• JoKo

Nodejas Babes och Bambinos

Fina fina Sam såg ut att ha haft en rolig dag Är det imorgon det är OP?

Emma är hemma idag för hon snorade o rosslade imorse. Nu är det i princip helt borta *haha* Jaja, vi sticker på utflykt efter lunch så vi inte får krupp här hemma efter att ha suttit inomhus heeeela helgen...Alla har varit lite sänkta av olika anledningar, så vi har inte gjort ett skit! 

Har alldeles nyssens bestämt mig för att jag SKA handla glitter o sånt så vi kan pyssla ihop julkort tillsammans, jag o o Emsan. Bara barnbidraget behagar komma så löser det sig  nog
    Är övertygad om att hon kommer bli helt salig över att få hålla på med glitter o stjärnor o grejjer, så det får lov att vara värt städandet o eventuella sammandragningar Såna flörtkule-tomtar osv får dock vänta tills nästa år!!

Hoppsan, vad klockan var mycket! Dags att styra upp lite lunchmat...

• JoKo

Emma har sparkat på mig oavbrutet mellan 2-5 inatt Gråter Hon la rumpan mot min rygg, så fötterna hamnade på min mage (jag låg på sidan) o sen har hon legat o viskat "stamp stamp stamp" o sparkats...Inte blir det bättre av att så fort jag flyttade henne o sa till att det gör ont började hon gråta o fick utbrott, för att detta sedan skulle spädas på av - när jag 4.30 fick nog o röt till ordentligt - att Micke lägger sig i o hojtar "va fan väntar du dig när du släpar in ett sjukt barn i sängen?? Att hon ska ligga still??" Eeeehhh, ja? Eller iaf att hon ska låta bli att sparkas med flit??? Skrikandes

Så nu har jag ont som in i helvete i hela kroppen, det här blir en hemsk dag tror jag...

Förresten sa dagis att 6 barn är sjuka, 2 hade fått hög feber inatt. *suck* skönt att hon var hemma igår oxå iaf...

• JoKo
    Mini- Håller alla tummar jag har för att tentorna ska vara lättpluggade o funka smidigt

Carro - Sköööönt att ha det gjort, o att han är så himla duktig!!

Pela - Men kan ni inte käka middagen lite senare då om han är mätt vid 17? Emma käkar massa middag vid 17, sen bara en liiiiten skvätt välling vid 18.30. Ibland får hon nån fruktbit eller så innan vällingen.

Winner - *haha* Det gör du rätt i! Hoppas alla syndarna får högre böter än dig
    Emma ligger bara hos oss när hon är sjuk, för då kan jag ta sömnlösheten på ett annat sätt, men nu när jag är tjock o dan o hon ska ligga o jävlas får jag psykbryt Skrikandes Jag får inte plats att krypa ner hos henne heller, det gör Micke annars
  • JoKo
    Carro - Härligt!! Vad glad jag blir när jag läser lite goda nyheter från er

Emma sov kasst+vaknade alldeles för tidigt (läs 5) för ett par veckor sen, men nu kommer hon instövlandes tidigast 7.30 på morgonen o säger godmorgon o bäddar ner sina nallar hos mig  Så fantastiskt! Blir lite stressigt att komma iväg till dagis, men nu när hon är hemma är det asskönt..Däremot är hon vääääldigt svårsövd på kvällen just nu, igår höll micke på i över en timma! Hon säger att hon är trött o vill sova, men sen har hon så mycket att berätta o pyssla med i sängen så hon kommer inte till ro...När hon väl gör det sover hon på 5minuter dock..Skumbo!

Idag ska vi ner på stan o käka lunch med våra vänner, ska bli så himla roligt! Appropå det så ser jag att klockan har runnit iväg Skit oxå, måste ju ut med jycken oxå, o ska vara på stan 11.30 Skrikandes Skiiiiiiiiiiiiiiiita bråttom fick jag ju nu!!
  • JoKo

Har mått/mår lite halvdåligt, är någon intresserad över detta så skriver jag snart i gök-tråden.

Annars har jag haft en trevlig vecka med min unge Ser fram emot nästa helg då det är dags för julstjärnorna o gardinbyten osv. Ska även hinna med pepparkaksbak då!

Nu står min fantastiska man o lagar mat, ska skriva lite snabbt i gökrummet o kolla "hemliga" stället o sen gå o höra om jag ska hjälpa till med något, alternativt bara hålla sällskap

Återkommer nog ikväll,imorgon eller annars bör jag definitvt vara "i fas" igen på måndag

• JoKo

Hej hej!

Har läst så mycket så jag kommer inte ihåg nåt

Ligger lite lågt, har en del att stå i...Inget som är speciellt viktigt, men ändock...

Tänker på er alla  

• JoKo
    Smirre - Usch, stackars liten Har inga tips, bara kramar

Mini - Glömde ju förut...Jag är som du - jag lääääängtar tills på fredag när jag får börja smyga ner mina tomtar från vinden Det finns de i husen runt om som redan har satt upp sina adventstakar,o det gör mig förbannad!Advent är på söndag odå kan man få tjuvstarta tidigast på fredag eftersom man vill ha helgen till att göra saker med familjen (typ handla osv). Längtar lite mindre efter att tvätta fönstrena o stryka gardinerna dock

Ang kläder. Emma har endast vanliga byxor o tröja under sin overall + en sån fejk-polo-halsduks-grej, mössa o vantar..Nu har jag även köpt lite tjockare strumpor oxå, o hon är som en liten kamin hela hon när man kommer in Eller ja, ibland är händer o fötter undantaget, men där är hon ju alltid kall så...

Nu ska jag lägga mig o lösa korsord i sängen en stund innan jag somnar!
  • JoKo

Morgon!

Smirre - Skönt att iaf Anton fick sova lite, även om du säkert är en zombie

Här hemma ska jag alldeles strax inleda Operation Julefint/Julefrid genom att dammsuga o lägga mig på knä o skura köksgolvet. Trevligt trevligt. Måste ta det ett rum i taget så inte ryggen pajjar alldeles för mycket, men jag satsar på att hinna med v-rumsgolvet oxå 
    På fredag ska jag som sagt lägga The final touch genom fönsterputsning o gardinbyte, o då får Micke gå sista varvet med dammsugare/mopp oxå, men grovstäderiet skall vara klart iaf, så det bara är att pynta med tomtar o stakar på lördag em/kväll

Ikväll ska jag till min syrras jobb så ska hon göra mig fin i håret. Tycker det är så himla snällt av henne att stanna efter stängning bara för att hon såg på mig häromdagen att jag är deppad o inte tycker att jag själv är fin öht,(+ allt annat jobbigt!) så hon ville hjälpa mig lite på traven genom att färga o klippa mitt trååååkiga hår  Ska lägga upp bild imorgon så får ni se hur det blev,men hon pratade om att lägga en mörk grundfärg med rödskiftande slingor i olika nyanser... Usch, nu blev jag nervös

Bläää vad jag är ego nuförtiden, men det är väl så man är som gravid? - allt kretsar runt mig

• JoKo

By the way - slår ett slag för Volvo!! Får plats med både vagn o stooor hund i bagaget, dock undviker vi matkassar där när hunden delar med vagnen, men det skulle lätt gå o få in 2-3stycken iaf..
    Stort baksäte, bra benutrymme o framförallt - den känns så jäkla säker att sitta i!!

Våran gamla skuttiga 945a från -91 drar 0,8-1 liter beroende på vem som kör o var vi kör

Nu är ju min bror säljchef på Audi (skryter lite) så Micke tycker väl att han ska fixa en bil därifrån till oss när det lider , annars är det Volvo som gäller för oss...

• JoKo
    Winner - Huu vad jobbigt med Jackson Men jag tycker ni är "modiga" som gör så ändå. KRAM till er

Krodan - Hmm. Vet inte hur jag skulle ha gjort Hoppas du/ni får kul hur ni än gör

Mini - Duuuu din filur!!!Det är nästan så jag blir lite grinig över att du tjuvstartade, men så länge du inte har satt upp stakar o tomtar ännu är jag väl nöjd..*muttrar lite avundsjukt* Och det var ju en himlans tur att det blev fint Läääängtar till freeeedag!!!!!!!!!

På morgonen har jag förberett för att stoppa inbjudningskorten till Emmas "kalas" på brevlådan Ingen här inne är bjuden, så ni behöver inte känna er uteslutna/mobbade

Nu ska jag börja skrubba v-rumsgolvet tänkte jag..O sen torka köksluckorna, de är inte heller så fräscha såg jag

Håret blev inte som min syrra tänkt sig så hon började nästan gråta, stackarn. Det är en aning...rött Eller, den mörka bottenfärgen blev för ljus, o de röda slingorna för röda Hon skickade med mig nåt som jag skulle lägga i sen för hon mumlade nåt om att hon inte ville ha sin signatur på det jag fick...Det är inte fult, det är bara..inte riktigt jag Men jag försöker få till ett foto på hur det ser ut nu o sen hur det blir sen. Om ni vill se?

Annars köpte jag även nya BH:ar igår Har två astråkiga, vanliga släta (en svart, en vit) som jag varierar mellan nu när tuttarna är enorma, så jag bestämde att jag ska piffa upp mig lite under så kanske den blekfeta tråååååk känslan försvinner. Ingen behöver vara rädd - jag ska INTE lägga upp nån bild på tuttar/BHs iafHemlis
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos