Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Rastafairy skrev 2008-11-07 20:51:57 följande:
    Hej igen.Tänker fråga en sak du inte behöver svara på emma om du inte vill. Men hur går tanksarna och vågar du titta på "monstret" när du var i rätten?Hur känndes det att möta henne där? Höra henne...?Svara inte om du inte vill såklart men de är någit jag funderat över. Hörde på nyheterna ur rättegången mot anders eklund när Englas mamma pratade mm så då började tankarna snurra hur man själv hade tänkt om man satt i samma omänskliga fruktansvärda situation att som förelder till sitt döda barn behöva möta dess mördare utan att kunna straffa denne med sina egna händer som man kankse skulle vilja.Hoppas att londonresan gick bra och att ni hade lungt och skönt föressten.Idag tänkte jag på max och saga när jag var på ÖF. Satt med en kille som va ganska lik max som hette timmie och degade lera.Tänkte också på dem hemma och fick rysningar. Måste ha nått med att göra att så många människor känner för dina barn!
    Ja, hur tankarna går....
    Som tur är så fixar vakter poliser åklagare och advokater så att vi inte "råkar" mötas i korridoren el liknande. Hon har alltid fått gå in före oss. Villket betyder att när vi kommer in i rättsalen så sitter hon redan där, med vakter runt omkring sig.
    När jag kommer in i rättsalen så har jag för det mesta ångest, att veta att man är påväg in i samma rum som den människan gör att man vill vända. Men jag har ju ett val, jag behöver inte sitta där. Men jag vill sitta där, jag vill höra när hon får bekräftat gång på gång att ingen tror på henne. Jag vill sitta i samma rum och visa att hon lyckades inte med mig, jag sitter livs levande i samma rum och håller hennes såkallade "kärlek" i handen.
    Jag vill att hon hör mig när jag berättar att jag såg henne, jag minns att det var hon. Hon kan inte undvika att höra mig tala.
    Jag försöker att inte titta åt hennes håll i rättsalen, de gånger jag gjort det så är det nära att brista, jag brast de första gångerna, bilder från kvällen spelades upp gång på gång. Jag såg henne aldrig göra mina barn illa, men bara tanken att de fick vara med om samma behandlig som jag gör att det brister innom mig.
    Jag minns ju hur det såg ut och kändes för mig.
    Men jag lägger inte tid och energi på att sitta och reta upp mig, bli arg el hata. Hon har ju vakter poliser och misstänksamma blickar på sig. Många tror att det e hon. Hon vet nog det..... Jag vet att hon inte kan gå därifrån, det kan jag. Det räcker för mig.
    Jag kan inte på något sätt få tillbaka Max o Saga. Det enda vi har kvar är att hoppas att hon får sitta inlåst resten av sitt liv.
  • emmy840508

Idag har vi vart iväg på dop. Sambons brorsdotter döptes. Jättefint och massa folk var det. Jag trivs himmla bra med hans släkt. Alla är så ödmjuka och goa. Direkt efter dopet fick jag den lilla tjejen i famnen och äran att ta henne till byggnaden där vi skulle fika. Det känns så himmla naturligt att få ta hand om barn runtomkring mig, jag e så glad att jag får chansen att göra det. Max o Saga glömms inte för en minut bort, utan jag kramar barnen jag har runtomkring mig en gång extra istället.
    Sambons andra bror var också med, med sambo och dotter. Den lilla tjejen föddes dagen efter det fruktansvärda hände. Jag kan förstå familjens blandade känslor, men det känns fint att något gott kom ur allt det onda då. Den lilla tjejen får alla att le, hon strålar 98% av tiden man ser henne. Precsi som att hon vill säga "glöm inte bort vad som finns kvar att vara glad för"
    Det kommer jag aldrig glömma. Men jag kommer aldrig blömma det jag kan ha kvar av mina barn att vara glad för heller. Mina fina minnen....

• emmy840508

Kom att tänka på en dikt som stämmer så bra

mina ögon kan glittra, mina läppar kan le.
    Men sorgen i mitt hjärta, kan ingen se.

Många har ställt sig frågan "varför gråter hon inte, hur kan hon skratta?"
    Denna dikt säger en hel del.
    Ni medlemmar här på familjeliv har jag fått ett sånt otroligt stöd ifrån. Ingen har ifrågasatt mitt sätt att sörja. Därför är jag kvar här, jag kan inte ta mig härifrån, för det ger mig så mycket.
    De som ställer sig de frågor jag tidigare nämnde, har också min förståelse. När man inte vart med om något liknande själv, så måste man få undra. Men nästa gång någon frågar mig det. Så kommer jag svara med denna dikt.

• emmy840508
    Sess82 skrev 2008-11-09 22:01:19 följande:
    Har skrivit till dig tidigare i tråden och vill bara säga efter att ha följt denna dagligen, liksom läst din blogg och kikat in på minnessidorna.Jag vill bara tala om att jag själv känner, och har sett väldigt många som tycker, att du borde bli nominerad till årets kvinna. DU är så himla stark och tar små kliv framåt för att klara av att gå vidare med ditt liv, utan dina två små underbara barn, och hur DU klarar av detta är ofattbart för många av oss. Och att du sedan inte ödlar någon tid på att känna hat mot henne som berövat dig det käraste du hade, utan istället lägger all din energi på att minnas allt härligt och fint du fick uppleva med dina barn, ja detta är det inte många som skulle klara av.Vill härmed tala om att jag inväntar hoppas på svar från Aftonbladets Vendela, om angående hur man anmäler någon till den tävling som årets kvinna faktiskt är. Önskade jag kunde få ge dig den titeln utan en massa omröstning av svenska folket. Här inne på FL är vi många som lärt känna dig, och det är säkerligen den riktiga Emma vi mött här inne. I mina ögon är du den starkaste kvinna jag någonsin "mött".  Hoppas alla här inne kan hålla tummarna med mig att jag får svar om hur vi kan få dig Emma nominerad. Och hoppas att du inte misstycker att vi vill ge dig denna ära att låta resten av Sverige lära känna dig bättre också!Hoppas du haft en supertrevlig helg!
    Åååå, tusen tack villket otroligt fint inlägg. Jag blir alldeles mållös. Jag vill så gärna ge tillbaka allt ni ger mig. Jag vill få alla er att förstå hur mycket ni hjälp mig genom ert enorma stöd. Jag bli alldeles tagen av att bli kallas "årets kvinna". jag har lyckats med det
    genom att vara sann, att vara den Emma jag tycker om att vara och bara vara mig själv.
    Ingen officiel nominering behövs för att få mig att känna mig speciell, ni gör jobbet, bara genom att finnas här på familjeliv.
  • emmy840508

Jag har nyss setat och lagt in lite bilder här på familjeliv. Hoppas ni kan se dom. De finaste bilderna jag har på barnen finns på minnessdorna, men det kommer komma sånna bilder här med. Nu har jag lagt in bilder jag länge lovat att jag skulle lägga in. Bilder på mig från förr, bilder från nu, och bilder från london.

• emmy840508
    turbomorsan skrev 2008-11-09 22:36:01 följande:
    Om du går in på inställningar så kan du bocka för så att galleriet syns Kramisar!
    Tack för hjälpen :0)
  • emmy840508
    Mamma Lotta skrev 2008-11-10 07:11:33 följande:
    Hej igen Emma vet inte om du såg den sång jag tillägnade dig i din gästbok, men för mig och säkert många andra så är du just som denna sång beskriver
    ">

Du är allas vår hjälte! Bara genom att få ha lärt känna dig här så bär vi alla en del av dig i oss...
    ååå, tusen tack för dina fina ord! Jag är inte så duktig på att läsa min gästbok, vill så gärna ha denna tråd igång istället.  Så lägger min tid på den. 
    Underbart fin låt!!! Jag blir alldeles varm när jag hör den. Tack för att du lade den här med. 
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-10 08:32:36 följande:
    Emma: Inte svårt att förstå din sambos val av tjej. Det är ju som att välja mellan beauty and the beast.I fönstret brinner ljusen, det har blivit en kär vana att tända dem.
    Ååå, tack för det. jag ska berätta om dina ord för min sambo. När jag läser bli jag nästan full i skratt, jag ser inte mig själv på det sättet. Men tack för att du talar om det för mig, för det värmer, och hjälper på vägen. Jag raporterar om sambons ord senare!
  • emmy840508
    Minja skrev 2008-11-10 14:16:06 följande:
    hallloj!Tittar som vanligt in här och beundrs av en sådan stark kvinna..Ge din mamma en kram hennes ord i bloggen ; jag får en kram nästa gång... Hur många gånger tänker man inte ähh jag säger det nästa gång att jag älskar dom (barnen).Mina ögon kan tindra mina läppar kan le men sorgen i mitt hjärta kan ingen se.... *så sant, så sant*Jag har så länge funderat och säkert många med mig..Människan som gjort allt detta ont anses redig i knoppen vad jag fattat av media, men hon har inte medverkat i testerna?? hur kan de då bedömma det??och hur vågade hon egentligen göra det hon gjorde? chansen att din sambo skulle vara hemma, struntat i att åkt på det han skulle...Grannen hade tittat in på en fika, ungarna hade kompisar där vad som helst!!!!! Du kunde ha suttit i telefonen, med någon och bara lagt av luren för att öppna dörren...Läskigt när man tänker... vad hon gjort med "den som varit där ochså"Har ni fått något datum för nya rättegången?? så människan kan hamna på Hinseberg någongång (säkraste stället och där hamnar tydligen de långtids dömda)kram!!
    Du har sååå rätt. Tyvärr hadde hon det så att allt gick "hennes väg" där där kvällen. Jag satt vid datorn, villketr jag mycket sällan gjorde då, jag umgicks med barnen tills de skulle sova, det var så mycket roligare. eftersom jag satt där kunnde hon se mig från gatan. Jag hadde precsi fått ett sms av en av mina bästa vänner, jag ringde inte upp henne, jag skulle ju bara lägga barnen... sen skulle jag hinna med det också. Min syster saknade barnen och ville åka över, men lät bli pga förkylning som hon inte ville smitta barnen med. Det är så otroligt många omständigheter, som skulle kunnat undvika det, för den här gången. Uppengbarligen hadde hon bestämmt sig, så det hadde hänt något annan dag.... El inte....
    Våran familj hadde otroligt fasta rutiner mycket pga Sagas handikapp och också för att alla i familjen tyckte om att ha det så. Så i efterhand kan jag ju fundera över att det kanske inte var så svårt att kartlägga oss.
    Man jag orkar inte brottas med sådana tankar. Tyvärr har detta redan hänt. Barnen finns inte mer. De slets ifrån oss. Hadde jag kunnat vrida tillbaka tiden hadde jag gjort det. Oavsett vad det skulle kosta mig. Men det enda jag kan göra nu är att gå vidare, minnas barnen, föra deras minna vidare och njuta av den kärlek som finns kvar.  Det är beslutet jag fattat för framtiden och jag tänker inte ge upp det.
Svar på tråden Mina två änglar