• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Jag är typ...dödsjuk
    har åkt på världens jäkla förkylning o var sängliggandes heeeeeeela dagen igår o har just klivit upp. Undantaget att vi hjälptes åt med att få Emma till dagis imorse, Micke är sjuk han med
    Blää. Det här är garanterat det sjukaste jag har varit sen jag hade magsjuka när Emma var liten, jag tycker så himla synd om mig själv Gråter

Ska duscha av mig lite febersvett innan jag släpar mig iväg o hämtar hem Emsan igen...

• JoKo
                                        Grattis Milton på 2års dagen!!!

Är fortfarande off pga den dumma förkylningen, men ska applådera Sam till pott-besöken o hörandet/pratandet!

Emma är numera 90% blöjfri hemma, det är bara bajsa hon vill ha blöjan till. Annars ska hon av med blöjan o på med trosor, så sköter hon allt själv. Man behöver inte ens påminna henne längre Det enda som är dumt är att hon -självklart- ska upp o kissa 70-11 gånger när hon ska somna, o då kan/vill jag ju inte neka henne. Den sabla ungen lyckades trycka ut kiss 4ggr på 20 minuter igår kväll för hon "vill inte kissa böljan. Emma kissa pottan stora sejjen. Torka snippan osså!

Sen kommer jag inte ihåg mer Ska gå o lägga mig en stund innan det blir dags att hämta Ängeln på dagis.
  • JoKo
    Grattis till Elliot, Krodan o Lovisa

Förkylningen har nääästan släppt, känns superskönt! Nu är det bara att få tillbaka orken o lusten till att göra saker som är bortblåst....Hm..Den kommer nog snart

Vi ska börja knata till dagis om en liten stund, sen ska jag laga Emmas overall. Eller ja, den ena, den har börjar släppa i alla kardborrband. Inte nån katastrof, men as-irriterande när man tar på/av den.

hoppas ni har det bra!
  • JoKo

Helloooo!

Har inget att tillföra. Är less på det mesta just nu. Kalas för Emma på lördag. "Måste" ner på stan o leta efter nya kläder till henne, både till lördag o julen.
    Tvättar soff-kudds-fodralen. Tänkte ringa o höra vad de kan erbjuda mig för spabehandling oxå, känner att det är dags. Å andra sidan har jag ingen större lust att bli "uppiggad" när jag ändå bara är hemma o glor hela dagarna.

Urk. Kräks på mig själv snart, är såååååååå less!!

• JoKo
    Meria - Skönt att du fick sova!!!
    Fast när jag hade en bebis hemma var jag aldrig less Jag tyckte det var helt underbart roligt varenda dag (eller ja, de få gnälldagarna har jag väl förträngt ) o jag kände aldrig att jag ville vara "jag" o "inte bara vara mamma"... Jag längtar SÅ tills bebis kommer ut o jag får någon att leka med på dagarna

Nä, jag njöt verkligen av att vara hemma med Emma under nästan 2år, o hade aldrig nån sån "måste komma hemifrån o träffa vuxna innan jag går under"- ångest som rätt så många verkar få
  • JoKo

Så, nu är jag liiiite gladare Bokade just behandlingen som heter "Body Mama" till på måndag klockan 12! Betalar endast 150kr själv, sen får jag stanna kvar o bada o fika o grejja så länge jag vill efter
    http://www.skogshojdspa.com/kropp_bad.htm

Nu vill jag höra hur himla avis ni är på att jag har en fantastisk svärmor som ger mig presentkort right out of the blue

• JoKo

Hoho...?

Jag har sviiiin tråkigt! Har spikat upp lite foton så det inte ser så kallt (eller kalt för den delen! ) ut på hallväggen tills på lördag.
    Ids inte dra fram dammsugaren eller byta sängkläder.
    Känner för att tröstshoppa, men orkar/har ingen lust att gå ner på stan. Hunden går nog gärna ut en sväng, men jag vill inte bylsa på mig ännu...*suck*
    Lagat Emsans overall har jag gjort oxå, o hängt lite tvätt.

Baka kanske? Men då måste jag till affären o det orkar jag inte.

What to doooo???

Om typ 1½ timma kan jag börja gå mot Mickes jobb, då blir både hunden o jag ordentligt rastade...Kan gå in en sväng på ÖB då kanske..Vete fasen vad jag ska ha där iofs Eller jo, tomtebloss! Har fått för mig att Emma kommer bli överförtjust i tomtebloss i år. Risken finns dock att hon blir livrädd

Sorry för denna oerhört ointressanta läsning. I löööv you

• JoKo
    Jesster - ååååh, chips!! Det har jag i skåpet *rusar genast ut i köket*

Carro - *haha* jo, det vore något det...! Hoppas värken går över snart.
  • JoKo
    Jag bakar bullar!! Har lite mer energi idag, får se vad som hinns med mer här hemma innan det är dags för vattengympan vid 14...

Håller på att funtar på vad för tårta jag ska göra på lördag, det lutar åt att det bli en liknande som Lovisa fick - med både frukt o några godisar på Min syrra har även beställt en 16-bitars fjärilstårta i rosa o blått som present till Emsan, ska bli spännande att se hur den ser ut!
    Hua, känner att det kommer bli mycket olika fika"sorter" - mockarutor, 2tårtor, bullar, pepparkakor, vanliga kakor, chokladbollar o olika frukter för den som vill vara lite nyttig
    Jaja, då har jag att leva på i veckan som kommer sen

Pela - Håller tummarna för att killen köper lägenheten, och jag tycker oxå att den andra bilden på Viktor är bäst.

Appropå julkort ska jag gå o köpa mig en guld o en silverpenna, kuvert o maaaassa frimärken imorgon...Så fotar jag o visar er när de är helt färdiga sen
  • JoKo

Visst ja...

Mini- Glömde kommentera din Ikea-resa. Jag har väl egentligen inte så mycket att säga annat än att jag suckar o känner med dig. Måste ha varit rätt jobbigt, jag vet själv hur trött jag var efter att ha umgåtts med morsan när hon var sådär. Eller, ja, du hajjar.
    Man blir mest bara uppgiven o matt! SÅ jäkla tråkigt att vuxna karlar inte ser själva hur illa de gör både sig själva, men framförallt deras omgivning!!
    STOR KRAM till dig iaf, o hoppas brobygget går fortsatt bra

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos