• Meria

Nodejas Babes och Bambinos

Tacktack, känns faktiskt riktigt najs att inte behöva göra om den tentan! Nu vet jag inte helt plötsligt hur jag ska göra nästa år, behöver ju inte gå de första 5 veckorna, men tror inte min fp räcker så jag kan vara hemma Kanske tar en liten 7.5p-kurs för att fylla ut eller nåt. Jimmie är ju pappaledig från augusti så...

Varit till vc för att ta bort stygn från när jag tog bort leverfläcken. 100 spänn för 2 min, wee... Ska dit igen i eftermiddag för att prata sjukskrivning, håll tummarna för mr. konstig läkare är på sitt goda humör. Måste ta med mig Loke också, vet inte hur det ska gå men... fick tid först 15.20 och dagistiden är till 15 idag. Jaja.

♥ Loke -06 & Lillebror v.32 ♥
  • Meria

Har haft en softers dag idag. Jimmie lämnar och hämtar på dagis, så jag fick sovmorgon och allt imorse. Känner sig nästan dum att kliva upp 10:30 till ett tomt hus. Men jag njuter medan det varar och är möjligt Så man har mest suttit här idag och läst trådar, som vanligt.

Carro
    : men lilla Sam-pojken... Skönt att det löste sig!

Medusan: Låter som att ni har det jobbigt också Det kan inte vara lätt om man inte känner full tillit till personalen på dagis.

Jesster: underbart, verkligen, det första man skriver i sin "mitt första år"-bok: "Idag lärde sig Willa stoppa in fingrarna i munnen tills hon spyr..." Stackars lillan och stackars dig mitt uppe i allt. Inga bra råd, bara kramar att ge ut och hoppas morgondagen blir mer uppåt!

Får nog krama om er alla tre, önskade man instället hade lösningar att dela ut.

• Meria

Järntabletter är djävulssaker. Jag behöver bedöva hela rumpan numer med salva efter att kompisarna kommit tillbaka av 3 veckors järntablettätande. Så nu vet ni det Har en blutsaft hemma, men har inte vågat smaka än Men så fort det känns bättre får jag fortsätta äta tabletterna, man märker vilken skillnad de gör för hur man känner sig. Jag får välja mellan att vara trött och sliten eller ha ont i rumpan

Om astma ligger jag preciiis över gränsen för astmamedicin, så jag har aldrig fått nån. Men här harklas och flåsas det för inget och har gjort det sen jag var liten. Har inte testat lungfunktionen sen gymnasietiden, men va fasen... Harklandet kommer även i samband med allergin. Är allergisk mot allt i luftväg Alltså gräs, pollen, päls, kvalster...

JoKo
    : vi har haft Loke bak sen start när vi kör volvon, vilket är oftast... I toyotan sitter han fram som omväxling. Personligen tycker jag det är lättare att ha honom bak, för han är lugnare där. Framme ska han fillra på allt och prata och kasta bilen så jag får plocka upp den och... Vi kommer ha båda bak när lillebror kommer, har en airbag fram. Om Loke är allt för elak mot brorsan får vi ta bort airbagen och ha en fram, men hoppas det ska gå bra.

• Meria

Om nån kan något om försäkringar vad gäller operationer får ni gärna hjälpa mig i andra tråden.

Har för övrigt en sjuk karl hemma. Ni anar inte hur de i krigshärjade områden har det bättre än honom

Carro: men för tusan Stackars Sam, hoppas han snart mår bättre!

Mini: trist att de skulle lägga ner ett program. Hände mig under mammaledigheten när de la ner tyskan. Grät väl inga större floder då svenskan var ett gott andraval...

♥ Loke -06 & Lillebror v.33 ♥
  • Meria
    mini: ah, nej vad kan de göra. Här var det för att färre och färre sökt programmet och det året var det 3 pers som ville läsa tyska inte mycket att hurra för och kanske lite för dyrt för universitetet. Kan tänka mig glada miner på det mötet, men så länge det löser sig på nåt sätt borde de väl kunna hålla sig från att klaga allt för mycket...
  • Meria

Loke är inte alls redo för potta eller toa. Har testat att sätta honom på båda ställena, men han blir rädd och arg och förstår inte alls poängen. Iom att syskon kommer snart väntar vi, vill inte göra livet allt för omständigt mer än vad som snart kommer hända ändå

JAG VILL OCKSÅ PÅ SPAAAAA!!! *gråter förtvivlat och slänger nåt dramatiskt i väggen*

Skönt att du hade det trevligt iaf JoKo

• Meria

Jag är en bra mamma, så jag låter inte Loke titta på TV. Hallå, skaffade ni barn för att göra dem feta och tv-beroende från start?! Hur lata är ni!?

*åter till verkligheten*

Loke älskar sin Mora Träsk-dvd, det bästa jag köpt. Han gör "björnljuden" från visan "Lilla Olle" (ni vet, "Lilla Olle i skogen, mellan träden han vandrar, då plötsligt så ser han, en jättestor björn, åååååh, hållalatschili o hållalatchiho...." *mora-träsk-skadad*). Sen går han till TVn och väntar på att vi sätter på dvdn. Han har börjat härma alla rörelser nu och försöker sjunga med, söt som fasen

JoKo: åååh söta ridtjejjan! Hon såg lagomt stor och stolt ut på bilden

Trollet: Må det vara samma golvgud Loke ber till tro? Vi säger så här också Golvguden verkar kalla lagomt till kvällsrutinen, när all energi är slut.

Nina: men lilla gossen, hoppas doktorn kan hjälpa...

• Meria
    Winner: pampers sjunger påläst, absolut I början fick jag mail om hur man ska få pappan in i bilden så småningom. Jag missade hur onödig han var från start
    Loke står framför TVn och skuttar till Mora Träsk, men det är klart... kalorierna TVn utstrålar kan aldrig mäta sig med vad barnet gör de andra timmarna på dagen...
  • Meria

Måste bara berätta nåt sött (ja, det var sött efter mitt hjärta åkt ner till sitt rätta ställe igen). Loke har precis börjat be om nappen (tutten som han säger). "tutten, tack TACK" låter det på kvällarna när han börjar bli trött. Inatt sov han i vår säng och precis när jag somnat väcks jag av att Loke tvärsätter sig i sängen, säger TUTTEEEEN, kommer på att han har den i handen, sätter i den, säger tack tack, lägger sig ner och somnar om Visserligen var han nog aldrg vaken

• Meria

Nu får ni ge er med recept. Jag måste hitta energin till att baka bröd sen, har inte tid eller ork till nåt annat mumsigt! Snart är det november och då börjar min säsong med snickerskakor. Ja, flyttade fram den lite för att bunkra upp inför jul sen. Blir nog inte mycket bak då tror jag Mamma fyller vår frys med lussebullar och jag fyller hennes med snickerskakor. Alá tradition

Vi är dåliga här hemma och nu är jag orolig för att det ska vara vattnet det är fel på. Vågar ju inte jag dricka vattnet när jag är gravid heller så. Vi har ju egen brunn och de senaste dagarna, nästan en vecka nu har vi varit dåliga i magen alla tre till och från. Lokes blöjor luktar överjävligt när han bajsat och inatt fick Jimmie spy och jag mår allmänt illa. Antingen är det vattnet eller så är det "bara" nåt virus som går. Ska testa att koka vattnet ett tag iaf och se om vi mår bättre sen... Har ju regnat ett tag nu, kanske påverkat ytvattnet. I juli när vi testade vattnet sist var allt ok. Jaja, dret...

mini: har en konflikrädd karl hemma jag med och ibland kan man bli galen av att aldrig få gorma av sig lite. Är ju bättre att gorma lite och få det överstökat istället för att tjura flera dagar som ändå slutar med att han håller med mig för att slippa bråka...
    Vi har varit tillsammans i 7 år nu och nångång måste han ju greppa att man kan gorma, kanske t.o.m. sätta sig i bilen och åka iväg utan att det innebär att man separerar dagen därpå. Sakta men säkert börjar han säga vad han tycker här hemma, men det går i perioder och ibland drar han sig tillbaka igen till tjureriet.
    Hoppas ni får gorma av er hemma, skönt att ha det överstökat.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos