• Meria

Nodejas Babes och Bambinos

Loke leker då inga låtsaslekar än. När han leker är det koncentrationslekar som gäller. Dvs, han ligger på bilmattan och kör sina bilar. Parkerar dem varsamt bredvid varandra, noga som attan att de inte står snett. Ibland varierar han sig med att banga på slåbrädan (den där man slår ner pinnar på), pussla, få ner bitar i rätt hål i olika kuber osv. Han tycker om att sitta och plocka med något pusselaktigt som kräver att rätt sak ska i rätt hål osv. Jag får passa på att njuta medan hans lekar är rätt stillsamma Glömde favoriten, bygga bilbana (alltså säga åt mig att sätta ihop den) och se bilarna åka runt runt

winner: många tycker vi är för hårda mot Loke. Det vi gör är att säga nej först, sen nej igen och "sluta annars får du gå ner" (t.ex. om han sitter med oss vid bordet och börjar slå med något). Fortsätter han lyfter vi ner honom som vi sa. "många" här är släkten, de tycker han är för liten för att bli tillsagd. Kul om man aldrig börjar säga till, ska man göra det när han blir större och tro det funkar att först få som man vill alltid fram till en dag när man börjar säga ifrån? Vi förväntar oss ju inte att han ska göra som vi säger alla gånger, men säger till för att markera gör vi och har gjort ett tag nu.
    Om han får ett utbrott nånstans lyfter vi också bort honom, bättre det än att gå bredvid och leka att man inte ser honom.

pela: jättefin lägenhet, hoppas bankmötet går bra!

mini: då är det du och Jimmie som satt och blev till er till transformers. Han gav filmen en 8:a av 10 och jag håller tummarna för att du nailar tentan imorrn!

♥ Loke -06 & Lillebror v.34 ♥
  • Meria
    081026 001.jpg        081026 003.jpg
    Jag blev fundersam när jag           ...tills jag såg att han hittat
    hittade Loke såhär i soffan...          pappas glas med blåbärssoppa
  • Meria
    JoKo: funderar jag också på iom att Loke är sjuk...
  • Meria

Alltså... nu är jag inte bara gravid. Nu är jag förkyld också Gråter Sitter halvdöd i soffan och borde sova men orkar inte. Då måste jag resa mig, borsta tänderna, gå och lägga mig och inleda nattens "hur många gånger ska vi kissa inatt?"-tävling som brukar sluta på 5... *drar på mig självömkehatten*

Loke körde en rolig grej förrut. Jag hade köpt en 1½-liters dricka som stod på köksbordet. Vi satt i tv-soffan och hör honom från köket. Går in så sitter han på en vanlig stol vid bordet, har flaskan i famnen och säger "taaaaack... TAAAAAAACK!". Han skulle ha dricka. Idéer... Annars kommer han till oss med en mugg eller så för att visa att han är törstig

Carro: skönt med tid! *håller tummarna för en frisk Sam fram till dess*

JoKo: hoppas medicinen gör susen!

mini: bajstenta och bajslärare. Blir så sur när de gör så. Hoppas tentan var som den jag hade. Såg omöjlig ut, jag trodde jag körde rejält och fick G i slutändan iaf. Antingen det eller att omtentan din blir mer human!

• Meria

Jag ska ha en enklare klänning i stil med din (som var urläcker förresten), Jimmie kommer köra linnekostym, han har en beige han tycker om så säkert en sån. Här är en linnekavaj han hade på syrrans bröllop, han har pratat om att ha samma stil på bröllopskläderna:

jimmie.jpg

Susannee skrev 2008-10-29 09:55:19 följande:
    Nu behöver jag hjälp!Vad ska min blivande man ha på sig???Linnebyxor? Eller en beige kostym?
  • Meria

Kommer inte ihåg Lokes mått sist, hur kass är jag? Han väger iaf runt 13 kg nu, när vi var på akuten för någon månad sen var det 12½ kg ungefär, så jag gissar lite Lång som attan, så jag antar att längden ligger runt 92 cm iom att de kläderna sitter som smäcket på honom.

Krodan
    : Kul att se dig här igen och läsa lite om er
    Ang. kläder så har min systerdotter 134, hon är 6½ så 110 var lääänge sen för henne...

mini: men förbannade prettomorsor kan ta sina husmorsidéer och gå och... Jag har läst både matten på civil och pedagogik och nej, det går inte att försöka jämföra. Vore bara pinsamt. Visst, man kan tycka det är jobbigt att plugga och ha barn för det, men de lät ju bara pretto.
    Efter 2 veckors intensivplugg förstår jag att du får psykbryt. Jag klarade inte en vecka (jaja, lite hormoner också) innan jag satt och grät i soffan och sen trodde att jag fick underkänt. Jag hoppas du får sova ut ordentligt så du hinner känna dig människa igen innan det är dags att plugga för tentorna i december.
    Dessutom skjuter jag mig hellre i benet än blir hemmafru. De skulle få lägga in mig efter ett år. Jag tackar gud för Lekstunden som finns i stan. Loke kan leka av sig INOMHUS och jag kan ta en kaffe med jämna mellanrum i fikaavdelningen. Perfekt.

• Meria
    mini: låter som det ja, men om de behöver hävda sig kan de ju lära sig att göra det utan att dra ner andra i samma veva. Det går ju att säga att man gjort nåt bra utan att minska det en annan gör... Jag fick höra en massa när jag läste civil första året, att jag skulle bli en "såndär kostymnisse" som var för fin i kanten för vanligt folk. På skoj naturligtvis, men man hörde syrligheten i kommentarerna för det. Konstigt nog var lärare helt ok, även om den linjen är längre än civil IT. Lägre rank som lärare och jag blev väl mer vanlig. Jag har ingen kontakt med de vännerna nu visserligen
    Ja, jag läste också vidare för att få ett jobb jag trivs med och för att ha råd med sådant man själv inte hade som liten. Nu är det ingen monsterlön på lärare direkt, men iom att man gick natur fanns inget att söka till som har någorlunda betalt. Jimmie är jag fett avundsjuk på som gick el och har nu en lön som är högre än min ingångslön som lärare.
    Åh, ta ett bad åt mig också!
  • Meria

Det fanns inget JOBB att söka efter att ha gått natur menar jag. Linjer fanns det en massa

• Meria

Loke har haft en sån bana några månader nu och jag kan lova att den räddat oss många gånger. Han kan sitta i långa stunder och se bilarna åka runt runt runt

Smirretissen skrev 2008-10-31 10:10:46 följande:
    JessterDet här vill vi köpa till Anton:www11.br-leksaker.se/Store kan man ju även köra utan banan...
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • Meria

Jag är fortfarande schuuk. Schuuuuuk... Jimmie fick vara hemma idag, sov knappt inatt. Vet inte vad som störde mig mest, hemorrojderna, halsbrännan, de sura uppstötningarna, Isak som byggde om, snuvan, Loke & Jimmie som snarkade ikapp, hostan, Loke som sparkade mig i ryggen eller att springa på toa en gång i halvtimmen. Har jag sagt att det är synd om mig? Det är synd om mig...

Jesster
    : aaw, Elliot är ju toksöt även om han just där ser skraj ut 419 AJ! Loke tog sina den 22:a, tar väl 3 veckor eller så innan de kommer. Får se om Loke ser skoj ut eller inte

Smirre: men åh va irriterande! Skrikandes

♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos