• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Carro - jag förstår ju att du(ni) inte har något val, men jag fattar verkligen inte hur ni fixar det där med alla sjukdomar heeeela tiden Är så himla imponerad!!

Jag o Emsan fick en ganska trevlig kväll trots allt vilket känns skönt. Läggningen gick på 5minuter; ännu skönare
    Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp "chocoffee" (kaffe m oboy) o njuta av ensamheten. Börjar med McLeods o byter sedan till Betty...Ska kanske ta mig några chips oxå. Eller popcorn eftersom det inte bidde några igår.. Verkligen svåra val jag står inför *haha*
  • JoKo
    Meria - Men åååååh vad flitig du har varit!! Nu måste jag ju typ tvätta alla fönstren, dammsuga o tvätta golven imorgon så jag kommer ikapp i "husmors-racet" Och vad gulligt av Jimmie, speciellt när du varit så duktig fast du vet att du får ont - känns väldigt omtänksamt!
    Den lilla Charmören är helt bedårande, det är sjukt vad fort de växer
    Och TACK för att du har dokumenterat din hurtighet, det påminner mig om att jag måste bli 10000ggr bättre på att ta vardagsfoton

För övrigt är jag kär i Gio i "Ugly Betty". Inte för att han är snygg eller så, bara för att han är så rar o det gör mig glad
  • JoKo
    Rufs - Inboxa jesster så får du (förhoppningsvis )uppgifterna till vårat hemliga ställe av henne

Pela - Emma kommer önska sig ( )mera duplo (typ gubbar osv), något lite svårare pussel, sängkläder till stoooora sängen, en dockvagn, en spis o "riktiga" tillbehör (typ plåtgrytor,vispar), vattenfärger, tåg/bilbana, klistermärken, badleksaker, taklampa, böcker...Jaa, jag har hur många ideér som helst, kommer att få svårt att låta bli att köpa allt själv nere på Gekås
  • JoKo

god morgon. Eller nåt....

Emma somnade som en stock 19.00 o sov hur fint som helst ända tills Micke kom hem 21.30 - då vaknade hon till så jag fick gå in o natta om henne. No harm done. Hon somnade direkt bara för att vakna igen när jag hade varit borta i 5min. Så höll det på i 40min, sen fick hon totalt jäkla psykbryt o vart skitarg o verkligen gallskrek och inget jag (vi) gjorde kunde lugna ner henne Skrikandes Efter en hel jäkla massa övertalning gick hon med på att ta flaskan o ligga i våran säng. Hon somnade först klockan 23.47!!! Sen har hon legat PÅ mig o sparkats i rygg o mage,dragigts i håret o slagit mig på kinden heeeeela natten. När jag gick upp för att kissa vaknade hon o skrek, så jag har legat o varit pissnödig sen 3för jag vågade inte gå upp mer då...Sen skulle hon så klart gå upp 5.45 pigg som en mört o blev förbannad för att Tv:n inte hade börjat visa barnprogram ännu!!
    Jag. Är. Tröööött.

• JoKo

Ååååh, mitt plus gick preciiiiis ut

Iaf, ni har skrivit så mycket idag så jag orkar inte kommentera, har haft/har en väldigt orkeslös dag...

En väldigt trevlig sak som hände var dock när jag hämtade Emma hos farmor Hon stack fram ett presentkort på 700spänn på - kan ni gissa!?!? SPABEHANDLING Hon har varit på det stället 3ggr o inte varit nöjd, så jag fick det för hon tycker att jag behöver det myyycket bättre än henne just nu,även om det inte är så bra där Har jag sagt att jag älskar min svärmor??
    Han hade alltså fått presentkortet av någon annan så hon gick inte o köpte ett till mig på ett kasst ställe
    Jag ska sätta mig o titta vad jag ska välja nu, men det är inte alls som stället jag var på sist. Här är det mer "pang på, nu är du klar"-känsla www.skogshojdspa.com är det iaf om någon vill glutta

gaaaaah, måste fixa mitt pluuuuus..!!!

