• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Hejsan!

Idag var familjen med mig i stallet och Emma premiärred  Jag var så stolt så jag hade tårar i ögonen o hade inte mina elever stått o tittat hade jag bölat som en tönt Generad Min tjej är så himla stooooor o hon tycker om hästar *lycko snyftar lite*

http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpadtrtf.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpg45cqb.jpg

Annars sover jag som en prinsessa numera,det är helt underbart att vakna o känna sig utvilad  Men den lyckan varar som längst till mars, så jag njuter när jag kan
    Nu ska jag kolla på Bollibompa med min tjej...
  • JoKo

Jamen visst ÄR hon helt bedårande och inte bara i mina något partiska ögon??Kyss

Usch, nu tittade jag på bilderna igen o blev alldeles tårögd *haha* hormoner hormoner....

Carro -!?!?? Näääää, nu får det vara nog!! *drämmer näven i bordet* STACKARS er!!

• JoKo

Morrn.

Jesster - Så där hade Emma oxå 3-4ggr när hon var "ny"! Vet fortfarande inte vad det var som var fel,men hon var tok-ledsen halva natten o somnade av utmattning efter några timmar Skit jobbigt...!

Smirre -Hm..Vad skulle hända om ni testade att äta tidigare? Är det genomförbart att göra det rent tidsmässigt? När vi äter "för sent" utan att ha gett Emma något extra mellis/snacks så äter hon inte bra alls o är ledsen för att hon är så hungrig..Det är det enda jag kan komma på Eller att han trotsar för att han vet att han får flaska sen..?
    Svårt!

Själv har jag haft ont i kroppen inatt o sovit rätt kasst Hjälper inte av att Emma kommer in runt 4.30-5.00 o sliter av oss täckena för att vi ska gå upp Skrikandes Då är jag tacksam över att Mickes nya schema (som för övrigt är PISSIGT!!!!) säger att han ska jobba kväll den här veckan så han var hemma o gick upp med henne

Ska åka till farbror doktorn alldeles strax för att förlänga sjukskrivningen. Det bör inte vara några problem, men lite nojjar jag ju ändå Om jag inte blir sjukad så får jag jobba någon dag o få suuuuperont o gå till doktorn igen...*suck*
    Ska nämna att jag har fått förvärkar nu oxå även fast jag vet att det är normalt o ofarligt..

• JoKo

Har inte läst sen imorse, vill bara tala om att jag älskar att göra saker tillsammans med min unge när hon är medgörlig

Vi håller på att baka mockarutor (har aldrig gjort det förut ) o hon är så himla duktig o lyssnar o hjälper till o slickar inte bunken förrän jag gett henne klartecken

Nu ska vi göra lite pannkaka till middag, fick äppelmos av min mormor häromdagen. MUMS!!!

• JoKo
    Jesster - ja, nu gick det ju åt fanders med de jag gjorde ikväll så jag får nog testa dina imorgon Vet inte vad som hände, det bidde bara en helt platt o torr chokladplåt lixom Kanske att jag (Emma) vispade för ivrigt..? Och hade en för stor plåt!
    Det tar sig ju iaf med Elliot Mååånga barn är ju lite "hariga" när de ska gå själva, innan de kommer på att det faktiskt fungerar ganska bra!

Meria - Naaaaahw, vad gulligt

Som sagt,eftersom vårat kak-vak gick käpp rätt åt det varma stället så ska jag poppa mig lite popcorn istället
  • JoKo

Morrn morrn!

Smirre - förstår dina dubbla känslor från natten. Mysigt med jobbigt

Mini - Hejja hejja, håller tummarna för att disciplinen räcker till hela dagen O ang erat tjafsande har jag inget att säga är jag rädd. Hoppas det blåser över snart! Hur länge har ni varit tillsammans? Tänkte bara att det sägs väl att man har riktigt ordentliga "förhållandekriser" vid 1, 3, 5 och 10år tillsammans - om ni är inne i en sån period kanske?  

Ska försöka mig på Jessters recept på kärleksmumsen nu, men jag vet inte hur mycket 4-5 hg är i dl, o jag har ingen köksvåg... Någon som kan höfta???  

• JoKo

Mini - ja, men dåså Då har du en lite konflikträdd karl då, det är ingen fara, det är jag med Nämen, seriöst. Det klart att ni (du) måste kunna rensa luften o skrika lite utan att han tar det som en skiljsmässa Hm. Och han fattar inte om ni pratar normalt om att du behöver bråka ibland?
    Skönt att kortet kommer till rätta! Så fånigt att behöva skjuta upp tentan pga det annars..

För övrigt misstänker jag att även med Jessters recept så kommer det gå åt pipsvängen med mitt bak Jag är kanske alldeles för hårdhänt i omrörningen...? Men jag fattar verkligen inte hur man ska göra när det står "vänd försiktigt om smeten". Då blir det ju mjölklumpar överallt?
    Hm. Jaja, det visar sig om en 10minuter hur det går. Smeten var himlans god iaf

• JoKo
    Emeliee/Jesster - ååååååh kääääääära nån! De smakar som...ja,vad säger man? En liten bit av himlen de är jädra goda, vet inte om det finns någon kvar tills Micke kommer ikväll...Eller jo, i frysen finns det numera 2glassboxar med Kärleksmums
    Mest nöjd o stolt är jag över att jag lyckades o "vågade" idag fast det gick åtfanders igår Det bådar gott, jag är lite av en fegis i köket, men nu ska jag faktiskt våga mig på att göra en köttgryta (typ kalops-stilen) i nästa vecka...Receptideér mottages tacksamt

Mini - Det är lungt, har inget vettigt att svara men skriv på du

Nu ska jag gå o lägga mig o sova en stund...Järnvärdet har gått o blivit hel-kasst så jag började med Niferex igår. Hoppas de ger effekt snabbt för det är inte skoj att jag måste sova en stund på dagen för att fixa att vara på bra humör när Emsan kommer hem
    Speciellt inte när hon oxå blir trött, grinig o hungig framåt 17-snåret...

Idag när hon kommer hem ska vi självklart fika lite o sen ska hon nog få måla med fingerfärgen. Hon frågar nästan varje dag, men det blir sånt stort projekt som jag måste ha energi för att delta i om det inte ska bli katastronoff i hela lägenheten
  • JoKo
    Mini - Jag skulle skita ner mig o inbilla mig att grannen gömt massa grejjer hemma hos oss så polishunden kom o markerade här inne o så skulle jag åka dit för knarkhandelHemlis Jaaaa,jag har lite livlig fantasi ibland

My - Glömde ju igår! Jag hade blivit jätteledsen om vårat dagis gjorde så med Emma. Tycker ni ska prata med dem om de lixom inte "vågar" ringa om hon inte har uppenbar feber eller så..? Hoppas ni har en mysig dag hemma iaf

meria - Hoppas att det "bara" är en infektion, jobbigt om det skulle vara fel på brunnen

Jag kom aldrig i väg till sängen, fastnade på Vistaprint istället... Så nu är inbjudningskorten till Emmas kalas beställda, och jag lurades att skaffa lite magneter oxå. Kan vara bra att ha i reserv-julklapp till diverse familjemedlemmar när det tar stopp i plånbok o påhittighet Det är härligt när man går på dessa gratis erbjudanden o notan blir 200 spänn ändå *haha* jaa, man är väl en sån där lättlurad konsument som faller för reklam
  • JoKo

mitt barn är gnälligt.  O jag som inte sov, hur 17 ska det här gå utan att vi avskyr varandra när det är läggdags???

Hm. Får väl ringa svärmor kanske, det brukar lätta upp humöret på Madame en aning...

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos