• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Trollet79

Jesster: va jobbigt med magsjukan. Noel drabbades ju hårt förra året den här tiden (det var senast han var sjuk, 1 år sedan).

Jag pratade många gånger med sjukvårdrådgivningen och de bästa tipsen jag fick var att oavsett vad du ger honom, fortsätt ge honom bara en eller två olika produkter, blanda inte massa "bra" saker för magen. Väljer du att ge honom majsvälling (som ska var bra) så ge inget annat i västskeväg, samma sak med mat när han kan börja äta det, ge en sak som är bra för magen, typ kokt fisk och bara det i typ 2 dagar. Detta för att magen ska vänja sig och inte få massa olika saker. Om jag vore du skulle jag köra på majsvälling idag och i morgon, om han kräks mycket skulle jag ge vätskersättning också. Sen kan du gå över till lite mer fast mat som är skonsamt för magen och ge de i typ två dagar. Detta ska vara bästa sättet enligt sjukvårdsrådgivningen.

• Trollet79

Just det Jesster, blåbär är ju bra för magen och stoppar upp om han är lös i magen. Jag hade blåbär ifrysen och blanda de med lite socker. Noel tyckte det var gott med lite kallt och sött. Du kan ju köra majsvälling och sen lite blåbär om han tycker om det.

Det är nog olika hur länge det sitter i. En del kräks kanske bara och då kan de kanske vara i ca 2 dagar men blir de lösa i magen kan de ju ta någon extra dag. Ring sjukvårdsupplysningen om du vill ha fler tips, jag tycker dom är jättebra att rådfråga vid såna här lägen.

• MiIou

Jag lever!
    Vad jag gjort de senaste dagarna? ...eh, jag vet inte, stressat och varit totalt upptagen tror jag, eller något. Sen har Kent haft datorn på kvällarna och jag har inte orkat be om den. Jag läste ikapp igårkväll men orkade inte kommentera då, jag var så trött och på rätt dåligt humör så det hade blivit ett lite trist inlägg

De håller ju på och ska kicka folk på Kents jobb nu också, jag är rätt säker på att han sitter säkert, men det är ju klart att han oroar sig i alla fall. Det jobbigaste är att alla på hans jobb, eller det är ju några stycken, har löpt amok och går på alla andra. Antagligen reagerar de så för att de är rädda och vet att de riskerar att få sparken, men ändå, det är ju inte kollegans fel att man är anställd sist. Kent är ju inte med i facket, däremot i a-kassan, just för att hans avgift blev helt sjukt dyr med höjningen och vi lever ju rätt snålt som det är. Men det har två av de här tjejerna fått reda på så de är på honom och typ skriker åt honom och säger att han kommer åka före de som är anställda, eh, vadå anställda? Kent är lika mycket anställd som de är, de vet inte vad de pratar om och jag bad Kent svänga till med högern om de öppnar munnen mer.

Annars är jag rätt glad, har haft labb i veckan och det är därför jag varit borta för vi hade ett ton beräkningar som skulle göras innan, men labbgruppen jag är med nu är heeeeelt underbar!!! Det är det s.k "coola gänget" som jag haft liiiite förutfattade meningar om innan, men de är smarta, ambitiösa och framför allt jävligt roliga. Så jag har haft kramp i kinderna av allt skrattande igår.

Sen vill jag säga "krya på er" till alla små sjuklingar i tråden, inte kul med magsjukor och vattkoppor. Ang. vattkoppor så ska vanliga receptfria allergitabletter hjälpa mot klådan men jag vet ju inte om man får ge såna till så här små. Men kan vara bra att komma ihåg om äldre barn åker på det.

puss på er

• MiIou

Åh, glömde förresten säga att JoKo är så snygg att jag helt ärligt blev sur igår när jag tittade på dina bilder, ja jag är fånigt svartsjuk, men jag säger ändå blä åt dig, fast du får ta det som en komplimang (kram )

• Smirretissen
    Jesster - Hu, stackart Elliot. Gråter Man blir ju så maktlös och ledsen när man inte kan göra något, förutom att erbjuda sin närhet...

Trollet - Skönt att det löste sig med punkteringen (heter förresten fälgkors ).
    Jag fick punka på min gamla Volvo en gång och då hade bultarna rostat fast så det var nästan omöjligt att få loss dem. Stod och hoppade på fälgkorset, men det funkade inte. Till slut kom det fram en brevbärare och erbjöd sin hjälp. Han var tyngre så när han hoppade så släppte det. Sen hjälpte en kompis mig att köra upp hjulet till däckverkstaden och sen var det löst...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • svag

Har läst allt, men känner mig helt off så det blir nog inte mycket till komentarer.

Grattis till födelsedagsbarn och vuxna, lite i efterskott

Iina är på dagis de ska ha färgfest på dagis idag. Ha tröjor som de målat själva, och pynta med saker de målat i olika färger tror jag. De hade pyntat hela avdelningen med ballonger och sånt när vi kom imorse. Jättefint! Tycker om när de gör lite "extra"!

Och imorn är det dop för Ks lillkusin, plus att "schaffa" (farfar) kommer imorrn. Iina har varit helt överlycklig hela veckan! Hon kunde inte sova igår för att hon var så uppspelt, så jag fick tom väcka henne imorse! Det händer typ en gång per år

Som sagt lite off, allt är rörigt här hemma. Riktigt ont om pengar så jag vet inte riktigt hur vi ska fixa julklappar. Suck, vad jag hatar att gå på föräldrapenning! Ska bli så skönt när toplånet är betalat! Två betalningar kvar, nedräkning

Tänker på er alla, blev så ego det här, men ni finns i mina tankar tjejer!

• Trollet79

Smirre: Tack nu vet jag att det heter fälgkors, heter alla så trots att det inte ser ut som ett kors. Hade ett med kors tidigare och det var sketabra för då kunde man stå på det typ men nu har jag bara ett sånt löjligt rakt.. Ja, skönt att det löste sig i alla fall.

Jag har också råkat utför att bultarna har rostat och det var inte heller så kul. Slutade med att jag slog med en slägga mot däcken, fick bort 3 av 4 så det slutade ändå med att jag fick åka till min bilmeck och få hjälp med det sista.

Jaha, fredag och helt omotiverad till att jobba. I morgon ska vi om Tobbe är frisk åka till Västerås och julshoppa. Ska släppa av Noel och hans kusin hos min mamma i Enköping först för de ska julbaka tillsammans, mysigt.

Nä, jobba kanske?

• Smirretissen
    Svag
    Har ni kollat med någon mäklare om att höja värdet på huset? I så fall kan ni ju slippa topplånet ett tag och välja om ni vill betala av lite eller inget alls tills pengarna börjar trilla in igen...
    Så har vi gjort, så för tillfället betalar vi bara ränta... känns skönt denna månad då vi hade räkningar på...*tam-ta-dam*...håll i er... 23 800 kr! Najs va?!Skööönt att vi båda jobbar... just nu... Detta var dock en monstermånad med ridskoleavgift, bilskatt, tv-faktura (vår gamla gick sönder) och lite annat...
  • Smirretissen
    Trollet - Om ni ska till Enköping MÅSTE ni komma förbi hos mig juh!!!

Det heter inte fälgkort om det är en sån rak (har jag också)... Mutterdragare kanske??
  • Jesster
    Trollet: Tack för tipsen!!
    Nu har jag duschat och Elliot badat. Han var tvungen för han hade ju en massa kräk i håret sedan i natt och jag tänker inte sprida mer baskilusker än nödvändigt.

Nu gråter han för han är jättehungrig och jag vågade bara ge honom en halv flaska majsvälling. Stackarn...
    Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos