• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Tibertius

Emma,

Det var länge sedan man såg dig här, tror att du kanske har det extra jobbigt nu inför julen och allt detta med rättegången. Mina tankar finns hos dig och de små änglarna hela tiden.

Hoppas som sagt ändå att du kan koppla av och vila upp dig ordentligt. Du är så stark och modig och jag önskar dig allt gott.

Kramar till er

• månälva

Som så många andra här i tråden hyser jag stor beundran över er som förlorat barn och ändå är så storsinta att ni inte hatar. Det är stort. Störst av allt är kärleken, och jag hoppas det stämmer. Ni är så starka och modiga och om världen bestod av fler sånna modiga människor som ni, skulle den se mycket bättre ut. Tack för att ni finns!

• solfrost
    Skickar mina tankar till dig och hoppas att du får trevliga helger trots omständigheterna och saknaden!
    Varma kramar!
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • faster

Hej Emma!
    Har ej skrivit på etttag då jag ej vet vad eller hur jag ska skriva detta ....
    Vill önska dej en riktigt god jul....men...kan man göra det under dina omständigheter?
    Jag menar julen är ju mkt barnens helg och....
    Usch vad jag tycker detta är svårt.....
    Lilla gumman, Du är så stark o beundransvärd så det finns ej ord som räcker till!
    D sitter dag efter dag med detta monster framför dej o ändå hatar du ej...HUR kan man ha ett så stort hjärta?
    Vill tala om att du ständigt finns i mina tankar o önskar av hela mitt hjärta att jag knat ta detta ifrån dej men tyvärr ...det går ju inte...
    När u denna v kommer så ahr du rättegång o jul framför dej...
    stackare!!
    Känns skönt att veta att ni har varandra o att ni har så fin sammnhållning i er fam.
    Jag skickar här lite styrkekramar o hoppas ni får det lite mysigt tillsammans trots allt.

• Baba Screetch

jag håller med faster till fullo...

Vill åxå önska god jul o gott nytt år men det känns fel samtidigt för jag kan tänka mig att det är riktigt jobbigt just nu, men hoppas du förstår hur jag menar!

Sköt om er!

Stora stora kramar till er alla!

Hälsa dina föräldrar, sambon, dina systrar och alla som står dig nära!

Kommer även att skicka en hälsning till Nicklas i hans tråd, men han är absolut inte bortglömd här heller fast han inte nämns så ofta med tanke på att det är DIN tråd Emma!

Sköt om dig!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • faster

Hej igen Emma
    Såg nyss att det ska komma en dokumentär ikväll på tv4+...
    Vet ej om du tittar in här något innan men undrar i så fall om det är någon ny eller om det är något som går i repris..
    Kram

• Analoga
    faster skrev 2008-12-21 15:54:25 följande:
    Hej igen EmmaSåg nyss att det ska komma en dokumentär ikväll på tv4+...Vet ej om du tittar in här något innan men undrar i så fall om det är någon ny eller om det är något som går i repris..Kram
    Var har du sett det? Har tittat i tv4+ tablån men ingen dokumentär där ikväll??
  • Analoga
    faster skrev 2008-12-21 17:42:59 följande:
    förlåt skrev fel det är på tv4 fakta.
    Å, vad synd. Tror ej jag har den kanalen....
  • Analoga
    ......det är möjligt att det är en repris, för jag tycker jag känner igen själva handlingen och titeln....
Svar på tråden Mina två änglar