• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Meria - Guuuuud vad fin du bidde i håret!!! Ur-snyggt!
    Och, nej. Jag är inte ambitiös. Jag är oerhört uttråkad o rastlös. Är less på att bara sitta o uppdatera den här sidan 3-4timmar i sträck, kissa o hämta nåt skit att knapra på

Jesster - *haha* Nej, stanna inne du. Flickan har gott om tid på sig att andas frisk luft lite senare i livet

Iaf så är bullarna klara o jag har även dammsugit. O ringt svärmor. Jag får låna hennes bil om jag vill, istället för att promenera till VG:n. Men nu är det så att jag inte har någon lust att gå på VG längre Fundersam Oh well, jag har minst en timma på mig tills jag måste ha fattat ett beslut så...
  • JoKo
    Pela - Grattis!!

Bilen - Söööta Monzen!

Emma kan oxå massa färger, o kan skilja på dem. Vet hon inte på en gång o chansar, är det alltid "sosa" Sjunger gör hon oxå, det senaste är att hitta på eget/kombinera olika låtar typ.."liten båt blöt om magen. lalalalaaaa, liiillebrooooor får strumpa lamm, lalalalaaaaaa, hahahahaaaa, dansa docka gammal ung" osv osv...

Annars är det mest ett himla "tjat" om att det blir tårta på lördag, o rabbla vilka som ska komma o "fika tårtabiten o bulle o leka med Emman. Kalas löööödak, roooooligt mamma!!"

Ska snart knata iväg till dagis, sen ska jag till BM o efter det strosa på stan till dess att min syrra kan ta lunch. Ska hitta nåt fint till Emma att ta på sig på kalaset, o eventuellt lite julklappar..Får se vad notan går på
  • JoKo
    Bilen - Emma har en 90-säng från JYSK med två lådor under, o sen satte vi dit en stödbräda från Ikea. Det funkar hur bra som helst!
    Hittade den så jag länkar!(Frederik) http://www.jysk.se/359/361/3628200/a/catalog 

Mini - såg inte sådär överdrivet mycket av dig måste jag säga Men du såg glad ut när ni vann, det var härligt tycker jag

Svag - Duktiga Iina!!

Pela - Hoppas det kommer någon ny spekulant snart. Det löser sig ska du se, även om det så klart känns jobbigt att inte veta.

Carro - När Emma gör så när micke o jag gosar så talar vi om att det är bådas mamma/pappa o man får krama/pussas tillsammans..Vi kan iofs skoja, leka o busa att det är "min mamma, inte emmas" o tokpussas, men när hon försöker gå emellan "på allvar" så att säga har vi markerat att det inte är okej
    Men det är ganska roligt

Annars ska jag baka o städa idag. O försöka hinna sova lite middag
  • JoKo
    Mini - Sen jag blev gravid är det faktiskt Micke som har börjat vakna OM/när Emma vaknar på natten Jag sover som en stock Eller ja, när jag vet att hon är dålig, typ riskerar att hosta tills hon kräks eller så så vaknar jag, men annars är jag helt klubbad..
    Skitskumt!
    fast det är ganska bra, för jag är nog som Kent *skäms* om Emma håller på o stökar utan "anledning" Generad Jag blir skitirriterad o suckar o stönar (omedvetet!) ända tills Micke vaknar o blir förbannad på mig, o då blir jag arg på han istället o så sover jag dåligt resten av natten oavsett om Emma bökar eller ej Hemlis Men jag jobbar på det, eftersom jag vet att det inte är Emsans fel att hon störs av något/bökar runt, o att det snarare blir värre om jag snäser åt henne.

Nehej, om man skulle ta o göra glasyr nu då så bakeriet blir klart (tills det är dags igen ikväll) så att dammsugaren får komma fram o rastas snart
  • JoKo

*Vinkar åt skruttan!*

Carro -
    Det är så där jag (naivt nog) tror att alla läkare är Behöver jag säga att jag inte haft suuuupermycket kontakt med sjukvården? Jag har iaf inte mött några skräcködlor...
    Iaf, skönt att hon hjälper er så mycket o verkligen ser Sam o alla hans problem

Här har jag äntligen en lung stund *andas djupt*. Har hållt på med nåt hela dagen idag. Men nu är det klart! Moccarutorna är förpackade o redo, tårtan står i kylen o suger åt sig ananasen o vanlijkrämen, dammsugaren har fått göra sitt, Emmas rum är förberett för nya saker, hunden är rastad, tvätten är torkad, vikt o undanlagd...
    Måste slå ett slag för TENS-apparaten jag har "fått" - utan den skulle jag ha legat o grinat efter dagens bestyr, men nu värker det bara så pass att jag står ut, även om det är lååångt ifrån skönt.

Vi drog iväg o käkade pizza/kebabtallrik till middag idag. Emma käkade massa pizzasallad (hon bad tillomed om mer!) o hon har aldrig någonsin ätit det förut Eller jo, hon har smakat men inte gillat det o spottat o grimaserat, så vi satt som fågelholkar o kollade på henne. SKOJ med framsteg!! 

Min man ska fira fredagen med att göra revbensspjäll o dricka bärs alldeles strax. Själv ska jag korka upp min ICAs äppeldryck med ciderkaraktär( ) o typ...Käka salta pinnar. Micke har köpt hem chips med garlic-salted smak, o jag vet inte riktigt om det är nått för mig..

• JoKo

Hallojsan!

är glad för Minis skull att hon är så himlans glad

Vi hade oxå kalas i lördags.Skojigt men himla slitigt, så söndagen gick åt till att häcka i soffan o Emma lekte med sin spis o det nya legot. Den allra största favoriten var dock boken om "Emma och Lillebror"
    Vi har redan läst den hundrasjuttielva gånger,o Emma berättar hur hon ska göra med "min lilla bäis, kommer ut i febaaaari. Lessen, kräker o bajsar" o att hon då ska "dela mamma o pappa. Alla får plats! Bäisen äter mjölk tutten Emma sitta revid, inte mammas knä. SEN leker vi!"

Annars är det ganska bra här faktiskt. Ont i revbenen dock! Känns som att bebisen hakar fast fötterna o använder dem som klätterställning, ni vet så där när man hänger upp-o-ner i knävecken?  

Ska på spa idag, håller tummarna för att det blir skönt...

• JoKo
    Tycker ni ska kolla in på Hemliga Stället...Har hänt lite där!

winner -
    Nä, vi hade släkten o 2 av Emmas kompisar (deras mammor är mina bästa vänner ) här. Tänker inte ha massa barn här förrän hon själv fattar vad det handlar om, o frågar om det.. Förhoppningsvis hinner hon bli typ..5-6 innan dess, o då nöjer hon sig med 2-3 stycken
  • JoKo

Hej.

Spat var heeeelt sjukt värdelöst!! Är så besviken, även om kroppen ganska len... Näe, dit går jag inte igen.

Nu ska visst Emma ha mig igen..

• JoKo
    Jag behöver hjälp!

Jag ska bränna över bilderna jag har på datorn till en skiva, men jag får det inte att funka Skrikandes Den vill bara göra bildspel/video, men det vill inte jag. Jag vill kunna bläddra bland bilderna själv o välja om jag vill framkalla osv...Hittar inget om det i "frågehörnan"/alternativ heller, där står bara hur man lägger till musik osv*suck*
    Måste jag köpa vanliga CD-R skivor till det då eller?? För de jag har från fotoaffären är DVD-skivor

Blääää!! Jag har ju raderat bilderna från kameran oxå så jag kan inte knalla till fotoaffären o betala heller. Kanske går att beställa en färdig skiva från Fuji iofs, men det känns dumt när jag har en brännare i datorn..
  • JoKo
    Emeliee - Tack Jag löste det ändå. Det var visst bara att gå in i Windows Fotogalleri istället för "gör DVD" typ Generad

Nu ska jag spana in Merias sida, verkar som det finns ny bild på Isak?? Sen ska jag dammsuga o gå iväg o posta julkorten. Visst 17, måste fota dem oxå så ni får se!!
  • JoKo

Emma är döds-stolt över julkorten iaf. Hon har pratat om dem hur mycket som helst med farmor o pekat var de står nånstans för att visa, men jag har lyckats hålla farmor därifrån även om det varit svårt
    Ett suveränt tidsfördriv när Micke har jobbat kväll iaf!

I em ska jag o Micke ha ensamtid o gå på stan o kolla lite. Ska bli urmysigt även fast M kommer bli less efter en kvart Fundersam

Jag har så himmelens tråkigt

• JoKo

Tjohoooo, det funkar

Vilken tråd ska vi använda nu då? Den här eller den nya??Hemlis

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos