• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • 19Anna82

Skrev alldeles nyss men ville bara säga att va fint du skrivit på deras minnes sidor, stora tårar rullade ner för kinderna. Kram igen!

• emmy840508
    Ancha skrev 2008-10-08 22:43:00 följande:
    Hej Emma! Har läst tråden och följt er sedan det hände.Många tårar har passerat mina kinder här hemma och ljusen har brunnit i mitt fönster.Minnes siderna är helt underbara.Drar upp en fråga men förstår om du inte vill/får svara på den.Hur är det med Max och Sagas pappa?Skickar dig och din sambo oändligt många kramar!
    Jag svarar gärna på din fråga.
    Jag kan inte tala för Nicklas, men jag kan berätta det lilla jag vet.
    Han hadde det hemskt i början, det tror jag vi alla förstår. Idag har han stöd av sin familj, sina vänner och framför allt sin sambo. Han har sitt eget sätt att hantera detta. Men vi pratar med jämna mellanrum och jag tror vi kommer fortsätta med det.
    Han har börjat jobba villket jag tycker är otroligt starkt. Men ibland blir det för mycket för honom också, så han får vara hemma.
    Jag har berättat för honom om denna tråd. Jag ska fråga honom nästa gång jag pratar med honom om han vill framföra något och om han tycker att min beskrivning gjorde honom rättvis.
  • emmy840508
    minbebis76 skrev 2008-10-08 22:52:04 följande:
    Har nästan längtat hem för att få sätta mig här och läsa idag igen. Har funderat mycket på en sak men inte riktigt velat fråga. Emma, du har ju flera gånger sagt att vi gärna får fråga saker så nu chansar jag och hoppas att du inte tar illa upp.Har du ork att berätta vad som hände när hon kom? Du öppnade dörren, vad hände sen. Sa hon något innan?Som många andra skrivit hoppas jag att straffet blir långt... Inget straff är straff nog.Otroligt fint också med ideén om lapptäckena. Tror att du precis startat en trend - Emmatäcket Ett täcke fyllt av minnen att få smeka eller lukta på.

ååå, vad bra att jag inspirerat till att göra någonting. Jag vill hellre förmedla någonting positivt än bara rädsla tårar osv.

Det som hände när hon kom hem till oss kommer jag ihåg bitvis. Men jag ska frörklara.

Det ringde el knackade på. Jag öppnade, utanför stod hon, hon presenterade sig som "hi, im Tine" Jag kopplade vem hon var. Hon hadde undertecknat det berömda adoptionsbrevet med "Tine" Min blick föll ner över hennes överkropp för att fastna på hennes mage. Jag han tänka "hon kan inte ha fött något barn" jag tyckte hon var för smal. Hon tog några steg in, trängde sig in, jag var tvungen att backa ett steg. Sen smällde det till i huvudet på högra sidan. Det gjorde ont.

• emmy840508
    CissiS skrev 2008-10-08 23:11:05 följande:
    Vill bara kika in och sända över en stor styrkekram till den starkaste mamman jag hört talas om!!Dina barn är så otroligt vackra, vilka leenden!!Cissi, Zebastian och Zaga.Ps: Har pratat mycket med min son om er då han sett lite på tv och läst i tidningen och han har varit väldigt frågvis och intresserad av vad som hänt och hur det gått med dig så jag ska visa honom lite av tråden och dina fina minnessidor vid ett bra tillfälle....
    Då får du hälsa till din son och tacka för att han är en sån godhjärtad person så att han bryr sig så mycket om andra.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-10-09 12:00:00 följande:
    Idag när jag tände ljus för Max och Saga, plockade jag fram helt nya ljus och putsade upp silverstakarna vi fick när vi gifte oss för 9 år sen. De är i olika storlekar. den minsta staken har Sagas ljus och den större ljuset för Max. När jag blåste ut tändstickan råkade jag blåsa mot Sagas ljus som fladdrade till men vägrade slockna. Den symboliken vill jag skicka vidare till dig. Ljuset som vägrar slockna.Kram
    Sånna små, men betydlesefulla händelser gör att man orkar vidare o känner starkt att man har dom i närheten. De fortsätter busa, fast nu från himlen.
  • emmy840508
    svensdotter skrev 2008-10-09 12:37:27 följande:
    ohhh gud vad jag gråter när jag läser din blogg..satt o tittade på bilderna och titta på den sista på max,,då min dotter kom in o pekade och ville komma in sa att ´där är max visst e han söt. jaaa sa hon o nu sringer hon runt och säger ax ax ax ax....o pekar på datan
    åååå, vad fint. Önskar att Max fått många sånna fina vänner att dela sitt fortsatta liv med.
    Önska kommer jag aldrig sluta göra.
  • emmy840508
    Memme81 skrev 2008-10-09 13:28:11 följande:
    Stor kram till er!! Var till graven här om dagen, sååå himla fin!! Nu när dina barn är det så kommer de trivas för att det är så många som går dit och tittar till den och sköter den. Dina barn blir väl omhändertagna nu av alla fina människor som tänker på dem.Kramar från oss!
    Tack för att du ser till de små, det e tryggt.
  • emmy840508
    Carpe diem 08 skrev 2008-10-09 13:45:18 följande:
    Hej Emma, jag beklagar verkligen de som hänt, har tänkt på er alla så mkt. Nu tar jag inte dagarna med mina barn för givet längre.Alla kort jag sett på Max&Saga är helt underbara, så otroligt söta barn!Du är väldigt stark Emma *Många kramar till dej* /Jonna(Mikkiz kusin)
    Hej Mikkiz kusin! :0)

Vad roligt att se dig här och tack för att du är här och delar det med mig.
  • WimsA
    Hej Emma!

Har följt och läst allt det tragiska som hänt din familj. Jag blir så arg när jag tänker på det, arg och ledsen. Barn, hur kan man göra så mot barn??! Mot någon överhuvudtaget! Jag kan inte förstå, vill inte ens försöka förstå!! Barn som är de mest oskyldiga i allt, som ser allt gott i allt och alla!
    Var inne och titta på de fina minnessidorna, vilka sötnosar!! Ögonen lyser av bus och glädje, på kortet där dom går och håller varandra i handen, så fina! Och dom har verkligen varandra där uppe, dom sitter och tittar stolt ner på sin mamma, och beundrar dig, deras modiga fina mamma! Tänker på er flera gånger per dag och har undrat hur det går och hur ni mår i allt, kommer följa denna tråden!
    Skickar er alla en stor KRAM!
    Är man Stor och Stark måste man vara Snäll.
Svar på tråden Mina två änglar