• Meria

Nodejas Babes och Bambinos

Ikväll ska vi leta julgardiner hemma. Är ju adventshelg nu

Nån frågade om Lokes koppor, de har börjat torka nu litegrann så förhoppningsvis är det inte allt för många dagar kvar för honom. Han ser hemsk ut stackaren, men verkar inte må lika dåligt över dem som oss Nätterna är tunga för han vaknar ofta, det kliar och han har feber.

Jesster
    : men åh så fina kort! Avis när man är så duktig på att fotografera att man inte behöver knåpa ihop kort i PS istället
    Stackars Elliot att vara sjuk När Loke var magsjuk spydde han enbart på kvällar och nätter, höll i sig i 3 dar, gick några dagar sen blev han sjuk igen. 3 ggr tror jag han hann med innan det tog slut. Han levde på blåbärssoppa i nappflaskan ett par dagar. Lugnade magen och han fick behålla en del under dagen iaf. Hoppas han kryar på sig!

svag: skönt med topplånet! Vi var ju till banken förra veckan och orkade lägga om lite krediter så vi sparade 1300/mån på det. Jätteskönt! Men den här månaden är tuff, för jag fick återbetalning på 4600 till CSN och bensinkortet var på 5500 istället för 3500 eftersom även förra månaden var tuff. Fick handla mat på krediten. Vi fick pengar av mamma som räddade oss i slutet iaf, nu hoppas vi vara ikapp lite. Synd på skorna för jag har 41, men min syster har den storleken Vad är det för dojor?

♥ Loke -06 & Lillebror v.39 ♥
  • Meria

Grattis i efterskott till Karl och William! Jag tänkte på er igårm bara det att jag glömde gratta jue Tänkte att "om lillebror kommer idag fyller han samma dag som..." typ

Fick upp lite julgardiner idag. Tog sin tid, hur jag än vänder mig är magen rätt så i vägen. Lyckades få en liten reva på fönstret också, tacksamt värre. Men nu är de julemysigt och adventsljusstakarna är uppe. Glad första advent på er också Blidde ingen skyltsöndag för oss, för långt in till stan och man vill inte gärna dra ut Loke när man inte är helt 100 på om han smittar fortfarande eller inte. Kanske inte den bästa julklappen att ge folk

*vinkar hej till Myran i förbisvängen* Hoppas flytten går bra!

Jesster
    : men fy Låter som allt på en gång och sen behövs det lite sömn för er också!

Minbebis: Glasklart faktiskt, inte alls svamligt

Susannee: Så om du inte loggar in önskar jag er ett fint bröllop och en god jul!

• Meria
    Smirre: But of course Eftersom jag är vaken nu för jag spöar skiten ur förvärkar som GER SIG gjorde jag 2

smirre1.jpg smirre2.jpg

Nu ska jag väl ta och sova igen när förvärkarna stannade som FÖRvärkar *mutter mutter*.
  • Meria

Glömde, han var verkligen toksöt i sin lilla dress ju!

• Meria
    Carro: massa massa, man blir så glad i hjärtat av smärta som jagar upp en och ger med sig när man väl masat sig upp. Tricket kanske är att ligga kvar i sängen, så här gjorde de sist också

Stackars lillen Hoppas febern håller sig nere! Skönt att rören funkar som de ska också, ni kan som sagt verkligen behöva lite flyt nu.
  • Meria
    Carro: haha, fon-vad? Hört namnet men aldrig ätit Får jaga rätt på sånt... Folk tipsar om ananas också, vette tusan om jag är sugen. Hängde ju gardiner igår, så jag tyckte det var typiskt ett tag att värkar startade. Får hänga fler imorrn

Jag förstår att det känns bra! Loke får hög feber när han haft öroninflammation (2 ggr nu bara visserligen). Du får ringa imorrn och höra vad de säger.

Nej, försöka sova nån timma innan fräs ska upp kanske... natt natt!
  • Meria

Grattis på födelsedagen pela

Här sitter jag och är sur för jag har inte ont nånstans. När man ändå haft ont i 2 dagar kan det ju lika gärna sätta igång tycker man. Men 8 dagar kvar till bf, så det vore ju lite väl bra om jag slapp övertid den här gången...

Jag är så bortskämd med en morgontrött fräs känner jag Han somnar runt 20-21 på kvällarna och sover sen till 8-9 på morgonen Inge klagan på sömnbrist för den delen alltså. Prickarna är torra nu så det blir nog dagis imorrn.

Carro: Åh va skönt att det inte var öroninflammation!

smirre: ett jobb nära med bra betalt ska du ha. Det håller jag tummarna för

Jesster: ni får fortsätta krya på er

• Meria

Fick dagiskorten idag, så nu är väl nån julklapp räddad sådär Bara att köpa ram till och vips så har man en glad mormor/farmor/moster

Vi sover i samma rum ibland och ibland sover Loke och Jimmie för sig själva. Beror på vilket humör jag är på, kan sakna Loke som en tok på nätterna numer. Är ju van att ha honom där, bara sträcka ut armen för att känna att han andas som han ska. Men ja, tror han sover bättre utan en överbeskyddande mamma som är där och kelar när han bara vill sova ifred

Just nu är pojkarna ute och leker i snön. Jupp. Vi har fått sån också. Så nu väntar vi på ännu mera snö före förlossningen startar. Väglaget måste ju bli så illa som möjligt för de 40 min det tar in till BB

Winner
    : men jisses, läskigt att krocka ändå Fundersam Skönt att det bara blev lite bucklor av det hela. Men varför skulle du göra det med flit?

• Meria
    Winner: Klart man blir upprörd när man krockar, men att olyckor händer borde väl de flesta inse? Ja, om dottern varit med hoppas jag hon varit fastspänd, annars skulle han ju inte kunna skylla på dig enbart om nåt hänt.
  • Meria

Nej precis, bara onödigt att dra in en massa "tänk om..." i det hela. Det blev bara bucklor och olyckor händer. Karln kanske bara inte fått sig på länge...? Yup, jag är på den nivån idag.

Winnertaco skrev 2008-12-03 16:04:39 följande:
    Ja, man blir upprörd och tycker att det är jobbigt med allt som måste fixas, men jag tycker INTE att man behöver börja skrika innan man ens pratat med den som körde bilen och jag tycker INTE att man försöker skuldbelägga den som gjorde fel mer genom att anklaga den för en massa hemska saker som inte ens har hänt.
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos