• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Smirre - oooh nooo! DET behöver ni väl verkligen inte just nu?? Jag menar, även om du letar o vill ha nytt jobb så är ni ju beroende av det som du faktiskt har nu...Usch, försök att vara positiva. STOR kram

Har Jessters recept på frukostfrallor-deg på jäsning tills imorgon Eller, ja, jag har förstås även gjort degen o inte bara lagt in receptlappen i hopp om att det ska uppstå magiska frallor i morgonbitti
    Jag blir mer o mer sugen på att köpa en matberedare till mig själv i julklapp om det finns några bra o billiga på Gekås. Det är jätteskoj att baka/laga mat (när det går bra ) o jag har tid på mig att förbereda osv i lugn o ro utan hungriga karlar,barn o hundar bakom ryggen  

*haha* Det var värst vad jag tjatar om det där stället, (Gekås) men det drar ihop sig nu, o jag skriver ju ofta vad som är aktuellt i mitt huvud för stunden

Nu ska jag o Emma ta o fixa iordning vårat Pizza-kit. Emma är jätteduktigt på att lägga saker på pizzan, även om ALLT ska provsmakas 50-11ggr o om det mot förmodan är något som inte faller madame i smaken så hamnar det på pizzan efter att ha slickats på

Ha en underbar kväll mina fantastiska kompisar
  • JoKo
    Kolla GENAST in på hemliga stället!!!!
  • JoKo

Hm, nähä, jag tar tillbaka...Smirre hade inte hunnit skriva där ännu... Kolla istället in i Gök-tråden då *skvallrar*

• JoKo
    Jesster/Meria - GeneradMen jag blev så himlans ivrig jöööööö
  • JoKo

hej hej.

Idag har vi varit på stan o matat ca 100 gräsänder som sedan förföljde oss Som tur var mötte vi ett pensionärspar efter kanske 50m som började mata dem så vi slapp bli vallade ända in till centrum
    För övrigt så var Byggare Bob på besök i en av gallleriorna så Emma blev ändå mer lycklig!

Sen kom vi hem o Emma skulle sova middag. Hon har börjat testa mig något så fruktansvärt och idag blev det visst för mycket. Jag blev jättefrustrerad på henne o gick ut, micke tog över o hon somnade på 5minuter.
    Hur som, jag bröt ihop o låg på soffan o storgrina till M kom ut o i princip bar in mig till sovrummet där han kramade om mig massa. Tror jag grinade oavbrutet i 30 min o bara låg o skakade  Såna stunder är det skönt att man har en fantastisk man som verkligen bryr sig om o tröstar fast man egentligen är rätt fånig o irrationell...
    Det var nog lite allt möjligt som kom utforsandes där, självklart bröt jag inte ihop enbart för att Emsan inte ville somna

Hon hojtar förresten "min mamma!" så fort det går förbi något annat barn, så hon är onekligen i någon separations-test-fas just nu...

Eftermiddagen var trevlig, vi bakade lite bullar o lagade en väldans god middag tillsammans, Emma o jag Nu lägger Micke henne o det är knäpptyst där inne...

• JoKo

Mini - Japps, så har Emma lekt rätt så länge Hon började bjuda på mat/fika med sin plastservis i somras nångång o nu har hon även nallarna som "matgäster" Varje kväll ska hon för övrigt slänga alla soffkuddar på golvet o lägga alla 50-11nallar med täcke o kudde. För när det är mörkt så sover man, o nåde den nalle som säger emot - den får en utskällning som jag blir mörkrädd av! Det är alltifrån "sluta nu nalle, sov!Larva inte nu!!" till "duktiga nalle sova gott, ses morgon. Puss o kram, älskling" 
    *haha* jaa, fantasin är det inte fel på här iaf

Nu ska jag tamejtusan gå o sova - är sviiiiintrött!

• JoKo

Håller tummarna för Mini idag

Ska strax sätta mig i telefonkö till VC, Emmas hosta är tillbaka med besked - nu hostar hon så hon kräks Det känns som att efter 3v med skiten o inget vi har försökt har hjälpt henne behövs det lite starkare mediciner, om inte annat så att hon kan få sova på natten...Igår började hon vid 22-24, paus fram till 03.30 då hostades det fram till 05 o hon kom in till oss. Hon fick liiiiite välling med hostdämpande - allt o lite till kom upp...Stackars liten 

Jaja, min lillasyrra är iaf här så vi ska gå o mata ankorna sen igen..Skräckblandad förtjusning från min sida,Emma tjatar som 17

• JoKo
    Winner - Jag håller med de andra om att du gjorde rätt! Jag tycker det är jättejobbigt att ta såna "fajter" offentligt eftersom jag är rätt blyg av mig o absolut inte vill stå i centrum, men jag gör det ändå för Emmas skull. Hon tjänar ju inget på att "slippa undan" med dåligt beteende, o det blir bara jobbigt för alla i slutändan.

Ang hur mkt de förstår så kan jag ju bara tala för Emsan o hon fattar så gott som allt, iaf hela sammanhang. Däremot vet jag att hon har börjat välja att inte förstå när det inte passar hennes vilja/önskan o DET är rätt irriterande..Nu kommer jag inte på något bra exempel, ska fundera lite på det.

Vi fick läkartid 11.30 så det känns bra! Jag vill mest få konstaterat att det inte har satt sig på lungorna o att det "bara" är en seg förkylning..Självklart hoppas jag att jag kan snyfta till henne en redig medicinkur oxå, men prioriteringen är att hon är "frisk"
  • JoKo

det här kunde ju ha varit jag som skrivit
    Vet ni hur det funkar förresten? Jag är ju hemma med Emma när hon är dålig, får jag inte det? Eftersom hon är självgående har jag inte ens funderat på att M ska ta ut vab-dagar när jag ändå är hemma o glor  Tycker inte det finns några vettiga svar där i tråden

www.familjeliv.se/Forum-4-121/m37691753.html

• JoKo
    Mini - åååh vad surt!! Håller tummarna ändå, man vet ju aldrig riktigt även om man kan ana...

Carro - skönt med en bestämd tid! Hopas verkligen att han håller sig frisk ända tills då

Sjuk/vabba - Bussigt av er att tänka till Tycker oxå att det är himla luddigt det där o jag misstänker att det är lite individuellt. Jag menar, hade jag varit magsjuk hade ju M så klart varit hemma eftersom man då är i princip handikappad, men nu fungerar jag ju i vardagen, det är ju just bara att jobba jag inte klarar
    Vet inte om jag vågar ringa o fråga heller, då kanske man får ögona på sig o de börjar bråka med mig För jag tar absolut inte ut vab-dagar, jag lixom bara låter henne vara hemma

Läkarbesöket gick jättebra! Emma pratade som tusan med farbror doktorn som var mycket trevlig o tillmötesgående. Han skrev ut nån medicin som jag inte kommer ihåg vad den hette, men den är iaf "den" medicinen som hjälper mot all hosta..Den ges visst på sjukhus när barn kommer in med krupp osv oxå.
    Ingen astma, inget på lungorna. Antagligen bara en från början slem-förkylnings-hosta som har rester kvar i form av torr/rethosta. Ska försvinna på typ 2-3dagar med skillnad redan inatt.
    Skönt!
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos