Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Tack till alla er som tänt/ tänder ljus för Max o Saga. Bara det, gör så att deras minne brinner vidare. Det e en enorm tröst.

• emmy840508
    MatteusMamma86 skrev 2008-11-02 12:34:17 följande:
    Hej.En fråga jag grubblat på, VARFÖR dödade hon dina barn?Det var väl din sambo hon ville åt.Ville hon få er ur vägen?
    Ja, den frågan ställer vi nog oss alla. Vad sjutton gick snett igentligen? jag önskar jag hadde ett svar på det. Men, det lär vi aldrig få. För hon erkänner fortfarande inte.
  • emmy840508

Läste idag att hovrätten ska avgöra om/när de tar upp fallet i början av nästa vecka. De ska också avgöra om det även måste tas om från början i tingsrätten först. Det e bara några dagar kvar. Men en enormt lång väntan.

• emmy840508
    Regno77 skrev 2008-11-02 16:22:42 följande:
    Snubblade in här, vet inte riktigt hur, men blev alldeles stel när jag förstod vems sida detta var. Du är så stark Emma, jag lider med dig. Jag tänker mycke på dina barn, dig, och familjerna runt om er. Vad orättvist det är! Det finns så många varför!Det som hände tog mig väldigt hårt, vet egentligen inte varför det berörde så mycke, men jag fick barn där i samma veva som allt hände och hade kluvna känslor. Varför skulle livet behöva vara så orättvist? Förlåt Emma om jag bara har flummat, men jag skrev direkt från hjärtat.Kram på dig och jag tror hela svenska folket berördes av detta och skänker er en tanke då och då
    Be inte om förlåtelse, utan du ska ha ett stort tack att även du vill dela detta med mig.
  • emmy840508
    Humbla skrev 2008-11-02 22:48:08 följande:
    Hej Emma!Har varit borta en vecka utan internet, men såg dig i programmet, och tyckte att du förmedlade din upplevelse väldigt bra, och måste dessutom säga att du verkligen var superfin, har du färgat håret? Det passade dig! Blev glad av att se att din pappa fanns vid din sida, ni verkar ha en väldigt fin kontakt med varandra, det gör mig varm!Angående det här om att man lever vidare efter sin död, så vill jag berätta om en upplevelse jag och min familj hade tidigare idag! Vi var och tände ljus på min farfars grav, idag är det 10 år sedan han dog i cancer, och min lillasyster tog ett kort på gravplatsen. När vi tittade på kortet senare under dagen, så var det lite dimma just där namnet stod, vilket det inte var "i verkligheten" och mitt i den dimman så ser man tydligt min farfars ansikte, så tydligt att till och med min pappa som inte alls tror på att man lever vidare i någon form, sa att det är farfar. Vi satt och diskuterade och häpnade över detta i flera timmar, och har försöka komma på någon "vettig" förklaring, men vi hittar ingen annan än att han verkligen visade oss att han finns med oss ändå. Den bilden gör att jag nu verkligen tror på att de som försvunnit från oss i livet fortfarande finns med oss. Allt från ansiktsform till ögon, ögonbryn, näsa och mun är farfar, och det ger mer tröst än rädsla. kramar i massor, och ha det så bra på er resa!
    Hejsan! Tack vad fint du skriver.
    Ja jag har blekt håret, jag har så svårt att förlika mig med mitt korta hår. Så jag bestämmde mig för att bleka det. När jag hadde långt hår blekte jag alltid slingor, men det ä'r såvrt att göra i ett kort hår, så det blev helblekning. Det känns mer som jag, jag känner igen mig själv mer.
    Ja, min pappa och jag har alltid vart tighta. Det var skönt att ha honom vid min sida i programmet och han ger mig lika mycket stöd vare sig han sitter brevid mig el är på andra sida jorden. Allt detta gäller även min mamma. Jag har de bästa föräldrar man kan önska sig. Jag e så glad att just jag fick chans att "välja" de till min mor och far.
  • emmy840508
    SandraS skrev 2008-11-03 00:46:35 följande:
    Emma jag sklle igentligen gå och lägga mig nu men va tvungen att gå in här och berätta vad som just hände!!!!Jag bara ryser i hela kroppen! Jag stod ute och det är alldeles stjärnklart, jag tittade på stjärnorna, jag tänkte på Max oxh Saga, jag såg två stjärnor som satt jätte tätt och lyste riktigt starkt. Jag tänkte "Max och Saga om ni vet att jag tänker på er så kan ni visa det med ett stjärnfall" en stun senare tittar jag lite längre bort på himmelen och ser ett stjärnfall!!!!!! Jag tittar tillbaka på de två stjärnorna som nu var en enda stark stjärna!!!! Det måste varit Max och Saga som ordnade stjärnfallet och de två stjärnorna! JAG RYSER så fort jag tänker på det!Var bara tvungen att dela med mig av denna fantastiska upplevelse.*God Natt*
    vad otroligt fint. TACK för att delar med dig.
  • emmy840508
    oskarzakknikkis mamma skrev 2008-11-03 12:02:12 följande:

" target="_blank">

grååååter
    Så otroligt vacker söt, bedårande och underbar liten tjej! jag e helt rörd!! Tack för att ni delar med er!
  • emmy840508
    turbomorsan skrev 2008-11-05 18:07:58 följande:
    Hej Emma! Här kommer bilden jag skrev om till dig hoppas att du gillar den!Kramar /Christine med familj(lägger in en klickbar oxå
    ååååå, vad otroligt fin bild! TACK!!

Jag lade den direkt som min skrivbordsbild. Det e så jag vill tro att de har det. Villken skön tröst att ha bilden att se på varje gång jag öppnar datorn.
  • emmy840508
    SandraS skrev 2008-11-05 20:02:43 följande:
    Är det inte jobbigt när den spelas så mycket på radio, eller upplever du det inte jobbigt att höra den? Jag har inte tänkt på låten på det sättet innan men nu när jag lyssnade på den så kom tårarna.*Kram*
    Det e inte jobbigt. Utan en fin påminnelse om att det e DERAS låt. Jag gav låten till dom. Fast den inte e min. Men det e mina ord, om de tomma rummen, det tomma hjärtat utan dom och mina ord när ja säger att jag måste gå vidare. jag går vidare för deras skull....
Svar på tråden Mina två änglar