• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Hej hej!

Meria- Du gör helt rätt som inte ifrågasätter ditt G, det har jag gjort alltför många gånger och man känner sig så jäkla bäng i huvet när man verkligen ser hur de börjat fundera över sitt beslut GRATTIS! Lycka till hos läkaren, de brukar finnas skojiga leksaker för barn där

Mini - ååh, sånt är så himla jobbigt, jag lider med dig! Jag hatar när Emma vägrar somna, det är en påfrestning för alla

• JoKo

hej hej.

Är rätt less på att ha ont o vara mer eller mindre låst här hemma så jag är lite deppig. Ska käka lunch med min syster idag, o samtidigt passa på att köpa både 2års- o nyfödd present. Så då händer det något iaf

Emma fick en knäpp på dagis nyss förresten. Vi sa hej då o allt var frid o fröjd som vanligt, sen pratade jag med hennes fröken i dörren o Emma såg mig genom fönstret o blev ledsen??*haha* hon kom springandes o ropade "mamma mamma" o kastade sig runt mina ben med tårar i ögonen. Jag sa hej då o gick o hon började skratta o gick med fröken in på samlingen????  What??! Knäppgök....

• JoKo

Usch vad ni är sjuka Eller ja, era barn!

Carro - vet inte vad jag ska säga annat än att jag HOPPAS att ni (Sam) slipper vara mer sjuk, o att eventuella syskon är friska som små nötkärnor o aldrig blir förkylda...

Jesster - KRAM till dig. Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara när de kräks om varann, o gnäller o gråter båda två..Jag skulle oxå bli nästintill tokig! Försök hitta något slags mantra typ "det kommer bli bra" eller nåt. Även om det inte hjälper så får du något att fokusera på utöver kräk/gnäll..? 

• JoKo

...och nu har även Emma ett snyggt bitmärke på kinden Det är sånt som händer, så det gör oss inte så mycket. Emma bryr sig inte heller, hon hade inte ens varit ledsen utan plötsligt hade hon bara blivit biten sa personalen..Jag tror ju hon gav igen istället för att gråta
    Ja, skönt ändå att det inte hade gått hål, då hade det inte känts så bra

Nähä,nu fick jag inte sitta här mer..

• JoKo
    Mini - Blutsften smakar verkligen...Järn Jag sköljde ner med saft så det gick bra ändå, o märkte resultat (=piggare!)väldigt snabbt. Tycker absolut att du ska prova faktiskt...

Jesster - Stackars liten!

Jag o Emma var på Maxi o handlade innan dagis idag - hurtigt värre va!? ..så nu vet jag inte vad jag ska hitta på tills jag ska på VG:n runt 14
    Imorgon ska jag iaf äntligen på spa-dagen Ska bli så hemskt skönt att bli ompysslad!

På fredag är Emma ledig, då ska vi åka o hälsa på Emmas kompis nykläckta lillasyster som är 2veckor då, sen fortsätter vi till min mormor för att städa bilen. Den är grymt äcklig invändigt!!!

Har ni förresten era barn fram eller bak i bilen? Emma har ju alltid suttit fram, funderar på att flytta bak henne nu så bebis kan sitta fram sen, men är lite tveksam till hur det ska gå Vi sitter ju o tittar på saker o pratar massa när vi åker bil, så om man åker själv med henne kanske hon blir arg för att hon inte ser vem hon pratar med lixom?
  • JoKo

Hmm, ja,vi testar nog sätta henne bak i bilen. I värsta fall är det ju inte svårt att flytta fram henne igen

Nina - Vaddå olagligt??

jag har legat i badkaret en 40 minuter o nu fick jag ett bak-begär vet inte vad jag ska hitta på att baka bara Äppelpaj, sockerkaka, kladdkaka eller muffins...Micke är rejält less på kladdkaka, så det blir nog en helt vanlig sockerkaka idag. Nästa vecka blir det iaf bullbakande igen - det var helpoppis här hemma

• JoKo

...kakaon var slut så det bidde en halt vanlig trist sockerkaka med bara lite vaniljsocker som smak. Om någon skulle bry sig

Jesster - Jag tror på halsont. Att det har "svidit till" kanske, o då vill han inte alls ha nu? Har du testat att ge honom isbitar, som VIP föreslog? Det går ju att vara en dålig mamma o göra saft-isbitar tex, o se om det kanske kunde falla lilla herrn i smaken. Men som sagt, det krävs en riiiiiiktigt dålig mamma till det

• JoKo
    Jesster - ...men fruktpuré är ju suuuupergott o extremt lent för halsen. Som glass  Kanske är det skönt med något som är bara rumsvarmt eller kallt om han har ont i halsen?
  • JoKo

Har just kommit hem från Spa-dagen. 4(!) timmar var jag där o bara jäste o hade det vrål skönt Det var inte så där suuuuper fantastiskt som svärmor tycker att det är, men helt klart kommer jag åka tillbaka

Carro - Näääe, nu är det nästan så jag tycker att ni kan få skicka lite sjukdom hit, det är så himla synd om er

Nu ska jag leka med Emma när Micke ser på tv i 45 min. Undrar om det blir lego. Igen....

• JoKo
    Alla som är avis på Spa:andet: Det var verkligen inte så där superskönt som man föreställer sig att en spadag ska vara. Faktiskt. Visst var det skönt att vara heeeelt själv i skogen i 4 timmar o bli ompysslad MEN! Jag ville ha en redig massage, men den chokladvarianten var väl mer en sån som ska vara skön o njutbar typ... Men kurbadet var helt underbart, skulle ha räckt med det! Jag ska försöka komma iväg igen till jul, på ett hotellspa som ligger kanske 5 minuter härifrån.

Blöja/inte blöja. Emma har ju gått på potta/toan här länge. Visst händer det olyckor när hon inte "har tid" att sluta leka eller så, men hon säger alltid till att det är dags att kissa. Om hon kissar på golvet i ett annat rum så ropar hon "oj då, glömde toa" o fnissar lite. När det är dags att bajsa säger hon "bajs kommer, snart. Emma bajsa, hämta blöjan!!" o så gör hon vad hon ska i den o säger till när hon är klar. Oftast ställer hon sig bredvid oss o säger "ta iiiiii, kommer nu" Toan går absolut inte när det är bajsdags, det är konstigt säger hon.
    Vi har inte ens nämt på dagis att hon går på toa hemma eftersom vi lixom inte gör det "på heltid", dvs vi har inget toa-krav här utan blöjan går bra det med. Det är när hon själv vill vara naken som vi påminner om att man kissar på toan o inte på golvet  
    Vi har inget belöningssytem eller så, det är "naturligt" att man kissar på toa/potta även om hon så klart får bekräftat att hon är duktig som säger till att det är dags osv.

Jaha,nu är uppsatsen om hur våra toa-rutiner fungerar slut
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos