• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Rastafairy

någon mer som såg dokumentären på 4 fakta i går

tyckte de var så himla starkt av emma o stå i hallen på slutet av programmet och le..och jag förstår varför hon ler. Förökte tänka mig in i hennes situation och det är ju barnens bus och glädje hon minns..det är det man vill bevara i tankarna och finnas i.

men nog rös man när man fick se den mörka tomma hallen och dörren och det uppbrutna golvet...alla tomma rum.

• Tibertius
    Rastafairy skrev 2008-12-22 08:32:33 följande:
    någon mer som såg dokumentären på 4 fakta i gårtyckte de var så himla starkt av emma o stå i hallen på slutet av programmet och le..och jag förstår varför hon ler. Förökte tänka mig in i hennes situation och det är ju barnens bus och glädje hon minns..det är det man vill bevara i tankarna och finnas i.men nog rös man när man fick se den mörka tomma hallen och dörren och det uppbrutna golvet...alla tomma rum.

Var det ett nytt program? Går det i repris?  Förstår också att hon ler, varje gång hon ler i tv så tycker jag att man riktigt ser hur hon "tittar" in i sina minnen och ser barnen framför sig, hur de busar runt och sprudlar av glädje..Det är dom minnena som gör henne så starkt tror jag.

• Rastafairy

Tibertius skrev 2008-12-22 09:22:57 följande:

Var det ett nytt program? Går det i repris?  Förstår också att hon ler, varje gång hon ler i tv så tycker jag att man riktigt ser hur hon "tittar" in i sina minnen och ser barnen framför sig, hur de busar runt och sprudlar av glädje..Det är dom minnena som gör henne så starkt tror jag.
    ja i början innan jag förstog och hade försökt satt mig in i hur hon kännde så kunde jag inte förstå varför hon log men barnen måste vara henne så nära så nära nu trots de inte är fysiska så nu förstår jag leendet. det är ju kärlek!
  • Rastafairy

Tibertius skrev 2008-12-22 09:22:57 följande:

kolla i arbogarättegångtråden för repristider jag minns inte
  • Lingonflickan

Tibertius: Verkar ha varit en sammanslagning av kalla faktas program som gått i år.
    Rastafairy: Jag blir så varm när Emma säger att hon under begravningen kunde se barnen stå där framme och dansa till musiken. jag tror det är så det är. Hon kan fokusera på barnen som de var istället för att tänka på det jobbiga hela tiden. och handen på hjärtat. visst känns det mycket bättre att tänka på barnen på det sättet. tack Emma för att du hjälper oss andra att kunna göra det genom att dela med dig av alla fina minnen och bilder. Tack Emma, de ÄR underbara.

• meewee

Va duktiga din familj varit idag (har läst på internet hittills)! Måste va skönt att få ha dom med er inne i rättsalen nu. Kramar i massor (o krama familjen från oss me)!

• KajsaKavat82

Tv 4 Fakta har repriser så här på det programmet.

Tisdag 23 december 2008 19:00 TV4 Fakta (R)
    Torsdag 08 januari 2009 23:50 TV4 Fakta (R)
    Tisdag 13 januari 2009 18:05 TV4 Fakta (R)

• faster

Emma...vilken familj du har!!
    Så jobbigt för dem idag men de verkar göra det jättebra.....följer på vlt..

• Växjömamma1976

Hur ska du fira jul Emma? Jag har säkert missat det här.. men jag hinner aldrig läsa tråden så som jag skulle vilja. Hoppas du vill svara.. Hoppas din/Er jul blir fröjdefull och trevlig! Kämpa på & God Jul & God fortsättning! Önskar Sussie med familj i Växjö. Tänker som vanligt på dej varje dag.

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
Svar på tråden Mina två änglar