• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • 7Marshmallows

Hej Max, Saga, Emma, Nicklas och "sambon"!

Även idag, som alla andra dagar, är ni i mitt hjärta.

Kramar på er

• Förväntansfull0406

Jag förstår inte hur man orkar gå vidare, att man som mamma inte braa vill göra detsamma mot den som berövat ens barn livet. Mina barn är i dina "änglabarns" ålder och det är klart man tänkte att det lika gärna kunde dom. All styrka till dig Emma och vila i frid små barn.

• Humbla

Idag har jag och sonen köpt två fina julgranskulor extra från indiska, som får vara en minnshyllning till max och saga under julen, när vi är hos familjen. Den ena är rosa röd med blommor på, och glittrar, och den andra är silvrig, glänser och är lite busigt gjord.

Läste mig tillbaka lite idag till vad hon gett för svar i TR, och tårarna rann när jag kom till efter förhandlingarna, och såg bilderna igen på max med saga i famnen, när han ger henne flaska. Det är så grymt orättvist!!
    Om jag kunde önska mig en enda sak till julen, så vore det att barnen fick komma tillbaka till dig igen, eller ännu bättre, att detta aldrig hänt!

Jag är så glad över att ha fått ta del av dig och barnen genom dig, att på något sätt "lära känna dig". Du är en fantastisk person och mamma Emma, och jag beundrar ditt lugn, din klokhet och din empati, och din förmåga att se ljuset och finna styrka.
    Är bara så oändligt ledsen över att jag "lärt känna dig" på grund av barnens död, samtidigt som jag är glad över att kanske på något sätt kunna ge dig lite styrka.

Många kramar och tankar, idag som alla dagar
    Marie

• MammaAmy

Förväntansfull0406 skrev 2008-12-19 14:13:01 följande:

Jag förstår inte hur man orkar gå vidare, att man som mamma inte braa vill göra detsamma mot den som berövat ens barn livet. Mina barn är i dina "änglabarns" ålder och det är klart man tänkte att det lika gärna kunde dom. All styrka till dig Emma och vila i frid små barn.
    hej vill inte starta någon disskusion men ville bara påpeka något jag tyckte då jag läste ditt inlägg...

När något så fruktansvärt har hänt, visst kan man HATA personen som gjorde det, och leta efter sätt att göra detsamma mot den, visst kan man hela livet försöka hämnas...

eller så kan man låta människan få det straffet hon förtjänar, av någon som vet bättre än oss, och försöka gå över det, gå vidare för sina barns skull, för att jag tror ändå, att barnen vill se sina föräldrar lugna och nöjda, om man nu kan säga det så...helt enkelt , att låta livet gå vidare, för det måsta man vare sig man ville eller inte...

Mvh/Amela!

P.s Vila i Fred Prinsessan och Spindelmannen--Saga och Max!!
  • Mopsan

min son tittade på nyheterna häromkvällen. Han är fyra. Då pratade dom om max och saga. han började ställa frågor om vad som egentligen hänt dem. jag försökte förklara enligt bästa förmåga och blev kanske lite upprörd. Han tröstade mig då med "men mamma dom är änglar och deras mamma är fortfarande deras mamma dom är inte ensama."
    Lycka till med allt nu.

• Memme81

hej Emma, nu har Max och Saga fått sig en kompis, våran hund Ronja är där och leker och passar dem :) så det finns nån hos dem hela tiden. kram

• Sailor

Kram till dig Emma! Du är stark.

Tänker på Max och Saga.

• 5 barnsmamman

Idag när jag skulle handla julklappar så gick jag som vanligt till min sons favorit spindelmannen som din son jag bart tår ögd som den kom och tänka på era barn lika var när jag kom på min dotters avd med prinsessor hästar ja allt som en tjej vill ha.
    Hoppas ni kan njuta lite av jul och nyår

kram

Svar på tråden Mina två änglar