• JoKo
    Jesster - Åååh vad duktig hon är! O söt!!
    Kollade när Emma gjorde sin "mag-debut" o då var hon 2månader...http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpuwj9ge.jpg

Sen gjorde hon ju det här http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpouewwx.jpgvid 4½ så om Willa snabbar sig så övartar hon Nodeja-bebis-rekordet som starkast/snabbast
    *skryt skryt*

Och japp, jag har en riktigt lyxig period nu - det bara dräller in både pengar o spabehandlingar Känns fantastiskt att kunna (o framförallt vilja!) unna mig ordentlig (dyr) egentid o köpa vad jag vill, när jag vill utan att det ska tänkas över så mycket innan. Ska verkligen försöka hitta saker till MIG på GeKås, men det blir nog svårt...

Idag har jag: sovit sked med min man på soffan en timma, varit på jobbet o fått HP-pappren ifyllda o skickade, stooooorhandlat och....inget mer Bra dag..! Ska gå o hämta hem Emma om ett tag oxå, undrar om vi inte ska vara ute en stund i det fina vädret för att få klockan att gå
  • JoKo
    Jesster - jo, det stämmer Men som sagt, hon var (är) ju raketspeedad, min unge
    Hur känns det förresten? Att det är så annorlunda utveckling med Willa än Elliot?

..eftersom ni tyckte att min tjej var så söt så kommer en till bild på henne
    http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/php7ircgs.jpg

Jag har kommit på hur smidigt o roligt det är att lägga över bilderna i datorn, så jag ska pyssla med att sortera upp i mappar/kategorier imorgon.

Nu ska jag dricka honungsvatten, äta en kexchoklad o kolla på McLeods.
    Jisses, insåg precis att jag skriver att jag ska snaska på nåt varenda kväll Generad Kanske är bäst att hålla truten o käka i smyg??
  • JoKo
    Det är så roligt att få höra att ens unge är söt  Och ja, hon blir nog mer o mer lik mig nu faktiskt..Förut var det inga som helst tvivel om vem som var hennes pappa - hon var superlik honom! Men som sagt, hans "pojk-drag" börjar gå över i mina mer flickiga tror jag..

Vip - vad roligt! Emma är för blyg tror jag, hon sjunger bara när hon är ensam på rummet med sina nallar. Då är det iofs en salig blandning av alla låtar hon har hört Eller förresten. "lilla snigel" sjunger hon rätt flitigt även om det finns folk runt henne!

Jesster - Håller med Vip, den är sketagod, kakan..!O det bästa är att de var preciiiiis (nästan) lika goda fast de varit frysta oxå

Nina - Hoppas klippningen räcker o jag tycker att du har varit duktig som tvättat så mycket! Emma var oxå en kräkis, vi bytte kläder säkert 2-3ggr/dag. O då räknar jag inte med ev blöjläckage
  • JoKo
    Bebis - Japp, hon trampar på som bara den! Innan har hon lixom sping-trampat á la Flintstones,men nu har hon helst själv faktiskt kommit på hur man ska göra

Nej, jag ska leta upp ett recept på pizzasallad o sen ska min man ha datorn o betala räkningar...
  • JoKo

*vinkar lite slött*

Har just vaknat efter en "powernap" i sängen som varade i nästan 2timmar Jaja, kroppen behöver ju uppenbarligen vila, annars hade den väl inte gått i strejk om jag inte gör det

Inatt har Emma hostat, kom in till oss någongång vid...4.30 kanske? Micke väckte mig 7.42 o då hade de precis gått upp Helt fantastiskt!!

Sen var hon på strålande humör så jag hoppas det håller i sig, för i em jag ska hålla henne road (och oäten!) tills Micke kommer hem vid 6. Spännande. Hon lär ju få en Dextrosol eller två

Nehej, ska man sluta skjuta upp det där med att testa göra pizzasallad kanske..?

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos