Skrattar gått åt Merias nattliga besök, då jag själv bott i ett råttbo som barn och där även utvecklade musskräck, så vet jag hur dte känns. Idag är jag inte rädd för möss, men när vi bodde i det där huset så var de min största skräck, jag fick också besök när jag satt på toa en gång, jag var lite rädd av mig som liten och jag var ensam på övervåningen, mamma var ute med hunden så jag satt med dörren öppen, och helt plötsligt sticker en mus in huvudet under dörren, jag flög upp från toan med byxorna vid knäna, samtidigt ramlar mamma in genom ytterdörren och hon blev nog rätt fundersam när jag kom farandes ner för trappen med byxorna nere och tårarna sprutandes, haha!! Jag kan tillägga att jag var typ 5-6 år eller något
.
Carro: Hejja Sam!!!
Ang. Sömn så är Isak likadan som övriga sömn-trilskare, ska sova men när han väl kommer i säng så är det för mycket annat och nattningen tar en evighet, sen vaknar han på natten, ska ha täcke, ska inte ha täcke, blir jättearg och skriker åt en att man ska gå, man ska inte gå, han ska ha en kram, sen ska man gå igen, sen säger han förlåt och ska ha en kram igen.... Sådär håller det på. Men det här är andra gången han är inne i samma "fas", han höll på likadant för några veckor sen.
Min status idag är att jag känner mig rätt...emotionell. Jag är glad men väldigt känslig, vet inte hur jag ska förklara. I morse mådde jag rätt illa också. Men trots det så är allting bättre, det känns som om jag kan tänka lite klarare, nu märker jag ju hur, inte nere, men deppig/störd jag varit i över ett år, två år skulle jag nog säga, det är som att jag antingen varit rätt nollställt eller nere, men aldrig några toppar där jag varit särskilt glad. Allt har bara varit ett enda stort "what ever" eller tårar. Nu känner jag igen mig själv lite mer, typ som om jag nyktrat till. Väldigt skumt alltihop... Speciellt när jag inte vet vad orsaken till att jag hamnade i den där jättelånga svackan är. Jag vet ju att jag har lätt för att blir nere, men att det skulle gå så långt att det ändrade min personlighet? Jaja, jag är bara så otroligt glad över att se ett ljus i mörkret, bokstavligen.