Mina två änglar
Nu är min blogg klar. bara klipp från familjeliv. Allt jag skrivet här är urklippt!
Så ni slipper sitta oc gå igenom hela tråden!
www.maxosaga.blogg.se
Nu är min blogg klar. bara klipp från familjeliv. Allt jag skrivet här är urklippt!
Så ni slipper sitta oc gå igenom hela tråden!
www.maxosaga.blogg.se
Igår var en otrolig dag. Många känslor slog emot mig. Dagen började med att jag var och blekte håret, jag har funderat på det länge. Jag e i botten rödhårig. Men så länge jag har vart långhårig har jag blekt slingor. Så det var lite tveksamt om jag skulle våga ta hela håret. men jag kännde att det var värt en chans. Jag gick därifrån med blandade känslor. Det blir ju en stor omställning. Men efter några timmar hadde jag vant mig. Vi åkte relativt tidigt från arboga. När vi kommit till tv4 huset parkerade vi. Tog oss in och blev visade till sminket på en gång. Jag hadde sminkat mig innan, men de gjorde det lilla extra.
Vi blev sne nervisade i ett väntrum/personlarum där det satt lite folk som vi pratade med. John Rons Pappa kom tidigt, men vi hälsade bara lite kort, det e svårt att hitta orden.
Sen kom Carina Högberg och hennes dotter (Englas storasyster). Hon började prata på en gång och vi hadde lite att säga varandra. Det var spännande att få träffa henne vi har vart med om olika händelser men lever i samma sorg, men på olika sätt.
Väl inne i studion var det snabba bud. Det var mindre än jag tänkt mig.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, hadde inte frörberett mig alls. Jag tänkte att det får komma det som kommer, då blir det ärligt.
När programet började så fick vi frågor av Ekdal, jag hadde massa att säga, men försökte hålla mig kort och saklig. Men ändå säga så mycket jag kunde för att folk skulle förstå min syn på saken (media). jag hadde min pappa bredvid mig, det var tryggt.
Jag tänkte på Max o Saga hela tiden, jag kännde att de tankarna gav mig styrka.
Jag hoppas att jagm genom att vart med i programet har kunna förändra bilden av oss "offer" till något positivt. Till något som kanske kan hjälpa framtida offer i en eventuell tradgedi till ett bra bemötande.
Det stämmer. De har lämnat in en överklagan nu. Men de vill framför allt dett det ska tas om i tingsrätten. Det betyder att vi KAN ha två rättegångar framför oss. Men ingenting är säkert, inget e klart, utan det e bara att vänta.... Men jag vet ju att hon var där, jag vet att hon slog mig. Jag vet att det var hon som dödade mina barn. men nu e det inte upp till mig. Utan upp till rättsväsendet....