Nodejas Babes och Bambinos
Mini: ja det är det där buffertkontot vi försöker bygga upp hela tiden. Vi vill ha åtminstone 20 000 på det till en början, målet är 50 000, då skulle man iaf kunna slappna av lite för sånna här smällar. Vi köpte förlovningsringar för lite för mycket, men jag trodde stilla att vi hade sån koll på pengarna nu att vi inom ett år skulle orka spara 24 000:-. Det har gått ett halvår snart och vi har 0:- på kontotSen tänkte vi ju gifta oss nästa år. Har redan fått skjuta upp det från maj till augusti, skattepengarna får gå till bröllopet om vi förhoppningsvis får runt 10 000:- som sist.
Vi ska se hur läget ser ut nästa månad. Jimmie har ju jobbat extra några dagar och kommer få jobba extra lite till veckan också. Sen pratade han om att få extra för ett jobb han var ansvarig för nyss, lite småsaker här hemma som vi tänkt sälja osv. Förhoppningsvis rullar det in lite pengar från olika håll så det iaf går jämnt upp. Allt extra är bara ett plus. Vi har redan avsagt oss julklappar och till barnen har jag redan köpt (Loke+hans present + systerdottern) så det är inga utgifter som väntar där iaf. Så ja... Vi har till mat den här månaden, det är lugnt. Sen får vi se hur paniken ser ut vid nästa räkningstillfälle i november.
Jag förstod det som på CSN att om man vill ha en individuell avbetalningsplan för återkrav krävdes en redovisning av ens inkomster och utgifter. I sånt fall lånar jag hellre 4600:- av en släkting och betalar till den. Har mamma i sånt fall som säkert skulle ställa upp, vi vill bara försöka lösa att själva i första hand.
pela: nej vad trist
Bilar är ett helvete. Det är ännu en utgift som väntar oss ifall Jimmie inte lyckas laga den. Det är rost, handbroms och bromsar bak som behövs fixas. Det är körförbud på den efter helgen. Kalas kalas... Köpt för 9000:-, så jag förstår känslan att man inte vill lägga så mycket på renoveringar på den.