• Meria

Nodejas Babes och Bambinos

http://www.familjeliv.se/hem/meria/gallery/phprafy6v.jpg
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • Meria
    pela: jodå, så är Loke också. Han har nyss lärt sig säga "penna" och det är pennapennapennapennapennapennapenna som gäller. Allt kan vara penna, men han betonar det extra när han ser en riktig en. Ja, och äpple (fast han säger pjepje) är kul också. De upprepar för det är ju säkert roligt att lära sig prata och bli förstådd. Han är jättestolt varje gång han ser ett äpple och säger pjepje och vi förstår

smirre: *suck igen* kan inte vara lätt för dem att göra rätt. Hoppas ni får era kort!
  • Meria
    Jesster: åh, tackotack Jag sitter ibland sådär i olika perioder. Nu runt halloween och jul brukar folk be om kort, så det är rätt skojs. Sen har jag tänkt göra lite bilder till tavlor att sätta i lekrummet osv, men det blir fasen aldrig av att man gör till sig själv

Till fars dag ska jag shoppa en bild jag har på Jimmie och Loke och göra till en tavla. Det är rätt tajt med pengs här, men en framkallning kostade inte mer än 29:- i storlek 20x30 cm och en ram hittar man lite överallt. Ska skriva nåt i stil med "du och jag, pappa... grattis på fars dag" och nåt sånt. Får göra färdigt den tidigt nästa vecka för att den ska hinna fram bara Eller ja, Loke ska givetvis shoppa en bild... Denna bilden är det:
    081012 059.jpg
  • Meria

Tack sötnosar för komplimanger

LillaMy: haha, förstår det Jodå, jag kan göra julkort till dig

...kan göra kort till dig också pela

maria-eriksson@hotmail.com om ni vill maila bilderna o få lite bättre kvalite på korten sen. Vill ni ha nåt speciellt får ni skriva med det

• Meria

*tycker fortfarande synd om sig själv mitt i snoret, men har snickerskakor att trösta sig med nu*

Carro
    : vad mer kan man säga än att ni om några är så enormt värda att få lite lugn och ro kring er! Skönt att ni har en superb doktor mitt i allt! Jag håller tummar och tår för en frisk Sam snart!
    ...den där människan är inte ens värd att kommentera. Snacka om att skriva sig blondare än man redan verkar vara...
    Och tack

mini: kalas med en ny jacka! hade jag 2000:- skulle jag också satsa på en rejäl en när man ändå är igång. Min favvo är inne på sitt 6-7:e år nu, så det är ju en investering det också

• Meria
    Carro: Jag förstår inte varför ni inte ska få pusta ut nångång.
    Tur i oturen att ni träffat på en toppenläkare som verkligen vill ta allt grundligt! Att ni gör ett toppenjobb är ju solklart, kul att få höra det av andra också Jag hoppas både ni och Sam får sova bra inatt utan en massa hosta. Många kramar till er!

LillaMy: aaw, vassegoo Kyss
  • Meria

Sovit som en gudinna inatt Jimmie hämtade en säng som svärmor hade i förrådet hos sig. Det är en underdel till en våningssäng (vi ska få överdelen snart, bröderna hans har den fortfarande bara ). Iaf, vi har den sängen till Loke för att se om han är redo att sova i egen säng, vi har inte riktigt pengar till en racerbilsäng (som jag ville ha ju ) utan tar allt gratis vi kan få. Vi ställde sängen bredvid vår i sovrummet och han sov verkligen hela natten Såå sköönt, jag slapp få 50 käftsmällar/sparkar i dubbelsängen för det är för trångt. Sängen är väldigt låg så det är ingen bit att trilla i golvet på heller... Så den behåller vi. Troligtvis kommer vi sova (romantiskt nog) i två rum när bebisen kommer. Jag och lillebror i sovrummet och Jimmie och Loke i Lokes rum. Jag tror inte han är redo att sova själv, för när vi lägger honom i sängen och går ur rummet knallar han helt sonika efter. Sen vaknar han oftast på nätterna och vill ha några klappar på ryggen eller hitta nappen och jag orkar inte springa upp flera gånger per natt... Jaja

Ringde vårdcentralen för att höra om mina labbsvar på leverfläcken kommit. Det hade dem, men först hann de skrämma skiten ur mig. Jag frågade och de sa att det var en hudförändring på höger bröstkörtel... va...? Ja, svenska översättningen var att de sa så istället för leverfläck. Fick fråga 3 ggr, de rabblade upp en massa medicinska termer och tillslut frågade jag bara "men är det farligt?!". "Nej då" sa de och tillade att allt var borttaget och inget mer behövdes göras. *suck* Ett vanligt "det var inget farligt med leverfläcken" går tydligen inte att säga bara sådär till en vanlig människa utan medicinsk utbildning.

Carro: det ska vara då fan... Kör på minis teori, det kan ju bli värre... men fy...

mini: skönt med sånna kurser att varva med, för den ni hade nyss var rätt hård va? Tentastress kring jul är ju lagomt skoj som det är, om kurserna känns hanterbara är det bara att tacka och te emot.

• Meria

Här var det lugnt värre Ville bara visa kort på mammas lilla nörd i mammas glasögon och det söta dagiskortet vi fått provbild på och ska beställa ett kit. 365:- tar de för hela paketet.

081104 001.jpgDagiskortet

• Meria
    Carro: det ni går igenom är så mycket värre än mitt ekonomiska gnäll som följer sen. Vill ju bara att ni ska få vara friska nångång och speciellt Sam!

---

Jag tror jag har en ekonomisk helvetesvecka. I måndags ringde Jimmie och sa att han inte kunde köpa en liter mjölk på macken, de tog inte kortet. Kollade och det stämde, vi hade -50 kr kvar Undrade hur fanihelvete det kunde gå till och såg att det var lite enorma autogiroräkningar som fixat biffen åt oss. Så hurra för det. Sen var vi för sent ute med att köpa vinterdäck, hittade tillslut 4 st för 2800:- som vi fick betala med de sista 3000:- vi hade på sparkontot. Mat får vi köpa för de sista 2000:- vi har på räkningskontot istället.

Tjoflöjt, här är vi alltså barskrapade så gott det går att bli barskrapade. Vad händer idag då? Mjo, får ett beslut från CSN, har ju tagit uppehåll nu. Där säger de att iom att jag tog uppehåll den här veckan, har de betalat för mycket till oss sista utbetalningen nu och de vill ha tillbaka 4600:- Vad gör man? De ska betalas in i slutet av november, samma månad vi skulle få lite extra för att Jimmie slet och jobbade över. Kalas säger jag bara, JAG kommer med en fet räkning när han slet för att fylla på sparkontot. Jag blir så jävla less bara. Så om ni har tips på vad som säljer bra på tradera tar jag gärna emot dem.
  • Meria
    Jesster & JoKo: nej det är nån som inte tycker om oss den här månaden. Vi har (ja fram till den här månaden) rätt bra koll på räkningarna. Vi flyttar över en viss summa till ett räkningskonto som ska täcka alla räkningar vi får. Vi har räknat ihop vad vi betalar på ett år och slagit ut på 12, då har vi tagit med bensin, ved som ska beställas, underhåll på bilarna och allt sånt. Det som tog oss den här månaden var en dubbelbetalning på autogirot eftersom vi bytt försäkring, skatt på bil och lite för många kvartalsräkningar. Vi har inte kört vårt system nog länge för att det skulle finnas nog med pengar på räkningskontot till allt. Sen dessa förbannade däck och CSN-kravet som innebär att jag istället för att få sammanlagt 12000 (om jag orkar plugga) i okt+nov får jag bara 4000 med fp och allt. Man blir så matt bara...

Nu ska Jimmie iaf boka tid på banken för att vi ska få koll på autogirona och se om vi kan lägga om lite kreditlån för att minska kostnaderna. Sen har vi lite fler räkningar att dra in på bara vi får tummen ur att avboka lite kanaler, sänka bredbandshastigheten m.m. Just nu är jag på gnällhumör, orkar inte med att leva på gränsen även om det var det vi bestämde oss för för några månader till.
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos