• Meria

Nodejas Babes och Bambinos

Grattis SAM 2 ÅR!! Och grattis till ALICIA i efterskott också!

Det är nu det är ok att bli blödig och tycka att tiden går såå fort va? *snyfters*

Vi försöker förvarna folk om vad som kommer gälla på julafton, men det är ju inte det lättaste. Vi sa att vi kommer vara hemma, har inte bestämt oss än för hur vi kommer göra i framtiden med Lokes födelsedag osv. Iår blir vi hemma, det känns bäst och säkrast iom att jag kommer vara livsfarlig om jag fortfarande är gravid då Men ni vet hur folk är "jag tänkte det skulle vara mysigt om vi var häär i jul" osv. Hur svårt är det att greppa just HUR farlig en övergravid kvinna är? För att inte tala om en nyförlöst...

Carro: Vi funderar också på att ta bort dagvilan för Loke, för just nu somnar han inte förrns 21-22 nångång. Han kommer visserligen upp rätt sen, men för att justera det hela tror jag det kommer behövas.
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.37 ♥
  • Meria

I ren protest kommer lillebror inte få vara med på julkortet om han inte behagar att komma ut i tid dvs eller ja, han är ju med men kanske lite mer genomskinlig än brorsan sin

julkort08.jpg

mini: snygg! jag blev också sugen på att köpa en kökssoffa och göra iordning den lite. Kan behöva fler sittplatser här också... Såg denna som var fin: www.blocket.se/vi/18254260.htm det pinsamma där vore väl att jag känner säljaren. Vi gick i samma klass på högstadiet och kom väl inte så vidare värst bra överens

• Meria

Bajsfisk! Här står man i två förbannade timmar och gör iordning maten för att när man ska äta märka att fisken är RÅ! *mutter och blixter* Jag var ju sugen på fisk Gråter Fick göra mos av potatis och steka falukorv istället... Smakade inte alls som fisk i ugn. Dumma fisk.

Annars har jag en bra dag

Carro: åh duktiga lilla killen! Hoppas nu han får må bättre i öronen i framtiden! Jag fick mina rör rätt tidigt jag också och har knappt haft problem sen dess enligt mamma iaf.

mini: vi har samma smak på hus ser jag. Surt att de säljer det nu om det är fel läge för er. Det är sånna gamla hus man kan se en massa möjligheter i.

pela: här går det åt pannkakor på kvällarna de dagar de sagt att han ätit dåligt på dagis och sen när vi ser att han inte äter så mycket hemma heller. Pannkakor funkar alltid och det känns som att det är bättre än inget iaf. Välling har vi precis slutat med, han kämpade mest i sig flaskan sista veckan. Men till kvällsmat här blir det oftast smörgås, pannkakor eller en annan favorit: yoghurt med havrefras. Vi äter också lagad mat runt 17 och det är olika för dag till dag hur mycket han får i sig.

• Meria

Tack för fiskstödet, det var en hård dag igår

Jag köpte förresten en vagn härisist som jag sa. Det blev en Alu Active som de hade kampanj på på Barnens Hus för 1995:-. Lagomt pris för en liggvagn tyckte jag. Den gick in i volvon + att Lokes sittvagn kom med då också

svag: skoj med bra samtal för oss låter det mest "Loke är så goo... Tycker om att pyssla själv eller iakta de andra". Han har börjat leka med andra lite mer nu, så det kommer. Om talet så är det bara han och vi som förstår det mesta

• Meria

Alltså, här går man in och läser om ert fnitter och blir sugen på en redig fylla bara för det. Sjysst... verkligen... förstår ni hur länge jag måste vänta innan jag kan ta mig den där flaska vin? Förstår ni? Säkert 6 mån till... och då är det 1½ år sen jag drack senast. Det är synd om mig.

...nog för att jag samtidigt är glad som fasen för att ni är så glada

...men ändåå...

• Meria
    Winner: Seriöst? 18 år? men... men... *ser drömmande mot bag-in-boxen som finns överst på min en-vacker-dag-lista* Jag tror dig, blir det som förra gången var jag full efter ett halvt glas Midsommar 2007 när jag äääntligen fick dricka mitt vin igen. Yep. Jag låter lite smygalkis sådär, men cigg och vin har jag drömt om ett tag nu

mini: jag tar allt jag får just nu svamla på
  • Meria

*asg* underbart! Lika bra som den personen som ihärdig ansåg att lärare för åldrar under högstadiet behövde ingen utbildning. Hon pluggade både till ssk och fsk för att den andra utbildningen var ett skämt och såå enkel.

Dax att sova så jag orkar skjutsa Loke till lilla mysstället imorrn där de dricker oboy dagarna i ända.

Winnertaco skrev 2008-11-19 22:39:44 följande:
    okej, det finns verkligen värre idioter än jag trodde här på www.familjeliv.se/Forum-3-26/m38496264.html Varför ens ha utbildade lärare i skolan?! Det är väl dumt, barnen kan väl mysa lite och lära sig göra varm choklad!
  • Meria

Jag satsar minis morgon och höjer med en musjävel i sovrummet. NEJ inte min, utan en gnagande, mer djurlik variant Vi har ju delade sovrum nu, Jimmie och Loke ligger i det nya och jag ligger kvar i dubbelsängen i det gamla för det är närmast toan. 01:30 inatt vaknar jag och är kissnödig, sitter där med öppen dörr när jag hör ett prassel och ser en mus springa över golvet. När jag tittar mig omkring i sovrummet ser jag att fanskapet varit i fönstret precis ovanför sängen och jag hade vaknat av nåt men vet inte vad. Huuäää... Jag gick direkt in till Jimmie, la mig bredvid honom i 120-sängen och vägrade röra mig ur fläcken. 10 min senare hör jag hur musen hittat till oss för det prasslar vid dörren. Jimmie flyger upp, musen springer ut och sen pågår ett försäkrande om att rummet var musfritt. Vi stänger igen allt och försöker sova. Det tog 2 timmar. Jag av äckel och det kröp överallt, Jimmie av att ligga och planera morgondagens mord på den lilla jäveln...

Ibland är det inte så skoj att bo på landet. Ibland saknar jag lägenheten.

♥ Loke -06 & Lillebror v.38 ♥
  • Meria
    Carro: så du anar inte. Jag åker snart och köper mig en såndär nakenkatt, är väl den enda rasen jag tål. Huuua...

Om Sam vill jag bara säga:
    UNDERBART!!
  • Meria
    Hilla: haha, jag tog mig friheten och tog bort det gröna i bakgrunden och gjorde den mer julig Tror ingen reagerar nämnvärt, jag är ärkejulmamman som väntar julenisse 2. Då borde jag få ha en tomteluva på kortet

Jesster: Du vet att jag blir lite nervös när du skriver så. Det låter som att du har fullt upp hela tiden och jag har beställt en lika snäll unge som storebror var...
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos