• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Hej hej!

ikväll har jag vart på föräldramöte. Det var...tråkigt Sen fick vi veta att det är slut med fotografering, så jag är lycklig över att Emsans bilder blev så bra o att jag köpte alla
    Luciafirande blir den 12e. Klockan 07.00. Helt jävla crazy, men vet inte om jag vill att Emmis ska missa det ändå, hon tycker nog det är skoj att se de stora barnen sjunga...Blir till att prata med Micke om hans åsikter om detta...

Imorgon ska jag träffa min kompis o hennes nya lilla plutta Agnes som är född 3/10. Underbart!!Ska ta mig en kopp te nu tror jag.

Förresten Winner - japp, hon är ganska rolig våran Emma

Det allra senaste är att jag satte henne ovanpå min mage när jag bar upp henne för trappen i måndags, o så sa jag att "du måste hålla i dig hårt runt mammas hals som en riktig liten apunge, annars tappar jag dig". Igår hörde jag henne sitta i sitt rum o leka o hon sa nåt med unge hela tiden, men jag tänkte inte så mycket på det eftersom vi säger typ skitunge, älsklingsunge osv ofta.
    Imorse kom hon i våran säng med sin goseapa som hon bäddade ner bredvid mig. Sen sa hon "sov gott lilla apaunge, håll mamma hårt. Emma kommer stund, hämta tigern o boken. Älsklings apaunge stanna här"

• JoKo
    Mini - Jo, det vi skulle prata om hemma var hurvida Emsan har något "utbyte" av att bli uppkörd ur sängen 5.30 för att hinna till dagis för att titta på ett luciatåg som hon inte ens ska vara med i Hon kommer bli helt slutkörd om hon ska vara på dagis redan innan hon brukar vakna, o sen vara där hela dagen o leka...Så, nä, i år skippar vi dagisfirandet. Lite trist, men så blir det. Hon får ha luciatåg här hemma med mig

Nu ska min man visst dammsuga Tjohooooo säger jag bara!!
  • JoKo

Carro - hoppas det lättar lite snart, du har ju en underbart vacker pojke att titta på som tröst

Hilla - Hmm. Jag skulle prata mycket med micke (i ditt fall björn om saken. Att det är så himla skoj med uppskattning från oväntat håll, att jag blir helt förvirrad o behöver ventilera med min bästa vän - Micke. Han skulle bli glad att jag pratar med honom, för det betyder att jag inte VILL att nåt ska hända med killen på jobbet, bara att det är en konstig situation för mig.

Sen skulle jag kommentera nåt mer...Men det har jag glömt

• JoKo

Jesster/Mini/meria - yup, så tänker vi med. Emma lämnas först vid 9 normalt, o att då dra upp henne 5.30 för att titta på när andra barn sjunger i mörkret o hon inte fattar nåt alls över varför så känns det bara onödigt.
    Köpte dock en pepparkaksklänning idag iaf, för den var så söt..Den kommer hon ha på sig när hon kommer till 9
    Misstänker att hon kommer vilja ha den jämt sen när pepparkakssäsongen drar igång "på riktigt" (dvs hela julen) o hon förstår att hon ser ut som en

• JoKo

Hilla - hehe, köpte den som Pela visade från Lindex. Hade dock inte en tanke på att det var ett nattplagg?!

Mini - Kom på att jag glömde..Låter huuuuur mysigt som helst så som erat (Isaks)lussefirande är upplagt!! Vårat är väl så tidigt för att folk jobbar antar jag Frågade inte, blev bara så snopen.

Majlo - Har absolut ingen som helst aning tyvärr. Hoppas nån annan vet!

Meria - Men det är väl helt suveränt med lite flyt!!

• JoKo

Majlo - Tycker oxå det verkar skumt... Jag hade (som ni tänkt) gett en blomma o en Aladdinask på sin höjd. Han har väl betalt ändå lixom, annars får han väl neka o be er ha dopet en söndag på hans "ordinarie" tid? Hemlis

Nu ropar Emma att jag är välkommen att leka i hennes rum. "Emma stänger dörren, mamma komma leka snälla? Knacka också mamma, Emma leker"

• JoKo

My - ååååh vad söt!! Även jag förstår dig ang tofsarna...Tycker ändå att det var bra av Håkan att markera att ni inte är så jätteglada över det, även om personalen säkert trodde att de gjorde er en tjänst!

Vi lekte för övrigt affär förut. Emma fick leksakssedlar av grannen häromdagen, så nu stoppade hon ner dem i sin handväska o så skulle hon handla kaffe av mig, det var därför jag skulle komma - någon var tvungen att ta emot pengarna 
     "Kaffe tack. Bulle också. Kanske lite kött o ris? Här mamma, handla pengar" så gav hon mig en sedel o så turades vi om ända tills hon kom på att hon skulle köpa sig en riktig mandarin o kutade ut i kylskåpet. Då avslutade vi o satte oss i soffan o åt den istället
    Det lär ju bli en sån kundvagn eller kassaapparat som Carro pratade om till födelsdagen

Annars fick vi en elräkning idag. 913kr Tack för den. Hemlis Messade Micke o frågade vad räkningen ligger på normalt o sa att jag skulle pynta den nu så han slapp se den här höga summan nu när jag har lite pengar över  Då sa han att han hade betalt en på 378kr IGÅR som även den var för oktober månad!??
    Fattar nada, så jag har inte betalat den ännu, måste ringa o kolla varför vi fått två...visserligen var det massa skatter o nån avgift för att de bytt mätare på den som kom idag, men vafan - de kan ju inte skicka två fakturor för samma månad dagen efter varandra...?!Skrikandes *suck*

• JoKo

Smirre -

Svag - Jo, det har så klart med nya mätaren att göra, menjag fattar inte varför de inte kunde lägga ihop allt på EN faktura så man slipper tro att man är "klar" med räkningarna? Tack för att du försökte förklara, jag hajjade hur du menade

Mini - Men kan du försöka få tid till att plugga med henne då? Så slipper du mögla ihop i onödan, speciellt om du trivs i hennes sällskap OCH får något vettig gjort är äl det toppen? 

• JoKo
    Hellgren - Joo, hon är väl ganska duktig *haha* Grattis till Alicia på 2årsdagen redan ikväll, för om jag känner min gravidhjärna rätt så kommer jag inte ihåg det imorgon
  • JoKo
                                  GRATTIS TILL SAM PÅ 2ÅRS DAGEN
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos