde frågar efter dom. De har fått veta att deras vänner inte finns här på jorden längre utan har blivit änglar. Vissa av dom vet om ordet "död". Men mest talar vi om dom som att de är uppe i himlen nu. Vi pratar om minnen så som barnens dop, födelsedagar osv beroende på hur gammla de e. Som jag berättat tidigare så har jag givit bort leksaker och gosedjur till några vänner. Har några kvar på lager om något mer skulle bli aktuellt. Jag tyckte det var ett fint sätt att låta barnen komma ihåg Max o Saga för alltid.