• Meria

Nodejas Babes och Bambinos

Blev inte så mycket till fars dag-firande här heller. Har mest försökt avlasta honom lite extra idag med matlagning och städning och så, men inte så lätt när man inte orkar så mycket åt gången. Just nu väntar vi på att några ska komma och köpa vårt gamla xbox vi la ut på blocket. Blev sålt direkt, så 500:- extra är aldrig fel

Winner
    : Ja men du vet folk, alla barn är likadana och är de inte efter normen är det onormalt. Loke är också lång, har 98 nästan på tröjorna nu och ligger på näst-översta kurvan. Men va tusan, vissa ska väl vara långa, hela Sverige kan inte bestå av kortisar heller Jag retar mig också på allvetare när de säger att Loke kommer "säkert bli över två meter lång" och "var inte oroliga, pratet kommer snart..." (nej vi är inte oroliga, så vi kommer nog inte börja vara det heller...). Nu är det också allvetare kring oss som vet hur Loke känner sig med kommande brorsan + hur han kommer reagera + vad han kommer behöva från oss föräldrar för att må bra... Men va bra, tur att vi har alla andra som berättar det för oss, så slipper vi tänka själva...

Carro
    : nej men lilla kissen, beklagar så! Det var länge sen jag hade husdjur p.g.a. min allergi, men kan förstå hur nära de små liven kommer en. Många kramar...

♥ Loke -06 & Lillebror v.36 ♥
  • Meria

Vi kan döpa det andra stället till "Merias avreaktionsställe" istället. Om nån känner brist på drama i sitt liv just nu får ni läsa Jag har drama så det räcker och blir över känner jag, funderar på om det sitter några kameror nånstans här...

Kryapåsigkramar till Majlo och Biltokigs familjer!

Winner: Vad olika det kan vara sånt där. En del dagis ringer ju bara se ser en snordroppe under nästan. Hade också blivit fundersam på varför de inte ringde om de trodde hon var sjuk... Sen låter det väl lite väl optimistiskt att se två timmars kompensation två dagar som tillräckligt. Jag vette tusan om jag bara låtit det bero, beror ju på hur de lagt upp det hela. Inte som det låter på det du skrev iaf...

Nu har jag säkert glömt en massa. Jag skyller på dramat. Pöss och gonatt på er!

• Meria

Ang. frisyrer blir jag trött på min med jämna mellanrum sådär. Just nu är jag nöjd med att vara brunett igen efter att ha sparat ut mitt blonda och vantrivdes. Också en sak jag gjorde för sambon, inte bara jag som har en karl med åsikter såg jag Just nu börjar mitt hår bli hanterligt, jag har haft tjockt och lockigt hår sen jag var liten. Sådär tjockt att det inte går att göra nåt med det, krävs en halv burk vax för att få det att forma sig. Men nu efter graviditeterna och amningen med Loke har det tunnats ut en hel del. Känns nästan normalt igen

svag
    : jisses, kom hit och klipp mig då! skitsnyggt och gjort själv?! fasen inte rättvist

winner: ja när det handlar om 14 timmar vill man kunna ta tillvara på dem. Både för sin egen skull och för att det är skönt för de små att aktiveras till fullo i några timmar och busa med andra barn. Loke är såå uttråkad på måndagarna här när han varit hemma fre-mån, jag orkar inte busa med honom heller så det är mest att man sitter och läser eller försöker leka med bilarna. Så att springa runt runt på dagis tis-tors är guld värt just nu.

• Meria

Nu tycker jag ni ska skriva att ni aldrig mått så bra som nu och får sova massor... Faktiskt... Så slipper jag få panik och så menar jag, tänk på era medmänniskor

Jesster: kattsand kanske? Loke brukar ha lika mycket sant i ansiktet som överallt annars när man hämtar honom, dock har jag inte tänkt på om det finns i blöjan också.
    Jag ger dig lite mer sömn i julklapp

svag: haha, tänkte på när jag var hos frisören sist, hon klippte mig i örat. Smått pinsamt för henne och hon hann be om ursäkt en gång per sekund medan hon torkade blod Jag skrattade mest, det kändes ju men jag led mer för hennes skull. Hon ska vara glad att det var jag och inte en gnälligare variant Tror det var när Loke inte var så gammal, för jag var mest glad att komma hemifrån och bli ompysslad, så ett hack i örat var det värt

• Meria
    Jesster: när jag gör grova tekakor använder jag grahamsmjöl. Rågsikt har jag till rågsiktskakor (recept står på paketet). Just vad det är för mjöl vet jag inte, men grövre än vanligt mjöl iaf och gott bröd blir det
  • Meria

Kom på en sak. Ni som har småskitar som pratar (svenska eller småskitsspråket som Loke håller sig till mestadels) har de problem eller undviker helt att säga S och L? Funderar på om det är Lokes korta tungband som ställer till problem att säga L. För han säger:

"bineen" för bilen.
    "pjepje" för äpple.
    "häft" för häst.

bland annat. Hur är det med era? Jag tänkte inte på det förrns Jimmie sa det. Vi skulle ju se om han behövde klippa eller inte beroende på talet. Kommer ju givetvis vänta ett bra tag till för att se hur det utvecklar sig, var bara lite nyfiken på hur det är för era terrorister.

JoKo
    : grattis, sköööönt!!

• Meria

Jag har en sitty och tycker den funkar prima för Loke, men vet inte om den varit så bra om han varit mindre. Det värsta är ju att ryggen inte går att fälla ner så värst mycket heller.

Hade ju scooter till Loke från han var 5 mån fram till 1½ ungefär, älskade den Så jag röstar på en sån eller brio race som nästan är sak samma.

• Meria

Jag försöker hålla mig någorlunda normal här inne, fast egentligen har jag bara lust att gå lös på datorn eller helst stoppa upp handen mellan benen, fatta tag på navelsträngen och dra ut ungen.

Men annars är det braa här

Tack för alla språksvar, verkar variera en hel del. Grejen är ju att han sa L ett tag men har slutat sen några veckor. Får se om det är en grej han fått för sig eller vad det kan vara.

Loke är den morgontröttaste killen i världen sen han fick sin säng. Han lär sova såå gott i den, för jag får tvinga upp honom runt 8.30 på morgonen, även om han somnat före 20 kvällen före. Jag klagar inte, för jag får fina sovmornar på helgerna numer Jag passar på

carro: ham är ju bara för söt, Sam!
    Många kramar, det är klart du saknar lilla vännen...

JoKo: inte en chans att vi hade släpat upp Loke så tidigt för att se på luciatåg. Inte som det är nu när han knappt vill upp före 9 iaf. Kan säkert vara skoj att titta på för de som ändå är vakna tidigt och igång, men annars vette tusan.

Hilla: orkade inte se klart videon. Fy fan
    Angående killen förstår jag ditt dilemma, inte hjälper det dig att du är het också Hoppas killen bara håller det på en normal flörtnivå, sånt är ju bara trevligt för självförtroendet om inte annat.

♥ Loke -06 & Lillebror v.37 ♥
  • Meria

Nånstans är det nån som tycker om oss. De ringde från bilverkstad, istället för 1600:- som de sagt först, kommer notan gå på 300:-. Bromsarna behövde bara justeras, inte bytas ut, så de tog betalt för en timmes arbete som det tagit. Ibland blir man bara så glad Inte är man gravid heller när man blir så glad att man kan åka dit och kyssa hela högen heller

Ska snart in till stan och kika på barnvagn. Hoppas man hittar nåt vrålåk som går in i volvon utan att behöva plockas isär först

Kommer kanske inte vara inne så mycket i helgen, ni får ha det najsigt!

• Meria

Fresten, vecka trettiosjuuu idag. 37!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos