Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Smirretissen: Jag önskar att jag skulle tycka det var kul men gör det inte och min sambo är en fd bilmeck så han vill helst ha koll på att saker blir gjorda med hans nogrannhet. Men som sagt jag är impad av er.
Jesster: Ludden hade riktigt långt mellan sina spyor: torsdag efter vilan på dagis, torsdag kväll vid tio (i sängen), fredag eftermiddag och sen sista omgången på lördag morgon (då tre gånger mellan sex och åtta - alla i sängen). Sen slutade det med att han blev förstoppad av den snälla maten så i tisdags kväll spydde han i sängen eftersom han inte kunde bajsa (jag hittade honom sovandes med spyan i sängen när jag skulle stoppa om honom inför min läggning - hur kan han fortsätta sova då?) och på onsdagsmorgonen så var sängen full med bajs. Mysigt värre. Stefan fick ta hand om honom då
. Jag hade tokspytt av det. Dessutom verkar han ha sovit med det ett bra tag. Som tur vad hade vi ett skydd mellan lakan och madrass. Urk!
Ikväll ska vi leta julgardiner hemma. Är ju adventshelg nu
Nån frågade om Lokes koppor, de har börjat torka nu litegrann så förhoppningsvis är det inte allt för många dagar kvar för honom. Han ser hemsk ut stackaren, men verkar inte må lika dåligt över dem som oss
Nätterna är tunga för han vaknar ofta, det kliar och han har feber.
Jesster: men åh så fina kort! Avis när man är så duktig på att fotografera att man inte behöver knåpa ihop kort i PS istället
Stackars Elliot att vara sjuk
När Loke var magsjuk spydde han enbart på kvällar och nätter, höll i sig i 3 dar, gick några dagar sen blev han sjuk igen. 3 ggr tror jag han hann med innan det tog slut. Han levde på blåbärssoppa i nappflaskan ett par dagar. Lugnade magen och han fick behålla en del under dagen iaf. Hoppas han kryar på sig!
svag: skönt med topplånet! Vi var ju till banken förra veckan och orkade lägga om lite krediter så vi sparade 1300/mån på det. Jätteskönt! Men den här månaden är tuff, för jag fick återbetalning på 4600 till CSN och bensinkortet var på 5500 istället för 3500 eftersom även förra månaden var tuff. Fick handla mat på krediten. Vi fick pengar av mamma som räddade oss i slutet iaf, nu hoppas vi vara ikapp lite. Synd på skorna för jag har 41, men min syster har den storleken
Vad är det för dojor?
Jag tycker så jäkla synd om min svägerska, hon försöker verkligen fixa skolan, hennes komvuxbetyg går snart ut vilket betyder att om hon inte fixar klart sina gymnasiepoäng måste hon i princip läsa om hela gymnasiet (sjukt system). Nu har hon ju tre barn varav den yngsta är åtta månader och jag tror det var tredje gången hon skrev om matteB idag, men babyn är så sjuuuukt mammig att hon inte ens kan ha honom i knät när hon pluggar för han börjar grina om hon inte tittar på honom. Hon behövde hjälp med pluggandet igår men det gick ju inte pga minstingen, de större tjejerna är ju hur rara som helst och satt i mitt kök och åt Brago och ritade, jag försökte ta minstingen men han skrek ju bara.
Jag såg ju hur förtvivlad svägerskan var, på det så hade hennes sambo gått och tagit frivillig-jobb kvällen innan hennes tenta så hon satt ensam med tre barn och fick inte plugga.
Hon försöker verkligen och vill verkligen in på universitet, och jag vill verkligen hjälpa henne med matten men det är fasen inte lätt med tre barn... Jag passade på att säga till den större tjejen hur viktigt det är att hon läser sin matte i skolan så hon slipper gå extra år efter skolan som hennes mamma och jag fått göra
Haha! Nä, så nog har man det bra ändå, min stress är ingenting mot för svägerskans. Men jag vet att jag ska ge henne ett par hörselkåpor i julklapp i alla fall
Jesster: Sjukt söt. Den där dressen köpte jag till Miltons kusin med , sååå fin!!!!!
Jättefina bilder.
Ang magsjuka så fick jag tips om majsvälling men det har du ju redan testat. Hoppas han kryar på sig snabbt
Nu har jag köpt vätskeersättning också och han har fått det blandat med välling i eftermiddag. Han har kräkts två ggr idag och nu i kväll har han ulkat några ggr men inget har kommit upp. Han har i.o.f. inte fått dricka så mycket heller. Hellre att han får lite och får behålla det än att han vrålspyr hela tiden.
Han är helt slut också stackarn... Han hade frossa innan och har gått och lagt sig nu.
Vad jag tjatar om honom och hans mage!
Han har aldrig varit så här dålig bara.
Cissi: Åh, vad inte mysigt... ![]()
Lovisa sitter i sängen och babblar, hon har varit vaken sen kl 5 imorse! I vanliga fall sover hon ett par timmar efter lunch, men inte idag. Fattar inte varför hon inte lägger sej och sover, hon måste ju var hur trött som helst. Igår gjorde hon en störtdykning när hon försökte klättra ur spjälsängen så nu har hon ett stort rött märke i pannan. Nån fler unge här som fortfarande sover i spjälsängen eller har ni bytt till andra sängar?
Jesster: Vilka fina kort på söta Willa! Önskar att jag kunde mer om fotografering. Vore kul med en systemkamera men jag skulle nog inte begripa mej på en sån...
svag: Vad är det för skor du vill bli av med? Jag har storlek 38-39. Men jag misstänker att vi inte alls har samma stil/smak
.
Imorgon ska vi storstäda och julpynta. Tänkte börja redan ikväll men jag orkar verkligen inte. Och på söndag fyller vår stora Emmy 9 år. Vart har tiden tagit vägen? Har vi verkligen en så stor dotter? Idag gick hon och hämtade Ida på förskolan, shit alltså vilka stora duktiga barn vi har!
Svag: Jag har 39, kikar gärna, men vet ju inte om vi har samma smak
.
Jag är så sjukt jäkla glad, min bästa kompis som bor i Skottland kommer hem över jul, hon har haft rätt mycket hemlängtan på sistone men har ju sambo där borta, men nu skulle hon säga upp sig innan jul och tänkte komma hem och stanna lite längre, hon pratade om en månad, men nu fick jag ett sms att hon stannar i fyra månader!! Tjoho! Åååååhhh, förstå hur mycket skvaller vi har att ta igen!
Jag sitter här och inväntar att Isak i rummet intill ska somna, han har dragit sin gigantiska vovve över huvudet som ett täcke, ser rätt sött ut
Lovisa har äntligen somnat efter att ha varit vaken i nästan 15 timmar.
Miniminou: Vad mysigt att få hem bästisen och att hon stannar ett tag
.
LillaMy: Ludden sover jämt i sin spjälsäng och vi har inga planer att byta ut den i dagsläget. Dels sover han normalt jättebra i den och sen är han lite för försiktig för att våga klättra ur den (än).