• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Mammapetra

Många många många
    *STYRKEKRAMAR*
    till dig EMMA, du starka kvinna!
    Beklagar från djupet av mitt hjärta det hemska som hänt!
    Glöm INTE att du aldrig e ensam, du har Max o Saga vid din sida varje dag!
    O vi alla andra som vet vad som hänt dig i våra tankar dagligen..
    *Kramar om*
    Mvh Petra

*Liam & Theo*
  • Majamjau

Föll bort några rader ur mitt inlägg ser jag. Jag skrev något om att den där unika och speciella kärleken man känner för sitt barn ändå går att dela med varandra, för att man känner så lika för dessa små underverk, och att Saga och Max därför finns i SÅ många människors hjärtan nu...

• Fru Brastad

Tårarna rinner....Gud, att du klarar av detta fruktansvärda,du är verkligen enastående!
    Vill ge dig en jättekram och önska att du kan finna ljus i allt.
    Tänker mkt på dig och även i mina fönster brinner det ljus för dina barn.
    Ska krama om mina gossar lite extra var dag.
    Kram till dig som sagt.

Dina små änglar tittar till sin fina mamma varje dag, det tror jag
    Anna

• dottermorochmormor

Så många tårar som rullat nerför mina kinder när jag följt dina barns öde. Så vackra, så oskyldiga. Så många gånger som jag känt att jag velat krama dig och de dina för att ge lite värme och styrka i allt det svåra ni gått igenom.
    Jag är full av beundran hur du, barnens pappa, din sambo och övriga familj delat med sig så öppet av ert liv. Ni är starka varma människor!

Max och Saga sitter under ett äppelträd i nangiala och väntar på dig, inte med ångestfylld saknad, utan med tryggheten om att ni kommer att träffas igen. Dom har varandra och dom följer dig och din familj med all kärlek som rymms i deras hjärtan.

Vi som finns kvar här, kommer att minnas Max och Saga och det fasansfulla som hände dom. Vi kände dom inte, men vi saknar dom! Dom fattas oss alla!

Ta hand om er!
    *varm kram*

• LadyGrand

Kära Emma!
    Hela Sverige har på olika sätt följt dig och den fruktansvärda tragedin!
    Man har inte velat tro - att någon sådan ondska var möjlig!!!
    Själv har jag ej kunnat ta till mig mer än lite grann - för det gjorde så ont!
    Alla ord känns futtiga i sådana här sammanhang!!
    Beklagar din och din sambos oerhörda förlust av hela mitt hjärta!!!
    STYRKEKRAMAR

• Alexx W

Inga ord är tillräckliga i en tragedi som denna. Men som hela svenska folket varmt uttrycker sig så är du utom tvivel helt fantastisk Emma! Du är en förebild för många och jag hyser den största respekt för dig. Jag vill samtidigt beklaga sorgen och önska dig och din familj all välgång. INGEN ska någonsin behöva genomlida det ni genomlider. Ni finns i mina tankar och jag är säker på att Max och Saga finns vid din sida nu och för alltid.
    Många varma kramar

• lilllarsson

Hej!
    Vet inte vad jag ska säga mer än att jag tänker på dig. Verkligen starkt av dig att klara av nå sånt.
    Har själv en liten dotter på 1år å 3månader, och jag blev så lessen när jag läste vad som hänt dig/er, skulle verkligen inte klara av nå om min dotter dog ;( huvva

Kan bara säga att jag tänker på dig jätte mycket och sänder en varm stöttande kram från mej och min dotter.

hade bra/jenny från luleå

• SandraS

Hej Emma!
    Vill bara skriva att jag fortsätter att följa tråden och tänker på dig!

*Kram*

• faster

Har som så många andra tänkt på dej mkt o HUR man klarar av sånt här??!!
    Ja minns när det stod i tidningen att du började på att vakna upp o skulle få reda på detta fasansfulla..JAg led med dej o funderade mkt på hur det skulle gå för dej framöver.
    Måste säga att jag blev glad när jag ser att du är här med oss.
    Vet ej vad jag ska säga lr skriva som passar o inte passar men du ska veta att du finns i mina tankar dagligen!!
    Skickar dej en stor varm kram!

Svar på tråden Mina två änglar