• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

hej hej.

Läser allt, lider med Carro m familj

Är ganska så off, så jag skriver inte mer än att jag visar att jag lever

• JoKo
    Mini - man säger 1-1.5cm större än fotmåttet, så ca 15cm i inner då för Isak
    Ska sticka iväg o handla till Emma på eftermiddagen (om jag kan få Mike med mig...) o det bli uppåt en 26-27 hon ska ha om det ska få plats med yllestrumpor Min lilla bigfoot

Jesster - Kom på att du frågade om frallorna. Det gick så där. De blev ganska goda, men små o knapriga lixom Gjorde scones imorse som jag tyckte mycket bättre om, även om jag tänker testa frallorna en annan gång igen

Annars är jag som sagt lite off. Har ont i kroppen hela tiden, tycker att det är ganska jobbigt att vara gravid den här gången Får alltid ondast på kvällen, det lixom kryper överallt, ömmar o kliar så jag inte kan sitta still o ha tid med M i soffan. Slutar med att jag lägger mig typ 20.30 o vänder mig fram till 24 Men jag har iaf gått in i 6e månaden så snart är Pyret ute
  • JoKo
    Mini - jaa, det tycker jag du ska göra. Dumma din mamma!! *lipar åt henne* Mm, Emma har ju 25 i sina gympapjuck o där finns det inte en chans att det kommer ner några tjocka strumpor..
    Förresten försökte jag mäta henne i förrgår, jag gjorde det 2 ggr o kom fram till att hon är ca 91 cm lång o väger ca 13,5kg. Ska gå förbi BVC en dag o kolla "på riktigt" men det känns som det stämmer eftersom hon har 92 i byxor o 98 i de flesta tröjor...
    *haha* Det är visst hela hon som är stor, inte bara fötterna 
  • JoKo
    Mini - oooh wow vad stor han ser ut Jättefin!!!

Jesster - Det gjorde du rätt i tycker jag Emsan ville bara sitta eller vara i sele från ungefär då,när hon var 4 månader vet jag att jag gav upp o stoppade massa kuddar/filtar runt henne så hon inte hasade ner längs ryggstödet lixom O Elliot är så himlans lik dig
  • JoKo
    Krodan - Hej kompis, kul att du är här igen, även om det är för att Athena är sjuk  Jo, jag går på vattegympa på onsdagar o det är skönt. Då. Efter har jag ont igen, kanske till o med lite värre eftersom vattnet inte gör att jag känner när det börjar göra ont i ryggen o jag normalt sätter mig o vilar. Har pratat med ledaren (hon är även BM) om det o hon sa att jag måste känna efter ordentligt o stå över vissa övningar som jag(vi) misstänker gör mer illa än nytta
    Men bastun är ganska skön! Å andra sidan så vet du ju hur det ser ut i min simhall, -det är bara tjocka tanter som tar upp ALL plats överallt så jag har lite svårt att hitta ro att sitta o lyssna på deras "jallajalla"-pladder 
  • JoKo

Hallojsan.

Sitter här ENSAM! Känns så himla skönt (jag är sämsta mamman EVER! ) eftersom Emma var hemma hela förra veckan så har jag inte haft någon lugn stund. Nästan iaf. Äh, ni hajjar hur jag menar -det är så tyst o lugnt här nu

Har just fyllt i Emsans ledighet inför julen, det går så jäkla fort Hon får iaf vara hemma alla klämdagar för de ska vara på/ha barn ifrån ett annat dagis o det känns fånigt när jag ändå är hemma. Då kan hon vara med mig o pyssla med paket osv istället

Magen kliiiiiiar, den växer väl just nu. Ska hoppa in i duschen o skrubba med min undebara tvål från Lush. Fick den i present av min syrra o den är helt fantastisk! Sån där bodyscrub fast i tvålformat o man blir len som en...ja, man blir inoljad o mjuk o skön efter Den luktar dock rätt illa  

• JoKo

mitt största problem med Emmas ytterkläder är vantar Hon är alltid kall om händer o fötter (antar att hon har lite taskig cirkulation som jag) och även om hon har de varmaste tumvantarna jag kan hitta så är hon kall när hon kommer in. Hon säger iofs till om/när hon fryser om fingrarna, men ändå.

Sen tycker jag att de klär på henne lite för mycket på dagis Hemlis Jag hajjar att det är svårt o hellre för mycket än för lite, men hon säger ofta "mamma, emma svettig o varm" när jag hämtar henne o visst - svetten rinner på ryggen...Äsch, jag har fullt förtroende för att dagis kollar ner i Emsans klädlåda o väljer ut bra grejjer när de går ut. Det är ofta rätt stor skillnad på morgonen o eftermiddagstempen här uppe, så om de tar på henne det hon kom i på morgonen så blir hon definitivt svettig o varm!

• JoKo

*haha* Fick just besked om att jag har fått löneökning - 700kr mer i månaden, TACK för den

Däremot kunde FK inte svara på hur långt min sjukskrivning har kommit hos dem, det kan ännu ta upp till 5v innan jag får besked Blev lixom sjukad i september... Tur som fasen att jag har lyckats spara undan en hel del, ifall vi nu blir utan inskomst från mig lagom till jul

• JoKo

Förresten. Inte en endaste människa i kö när jag ringde FK Det har BARA hänt på typ sen lördag/söndagkväll förut!

• JoKo

usch, nu blev jag less igen
    Fick ju lönehöjning, men det blir ändå en sänkning på FK (tror jag) eftersom OB-tiden är borta nu mera...

Fast å andra sidan så kan väl inte SGI:n sänkas för mig nu?

Alltså: Jag har högre månadslön nu ju, men ändå är årsinkomsten lägre när jag jämför med den som FK har inlagd på min sida..? Åååh, jag fattar inget!!! SkrikandesMåste nog ringa dit o fråga, annars kommer jag få ont i magen.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos