• Meria

Nodejas Babes och Bambinos

Loke sover bra tack och lov. 21-09 nu ungefär, ingen av oss orkar ställa rätt dygnet för honom sen han blev sjuk. Egentligen har han haft en konstig dygnsrytm sen oktober nångång för DÅ strulade han med sömnen. Vaknade ofta och skulle över till oss... Nu njuter jag av sovmornarna

Nu är det lugnt i magen igen, verkar ha en varannan-dag-variant med om jag har ont eller inte. Så det är åter att tro på julhelgen snarare än närsomhelst.

Nina
    : *flashar valmagen med ett bittert "nej" klingandes*

svag: haha, sånna kort är ju roliga att ha Loke är halvsmutsig i ansiktet, dregel fulla tröjan och håret åt alla håll Troll mer eller mindre...

♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • Meria

hehe, det är din födelsedag... och svärmors också Har två som önskar ut bebisen nu med andra ord Tyvärr sätter sig både syrran och mamma emot det, för de "har inte tid" nu i helgen utan tycker måndag passar bättre

Krodan skrev 2008-12-05 11:01:28 följande:
    Grattis Milton Meria. imorgon är min födelsedag, så jag tänkte, kan du ta det med lillebror att jag önskar mig att han kommer ut då? Så lovar jag att inte önska mig nåt av honom i julklapp
  • Meria

Grattis Elliot och Grattis Krodan!

Fy tusan. Varit och "hjälpt" mamma flytta och sen över till svärmor som bjöd på mat och tårta. Jag har så satans ont nu att jag bara vill krypa ner i soffan och försvinna till måndag.

Så det tänker jag göra också

• Meria

Grattis Lovisa!

Jag är fortfarande gravid. Det finns nåt... fel... i den bilden. Jag tycker bestämt att han ska komma ut imorrn, för 081208 är ett coolt datum. För 061224 är coolt iom fördubblingen av siffror där. 081216 funkar också, men jag vill inte vänta så länge. Jag har stora problem med datumbestämmandet. Synd att Isak inte bryr sig det minsta om det.

Jag sitter mest som ett mähä här hemma och väntar på att få ont. Jag får ont. Sen försvinner det. Sen försvinner mitt humör. Tacka fasen för julmust.

Hoppas ni har det bra!

• Meria

Lagen om alltings jävlighet och den allmänna uppfattningen om att jag bara ska föda barn på storhelger och sådant. Lucia nästa alltså, annars juldagen

Hilla skrev 2008-12-07 18:12:24 följande:
    Grattis sötaste Lovisa Meria, varför är din online-plupp grön!? Åk och föd!!!!!
  • Meria

Gudars. Jag smet ju till syrran för att ha nära till varm dusch, barnvakt och BB. Glömde att jag hade nyckeln, Jimmie skulle hem och elda lite och tvätta de sista bebiskläderna. Verkar inte vara på G inom närmsta timmarna ändå så. Han åker hem de 40 min de tar och kommer på där att jag har nyckeln. Han fick snällt åka tillbaka. Munter som attan

Jag hoppas på lite mer sömn inatt, vore trevligt att iaf leka utvilad om det sätter igång snart.

mini: jamenvafasen, ni ska väl jobba med det sen så då är det bra om även tjejerna vet vad man ska göra utöver att skriva rapport sen Fundersam Kul att jobba och sen flyta med i bubbelgummi-rollen och låta de stora duktiga grabbarna sköta jobbet. Jag hade också blivit tvär, känns igen från datan när killarna direkt ville "visa mig" hur man byggde ihop en dator...

Winner: inboxa mig mee

• Meria

VIP: mitt ansikte behövs inte gnidas, hade en toppenkväll jag med Istället för att ha en nattning på 90 min med Loke med start runt 21 (ja, han har också börjat krångla...) somnade han som en sten 18:30 och sov heela natten. Min mage var lugn mot kvällen så jag fick slappa lite.

svag: Det där med att jobba extra är svårt. Jimmie skulle ha gjort det i 3 veckor för ett tag sen. Efter en gav han upp, men vi hann få in lite extra. Då har vi bara ett barn också, men förstår att det blir slitit att göra allt hemma för lite extrapengar...

Winner: Loke har slutat med vällingen nu. Är smörgås och "josch" som gäller. Och knäckebröd

JoKo: det är svårt mot slutet att underhålla sig själv en hel dag utan att känna att man bara går. Så jag känt ett tag nu, men då har jag bara varit hemma sen oktober. Det räckte. Vet inte hur det kommer vara att vara hemma fram till augusti sen, med Loke var jag rätt less på det fram mot slutet. Tur att sommaren kommer där nånstans så Jimmie också är hemma iofs.

• Meria

Jag måste ha en knäpp unge. Det finns en sak han lekt med ett bra tag nu som aldrig blir tråkigt - matlådslock. Han lägger dem på golvet och snurrar.. och snurrar... lägger huvudet på sned för att se hur de snurrar... Varje gång han får en ny leksak måste han se om den kan snurra - annars är det inget att ha. Att han började leka med bilar var först för att hjulen snurrade så bra. Snurrfantast som attan

Carro
    : sjysst, verkligen... det är lugnt, jag kan ta dem
    Hemskt med mensvärken, att det ska behöva bli värre. Hoppas återkollen går bra.

• Meria

Näe, sorry, bebis gror där inne. Nu har jag iaf fått mig en ny frippa med mörkare färg. Känner mig lite mer kvinna än en enorm growbag åt lillparasit.

Ja, teleportering vore fint för jag är rätt uttråkad om dagarna jag också

Loke är supernöjd med att vara här hos moster. Hon har sköldpaddor som är roliga och två katter han jagar och försöker mata med smörgås Sen en TV med tubbie och dator med mupparna. Lite dåligt samvete för att han inte får vara på dagis, märker att han har lite att leka av sig. Kanske åker till Lekstunden imorrn så får han härja lite. Bara för att jag är här nära BB kommer inte bebis komma förrns jag åker hem. Får se hur natten blir, är det lugnt igen ger jag upp och åker hem imorrn.

• Meria

Det är bra att ni tycker synd om mig, för det är det ju. Massa. Även om jag tycker synd om svag också... en stund iaf tills jag kommer på hur synd det är om mig själv
    *maxat självupptagen*

Jag gav upp och åkte hem, så nu sitter jag hemma och Loke fick vara på dagis ett tag. Han var inte så sugen först, men så kom favvokillen och då slutade han darra underläpp iaf

Nyklipperiet också:

Ny frills igen.

JoKo: jisses, ambitiösa lilla sak Jag har kommit på att jag nog skippar julkort och skickar nyårskort istället, hinner (snälla rara söta) Isak vara med på bilden istället. Annars får jag väl vänta till typ alla hjärtans dag Skrikandes

pela: Håller med resten, andra kortet är bäst! Lycka till med försäljningen också!

Jesster: Du är inte lat. Du har bara förstått prioriteringar Jag är likadan, haft många tillfällen där en promenad skulle vara lättvindigt, men på nåt sätt vinner datorn...

• Meria
    Tackotack Syrran tycker om att pula med hår, så jag sa typ "Rhianna har en snygg frisyr i den där videon du vet" och hon verkade fatta vad jag menade Så nu är jag redo att kläcka, när man känner sig fräschare. Jag hade rätt långt, men allt jag gjorde hela tiden var att dra bak luggen med spänne och sen upp i hästsvans. Nu får jag inte upp det längre

Jesster
    : ah, det är sant. Attan vad synd det kommer vara om mig framöver. Kanske går över till sommaren där nånstans?
  • Meria

*smiter in bakvägen så inte Winner ser mig*

Loke sjunger också. Eller ja... "bä bääää vita lamm" och sen "nö nö nö nö" och "Jaaa jaaaa... nö nö nö". Allt han kan på sången Grejen han kör mest är "HÄÄR ÄR" och vad det nu är han pekar på. Sist i badet var snoppen intressant, han stod och pillade på den och sa "snoppeeeen... häääär är snoppeeeen". Japp, bra att du hittat den gubben

♥ Loke -06 & Lillebror BF+1 ♥
  • Meria
    biltokig: Haft varannan dag hela veckan. Varannan natt har jag haft förvärkar som hållt mig vaken och slemproppen har gått i omgångar. Inatt kom den sista biten tror jag. Allt jag känner nu är mensvärk som blivit starkare sen jag vaknade imorse iaf. Vi får se om det lider nånstans. Svärmor kommer hämta Loke senare, så barnvaktsbiten passar bäst idag. I helgen var typ alla upptagna
  • Meria
    pela: nej vad ledsamt men iom att det gick rätt snabbt första vändan hoppas vi att det blir så igen efter nästa visning!

mini: typ sånt slajm ja har varken blivit bättre eller sämre här, värkar brukar väl oftast starta på natten så jag får väl hoppas på det inatt istället
  • Meria

Hej på er Nu är vi äntligen hemma!

Jag fick föda i helgen, var ju sjysst att inte tvinga hem oss Jag var öppen 8 cm när jag kom in, en smärre chock Ska knåpa ihop en förlossningsberättelse sen, den lär väl inte bli sådär jättemunter men det var inga större komplikationer iaf.

Har saknar er massor, hade ingen dator där borta och varje dag kändes som ett år. Skulle verkligen ha åkt hem efter 6 timmar om det inte vore för sugklockan. Inte alls samma sak att ligga kvar nu när man hade en liten hemma som väntade.

Ska läsa ikapp lite, men ville bara kramas här först

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

Tackotack folket!

Vi mår bra, iaf som familj. Ska jag gnälla på "hej jag förlöstes faktiskt i helgen" säger det väl sig självt att jag är öm som fasen, har träningsvärk överallt efter gymnastiken jag fick genomgå på förlossningen, känner mig skinflådd mellan benen och i rumpan och mina nya Dolly Parton kom med en smäll idag vilket... gör ont. Men aaannars är det fint Huvudsaken är att jag är inte gravid längre

Lokes reaktion var över förväntan. Vi trodde han skulle skrika rakt ut och ropa "mamma" medan Isak fick en smäll eller hundra. Istället blev han som när han ser en katt, jätteförsiktig, sa "titta bebisch" och skulle klappa. Sen var det bra med det och pappa skulle leka med honom. Jo, Isak fick låna hans napp också Vi får väl se om han reagerar annorlunda när han börjar förstå att Isak ska vara kvar här hemma också...

Har hormoner som en bäver också, gråter ena sekunden för att jag fick en kram av Loke, sen gråter jag för att jag spillde ut juicen, sen för att toapappret var slut osv.

Jesster: Loke ska också få den sprutan kom vi fram till och vi väntar också till efter nyår så han bara behöver ta en... Känner igen mig i oroandet också, det kommer ju nya saker hela tiden och bajsblöjor är väl det lättaste med barn...
    Sen hoppas jag Isak blir en ryggis, så jag slipper pärsen jag hade med Loke som också helst skulle sova på mage.

Carro: Åh, hoppas du får slippa den skiten när äggledarna försvinner då! Och att ni orkar vänta de där 15 min innan ni börjar med försöken Skön läkare

Näe, dax att antingen väcka Isak eller handmjölka puppsen som jag gjort typ hela kvällen...

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos