• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • MammaAmy

hej...vet någon när man kan se reprisen eller avsnittet från efterlyst igen??
    missade det, vill så gärna se jag med!

p.s..

Vila i Fred små Änglar, håll varandra hårt!

• AngelicaF
    MammaAmy skrev 2008-12-18 23:54:54 följande:
    hej...vet någon när man kan se reprisen eller avsnittet från efterlyst igen??missade det, vill så gärna se jag med!p.s..Vila i Fred små Änglar, håll varandra hårt!
    kl 2 söndag natt.
  • MammaAmy
    AngelicaF skrev 2008-12-18 23:59:22 följande:
    kl 2 söndag natt.TUSEN TUSEN TACK....det var jättesnällt!
  • AngelicaF
    MammaAmy skrev 2008-12-19 00:05:45 följande:
    TUSEN TUSEN TACK....det var jättesnällt!Det är lugnt
  • Mamma Lotta

Nu har jag läst ikapp samt läst förhören med tyskan från gårdagen och jag blir bara helt matt...
    Emma att du bara orkar sitta och lyssna på denna fruktansvärt hemska varelse är beundransvärt, jag hade helst velat kasta mig över henne o ruska om henne.

En sak som jag förbryllas lite av i det stora hela är att om hon nu hade så svårt att släppa taget om din sambo, varför adoptera bort barnet ( om det nånsin har funnits nåt?) Jag menar om hon inte kan få din sambo så varför göra sig av med det näst bästa efter honom, dvs hans barn??
    Varför vägra ens diskutera det om man nu påstår sig vara oskyldig???

JA du Emma att du står ut med att sitta i samma rum som henne är helt otroligt, hon tycks ju som många andra här redan sagt snärja in sig själv i massa luddiga förklaringar och om inte detta blir hennes fall ja då vet jag faktiskt inte vad man ska säga om vårt rätts system för bakom lås o bom ska hon....

Jag vill önska dig och din underbara familj en god jul o ett gott nytt år och jag hoppas innerligt att det bjuder på någon ljusning för er!
    Kram till er och ta hand om er.

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Tvåbarnsmamma79

Gomorron Emma & alla ni andra här i tråden!
    Har just tänt två ljus på barnens minnessidor..
    Tänker på er varje dag...
    Kramar Sandra

• snart mamma till 4

Emma jag vill bara säga att jag tänker på dig/Er och hoppas att livet snart blir lite lättare för dig/er *kramar om*

Fantasi är viktigare än kunskap- Albert Einstein
  • Lingonflickan

Om det funnits ett barn hade hon inte kunnat vara så här kall i rätten och oskyldig för mödrar emellan hade deltagandet varit stort. Se på oss som här inne som är mödrar, inte är vi oberörda, det är det minsta man som mor kan vara i en sån här situation.

• JohannaMatt

hon ljuger ju uppenbarligen om barnet...varför de pratar så mycket om det i HR är väl för att bevisa att hon ljuger och att hennes trovärdighet är lika med noll.

Emma, känner så starkt med er. Att detta bara kunde vara över, med en dom som den i TR, så att ni äntligen kan få släppa den biten och fokusera på det goda igen.

Många tankar o kramar// Johanna

Älskade änglar
  • miole

Kan man inte ta ifrån förhörsprotokollet från den omänskliga saken eller?
    Jag blir så matt.
    Kramar om dig Emma ja me "styrkekramar från mig..

Elias 051018 Ellen 080602
Svar på tråden Mina två änglar