Humbla skrev 2008-11-02 22:48:08 följande:
Hej Emma!Har varit borta en vecka utan internet, men såg dig i programmet, och tyckte att du förmedlade din upplevelse väldigt bra, och måste dessutom säga att du verkligen var superfin, har du färgat håret? Det passade dig! Blev glad av att se att din pappa fanns vid din sida, ni verkar ha en väldigt fin kontakt med varandra, det gör mig varm!Angående det här om att man lever vidare efter sin död, så vill jag berätta om en upplevelse jag och min familj hade tidigare idag! Vi var och tände ljus på min farfars grav, idag är det 10 år sedan han dog i cancer, och min lillasyster tog ett kort på gravplatsen. När vi tittade på kortet senare under dagen, så var det lite dimma just där namnet stod, vilket det inte var "i verkligheten" och mitt i den dimman så ser man tydligt min farfars ansikte, så tydligt att till och med min pappa som inte alls tror på att man lever vidare i någon form, sa att det är farfar. Vi satt och diskuterade och häpnade över detta i flera timmar, och har försöka komma på någon "vettig" förklaring, men vi hittar ingen annan än att han verkligen visade oss att han finns med oss ändå. Den bilden gör att jag nu verkligen tror på att de som försvunnit från oss i livet fortfarande finns med oss. Allt från ansiktsform till ögon, ögonbryn, näsa och mun är farfar, och det ger mer tröst än rädsla. kramar i massor, och ha det så bra på er resa!
Hejsan! Tack vad fint du skriver.
Ja jag har blekt håret, jag har så svårt att förlika mig med mitt korta hår. Så jag bestämmde mig för att bleka det. När jag hadde långt hår blekte jag alltid slingor, men det ä'r såvrt att göra i ett kort hår, så det blev helblekning. Det känns mer som jag, jag känner igen mig själv mer.
Ja, min pappa och jag har alltid vart tighta. Det var skönt att ha honom vid min sida i programmet och han ger mig lika mycket stöd vare sig han sitter brevid mig el är på andra sida jorden. Allt detta gäller även min mamma. Jag har de bästa föräldrar man kan önska sig. Jag e så glad att just jag fick chans att "välja" de till min mor och far.