• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Så här ser jag ut nu:
    http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpsf8axc.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/php2j8gvy.jpg

Ska lägga i det nya om en liten stund,återkommer med de bilderna

O så här söt är min unge i sin pepparkaksdräkt http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpnd21tx.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phplf1dvk.jpg

Vilken tycker ni jag ska ta till julkorten? Ska låta henne pyssla på framsidan, sen vika pappret o därinne ha en bild på Emsan...hajjar ni??  

• JoKo

Jesster - Läste just patt-ramsan

Smirre - Men vilken tapper liten man ändå En annan hade ju åkt till sjukan o begärt att bli sövd Duktiga Anton!!

Tack för att ni tycker att det var fint, men som sagt så var det inte jag Det är däremot det här:
    http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpcbvrum.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpivro2l.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpkjwqiw.jpg

Nu äre typ svart, o så skiftar det i rött i ljuset. Me liiiiike alot 

• JoKo
    Krodan - vad roligt! Hoppas att det blir skojigt både för dig o barnen
  • JoKo

Jesster - Mmm, här har man satt på sig sprittans nya matchande(!) underkläder, lite urringat, lite mer sminkad än vanligt...Inte fasen är det för ER skull Nä du, jag tänkte bjussa min man på ett åk om han skulle visa sig vara intresserad

Typiskt småbarn! Vad hade du tänkt hitta på om du vetat hur länge hon skulle sova då?

Jesster/Smirre - Mmm, det röda var lite för vågat o nytt för mig, men nästa gång kanske, för jag tyckte inte att det var fult på någe vis

Smirre - Emma har stenkoll på mynten hon får av oss att leka med. Hon blir riktigt hysterisk om hon tappar bort ett Hon önskar sig för övrigt en sparbössa (med enkel öppning) till födelsedagen

• JoKo

godmorgon. Eller nått.

Emma kommer insläntrandes vid 5. 5.15 kräks hon på min kudde. Okej, ingen större fara - det var bara slem Vi städar undan o försöker somna om. Emma vill/kan inte utan bökar o stökar o pratar om/med sin "älsklings mamma tjockis, söta mamman sova lite. Emma klappar älskklings mammans huve. O bäisen! Morrrgon, komma ut leka nu??"
    När hon väl börjar sluta o komma till ro kräks hon en skvätt igen, på min andra kudde Skrikandes Jäjä, fattar vinken - vi går upp istället...

Så, nu ska hon få vara hemma idag,även om jag inte tror att hon är sjuk. Bäst att inte riskera nåt när det handlar om kräks!!

Trollet - Jo, av er här inne Nä, men ja - det är nog ganska många som tror att hon är iaf 3 år.

Krodan - Skojigt att det var bra!! Vi ska kolla in NK på lördag, fast det hinner nog inte bli mörkt ute...Men Emma tycker nog att det är lika skoj att titta på tomtar osv i dagsljus

Uuusch, nu måste vi göra frulle innan jag svälter ihjäl

• JoKo

Jösses vad ni har skrivit sen i morse

Grattis till Monz o Nina

Det verkar iaf som att det var bra att Emma var hemma idag. Vid 9 började vi pyssla julkort, o hon blev alldeles till sig över allt glitter o stjärnor o tomtar...- vi hade jätteskoj Plötsligt o helt från ingenstans fick hon ett raseriutbrott som varade i 30-40minuter
    Inget var bra; hon skulle inte pyssla mer men jag fick inte städa undan, hon var absoluuuut inte trött, hungrig eller törstig, hon ville inte kramas - hon var bara rent jädra fly förbannad

Efter måååånga om o men, stora floder med tårar o snor kröp hon iaf upp i soffan o lugnade ner sig lite till "Manny". Sen skulle hon ha fika - absolut inte någon mat!! Närå, vindruvor o mjölk skulle hon ha, o nu har jag äntligen fått henne i säng. Lilla hjärtat, frustrationen var på topp från alla håll o kanter här hemma kan jag ju säga

Men hon verkar inte sjuk.. Hon pillar mer i munnen än normalt kom jag på nu, undrar om hon oxå ska få såna dära djävulska hörntänder??
  • JoKo
    meria - ååååh, stackars lilla Loke-tok!!Fy fasen vad jobbigt han måste ha det Och lite musar på vinden har väl ingen dött av? Eller iofs, de har en tendens att skrämma ihjäl folk när man ska upp o hämta nått Nää, lite möss kan jag faktiskt leva med, även om det inte är så najs, men hade det varit grodor/paddor hade jag flyttat därifrån på en endaste gång. Inget snack om saken. DET är ena riktigt vidriga varelser Ledsen*ryser massor*

Tack förresten för alla "snygg-du-är"-kommentarer, sånt gör mig glad även om ni skulle ljuga/fösköna sanningen en aning

Nu sitter jag med min uppladdningskopp med te. Ska ta itu med fönstrena om en kvart typ. Jeehooo! Har lovat Emma att hon ska ha tomtegardiner i sitt rum när hon kommer hem från dagis, så jag får nog ligga i lite - jag kan ju inte göra barnet besviket

Sen ska jag försöka få till en bild på julkorten Emsan pysslade ihop igår, de är så himla fina  Vi gjorde ett försök till på em, o då gick det finfint utan utbrott Dock är de ju inte helt färdiga ännu eftersom fotona inte har kommit ännu, o vi måste pyssla typ 10 kort till för att de ska räcka, men ni måste få se framsidan iaf. Om jag får till nån bra bild alltså.

Svammel svammel.
  • JoKo
    Var är Mini förresten? tycker hon har varit borta lite länge...?Eller så har jag bara missat hennes inlägg...?
  • JoKo
    Jesster - Fy vad jobbigt Lider verkligen med er, det är hemskt när man ser att barnet är alldeles matt o orkeslöst o man ändå inte kan hjälpa det
    När Emma haft magsjuka (4-5 ggr) har hon inte velat ha något första dygnen utom liiiiiiiite saft/vatten/mjölk. Hon har lärt sig att det är äckligt att kräkas o mat=kommer upp igen Efter någon dag har det funkat med liiite frukt-/nypon-/blåbäsrsoppa för då får hon ju både vätska o näring...Kanske någon fruktbit. Allt i mycketsmå mängder, tills hon själv har sagt att hon fixa mera.

Eftersom Elliot inte är så lätt-matad skulle jag köra på majsvälling i småååå doser (för att se om magen klarar det!) så ofta som möjligt, sen faktiskt även testa med päronpuré. Visst var det det han gillade mest va? Allt han får i sig o kan behålla är som sagt bättre än inget alls!
    KRAM till er!

Mini - Garvar som fan åt att du blev "sur" Jag kan lägga in en bild på hemliga stället på hur jag ser ut när jag bara ska vara hemma o dra en hel dag ska du se att du blir gladare Då är jag blekfet, stripig i håret, finnig o allmänt jävligt sunkig Hemlis
    Har inget att säga ang Kents jobb, hoppas verkligen att han sitter säkert!
    Kul med gruppen där oxå, skojigt att läsa att du har skrattat

Trollet - *suck* mardrömskväll!! Hoppas T är frisk så ni kan ha en egen dag.

Nu ska jag återgå till mina fönster. Bara hälften kvar, sen ska jag hämta ner julgardinerna från vinden Förresten såg jag att Hemtex har 50% på alla sina gardiner, ska kila ner dit o glutta lite oxå. skynda skynda, nu är det bråttom
  • JoKo

Hej hej.

Hoppas Jesster m familj har piggat på sig! Grattis alla nyss-fylla-åringar som jag har missat

Emma o Micke har nån släng av magsjuka Eller, Emma hade riktigt rutten mage i lördags, Micke igår. Idag är de helt okej med båda men Emma fick vara hemma idag iaf för säkerhetsskull. Hon äter även som en liten mygga, men är som vanligt annars...
    Jag har inga som helst *peppar peppar* problem med magen, jag har bara hela hjärnan full med snor o är sjuuukt trött.

Igår bakade Emma,jag o farmor pepparkakor. Emma käkade NonStop så det rann ut ur örona på henne Men hon hade jäääätteskoj, o det var skönt att vi var två som kunde stoppa henne när hon kom på att man även kunde äta deg

Nehej, så fort Musses Klubbhus är slut ska vi nog hoppa i badet tror jag...Känner att det behövs en tiiidig kväll idag.
    Dock kom Emsan in till oss o snackade gojja mellan 3-5 inatt, då hon la sig lite tidigare igår..Hmm..vilket jädra dilemma - vara en zombie ikväll (när jag är själv!) eller (antagligen) bli störd inatt o vara ett vrak imorgon oxå? *suck*
    Får väl helt enkelt se hur Lilla Madame "sköter" sig...I värsta fall är det ändå bara två timmar till läggdags

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos