• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

JoKo: 26-27!? Ha! Då ska jag be mamma fara och flyga, varenda gång hon är här kommenterar hon hur stoooora händer och fötter Isak har, och vad ska han ha för storlek då, 23? Jag blir bara irriterad eftersom jag verkligen inte tycker han har stora fötter, Isak är väl rätt standard i måtten för sin ålder?

Förresten, nu när jag är ensam och har tid (eftersom jag skiter i städningen ) så ska jag passa på att scanna och visa Isaks dagmamme-foton!

Kommer strax....

• MiIou

Men Carro, nu tänker jag inte säga något åt "håller tummarna" hållet för det verkar ju bara bli skit av det, så om jag säger "ja men du vet att det kan bli värre", då kanske det får motsatt effekt? Typ tvärtom-språket...

Jag fick en otroligt dålig start på dagen, jag bor tydligen med TVÅ i trotsåldern, den ena surare än den andra. Isak har till och med tjurat i sömnen, varit arg och när jag försökt trösta har han bara sparkats, skrikit "nej" och sen fick jag nappen kastad i pannan på mig. Sen var det samma visa när Kent skulle väcka honom, och de där två i samma rum nyvakna... Jeeeesus! Isak är arg och sparkar i sängen, Kent står och fräser åt Isak för att han planerat för tight som vnaligt och kommer komma sen till jobbet för att det tar fem minuter längre tid än vanligt på morgonen. Jag som fått vara uppe och flänga under natten och som tänkte unna mig att få sova till sju i alla fall, kliver upp och får fixa allt, hade god lust att knöla in en bajsblöja i sambons mun så han var tyst. Och sen får man det vanliga sms:et efter han kommit till jobbet om förlåt och bla bla. Jag orkade inte ens svara.

Däremot är skolan så mycket bättre nu, de nya kurserna är rätt simpla, den ena är en kurs jag i princip redan läst, fast den här verkar vara på lägre nivå, så jag kommer bara glida igenom. Industriell ekonomi verkar också lätt, det är bara en grundkurs så inget avancerat, verkar vara mest logiska saker och lite begrepp som ska läras, så det blir inte heller några problem. Sen har vi duggor i båda kurserna, dvs ett litet delprov som gör att vi kan skaffa oss extrapoäng till tentan.
    Så även fast jag har fyra tentor till jul så är jag inte alls speciellt stressad.

• MiIou

Ja här var det minsann lugnt

Meria: Haha, söt liten nörd . Jag tror de tog ungefär samma pris för vårat fotopaket, rätt dyrt, kopior till släkten fixar jag med en scanner och sen skickar jag in dem och betalar ca 15kr styck för förstoringar, haha!

Här nattas det, Isak ligger och ropar "mamma, mamma? Älska däj!", söta skitunge!
    Nu har till och med dagmamman fått smaka på Isaks trots, haha, ja hå hå ja ja, nu på kvällen blev han arg bara jag tittade på honom. Och nu är han arg för att han ska sova hör jag....

Carro: Jag ska skriva ner vad det nu var du rekommenderade, så tar jag upp det den dagen jag är döende och träffar en läkare igen. Jag var såååå nära att åka idag, men det känns bara jobbigt och meningslöst för jag får ingen hjälp om inte jag kommer med förslag på hur jag vill att saker ska lösas. Nu är magen lite bättre, jag känner inte riktigt av magen längre,att jag har ont alltså, man blir väl van, så halsbrännan märker jag inte förrän det blir riktigt dåligt, annars har magen mest varit som en ballong och låtit väldigt illa, sen kan jag ju säga att samarin hjälper bättre än losec, så jag dricker det som läsk ungefär, men det är det enda som hjälper. Allt går över så småningom...

• MiIou

Carro: Eländes elände. Men det kanske är bra om Sam blir inlagd så de verkligen har koll och ni slipper oroa er och åka som jojo till sjukhuset. Jag känner mig verkligen frustrerad när jag läser hur det bara jäklas med er och Sam, kan inte barnet bara få bli frisk...

Jag var så trött igår så jag tror jag somnade tio, sen vaknade Isak 05.40 med Kents väckarklocka, jag var relativt pigg, och vem kan motstå en glad sötnos som kommer intultandes med sina mjukisapor och kryper ner under ens täcker och säger glatt "mamma? Isak vaken!". Så jag gick ner och la mig under täcker på soffan med honom, Isak lärde sig säga "Ooobaaaama", men han la till ett "farligt" så jag vet inte om det är ett omen? Jag tycker inte Obama ser farlig ut, men man vet aldrig, barnet har talat...

När de åkt somnade jag om till nio, suck. Inte riktigt vad jag planerat. Det känns lite kontigt att lämna Isak till dagmamman fast jag inte har ett piss att göra förrän vid tolv då jag åker till skolan, men samtidigt kan jag inte lämna senare heller pga ur och skurgrejjen. Jag önskar jag kunde plugga men jag har inte fått några böcker än så det är som det är.

Nu ska jag ta och mjuka upp ryggen lite, är stel som en stålbalk igen, så det blir fram med hantlarna som vanligt, tråååkigt!

• MiIou

Meria: Usch och fy, känner verkligen med er! Vi fick ju en sån där smäll förra julen då tvättmaskinen brakade ihop dan efter julafton + en massa årsräkningar som tog döden på oss, men vi hade turen att kunna låna av mamma, sen gick vi runt nätt och jämt fram till sommaren då vi fick tillbaka på skatten, då betalade vi tillbaka till mamma på en gång och resten täckte min uteblivna inkomst (blir ju ett glapp när man slutar skolan och ska få första lönen).

Ni kan inte ta ett lån hos någon i familjen för däcken? Kan ju vara en bra idé så att ni har en liten summa om det skiter sig framöver, så ni har pengar till mat? 3000 är ju inget jättelån och då kanske det är bättre att ni betalar igen släktingen med en femhundring i månaden istället? Så gjorde vi, köpte däck genom Kents mormor (de får billigare då de har lastbilar och grejjer), de gick också på 2800 tror jag, hon la ut hela summan och sen betalade vi igen lite då och då när vi hade råd.

Jag såg nu att vårat sparkonto börjar se riktigt bra ut, allt är tack vare att jag jobbade rumpan av mig i sommras så vi kunde lägga undan, sen hade Kent för mycket innestående semester som han fick ut i pengar den här månaden och de slantarna har vi lagt undan inför julen.
    Däremot är det jävligt surt att vi hade 10000 i fonder som nu är värda 5000... Lär ju dröja typ tio år innan de är tillbaka på den summan vi betalat för dem, jag hade velat att vi köpte fonder nu när de är så låga för att jämka förlusten när de går upp igen, men vi har inte riktigt utrymme för det när risken är att vi inte kan röra pengarna på ett bra tag.

Haha,ang. förlorade pengar så berättade syrran att hennes sambo hade 100 000 i aktier och fonder, han har inte vågat titta till dem på flera veckor, men igår gjorde han det, hon sa att han inte sa något, han blev bara rödare och rödare i ansiktet, sen började han slå i bordet med näven och sa "fan fan fan!", hon frågade hur illa det var, han sa att han inte kunde ta summan i munnen så han gav henne datorn... Haha, han hade förlorat 70 000!!! Där kan man snacka om ågren!

• MiIou

Meria: Men du kan inte prata med csn och skjuta upp återbetalningen? Det brukar man ju få göra?

• MiIou

Vi har rockat loss till Electric banana band hela eftermiddan, haha, sen rundade vi av med lite Coldplay, min unge har bra musiksmak Han gillar "Violent hills" . När han var baby fick jag honom att somna till Nicolai Dunger, han gillar hans skiva med tonsatta dikter av Edith Ja, så det är lite klass på honom i alla fall, Takida är väl bara en parentes, såna har vi alla, jag erkänner ju inte högt att jag brukar poppa på till Britney Spears, Amy Diamond och Avril Lavigne i bilen, oj, sa jag det där högt?

Hua, industriell ekonomi är såååååååååå tråkigt! Jag försökte verkligen lyssna men det gick inte idag, jag hörde bara ett brus i mina öron när läraren malde på, jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad vi gick igenom idag...

Sen känner jag lite ågren över en av personerna i min projektgrupp i ekonomin, ni kanske kommer ihåg massagekillen jag pratat om tidigare? Hur som helst så är han en sån person som tror han vet allt om allting, men han har dyslexi så han läser aldrig något, vilket får mig att undra vad han baserar sina påståenden på, de kan vara helt vansinniga ibland, men det går inte att argumentera emot honom. Alltså, han är snäll, men OTROLIGT omogen. Sen är båda hans föräldrar civilingenjörer och han är ekonomiskt handikappad, vilket får mig att känna stor oro över hur diskussionerna i projektet kommer gå. Jag har jobbat med honom en gång tidigare, och det är nog enda gången någon fått mig att balla ur så totalt att jag hotade honom med en rak höger om han inte höll käften. Inget jag är stolt över, men ni kanske förstår hur irriterande personen kan vara då? En som som bara ska styra, höras men aldrig lyssnar på andra.
    Haha, det roliga var nu när han senast, i princip, satt och skröt över hur smart han var som läser 150% och ekonomitentan skulle han kunna skriva idag och lätt sätta, en kille bakom oss säger "men fy...fy fan vad det stinker skryt här", och en tjej i klassen, som säger vad hon tycker vänder sig till massagekillen och säger "men du XX, ta ett USB, tryck upp det i arslet och ladda ner skiten på den istället", haha, jag blev så förvånad över det hon sa att jag brast ut i ett frustande, pipande, gapskratt, så bra, hehe Den tjejen är också med i projektgruppen så det finns hopp, vi är i alla fall två som kan ställa upp med knytnävar om det behövs

• MiIou

Carro: Ditt inlägg gjorde min dag, fan vad härligt!!! Är så glad för er så jag sitter och storflinar

Winner: Sådär gör vi med, har allt på ett konto som vi kallar "gemensamma", därifrån betalar vi räkningar och hämtar pengar när vi behöver, jag har aldrig mer än en tusenlapp på mitt kort, men då är det oftast jag som tankar bilen och åker och handlar, och jag är expert på att glömma att bilen ska tankas, och jag har ingen lust att stå där med soppatorsk och ett tomt kort . Men jag tror man sparar en hel del pengar på att göra så, för som du säger kan man inte impulsshoppa .

Jaha, här är det nio minusgrader! Jag ska ta bilen till skolan och åka och försöka hitta en jacka igen, idag får jag använda en gammal som ärmarna börjat fransa upp sig på, plus att det är ett stort hål i innertyget så man får lirka in armen i ärmen för att inte trassla in sig... Ska åka till en annan sportbutik, jag vill bara ha en jacka som är varm och är ett mellanting mellan snyggt och bekvämt, en tjej i skolan hade en jättefin Didricksson-jacka, varför hittar jag inte såna någonstans? De enda som finns är antingen riktiga såna där dunfadäser och eftersom jag inte är så stor så ser jag ut som en salt pinne i ett korvbröd när jag tar på mig en sån, annars är det bara såna där (iof snygga) asdyra skidjackor. Bläääää! Jag fattar inte, jag bor ju nästan vid polcirkeln, men det finns inga vettiga ytterkläder!!??

• MiIou

JoKo: Jo, men jag kom fram till att den var för liten och jag behövde en större storlek, men då var alla slut så jag fick lämna tillbaka den helt. Sen har jag letat och letat och letat... Men nu åkte jag in till skrutt-Boden och gick till en av de mindre butikerna, och där hade de en Didrikson som går över låren för ett humant pris, man ser inte heller ut som Yeti i den eller åt andra hållet, en övertrendig idiot som inte fattar att hon bor i Norrbotten

Det om något tycker jag ser sjukt ut, folk som inte har vett att klä sig efter väder, som en kompis (fd) till mig som gick runt i 22 minusgrader i stilettklackar där skorna hade hål på sidorna (vet inte hur jag ska förklara) och en kort liten skinnjacka, trendig i all ära men i det läget ser det bara ut som att man förfrusit några hjärnceller...

VIP: Glömde kommentera ditt inlägg i morse, men fy fasen vad obehagligt, jag skulle säkert känna det som att någon hackat hål i mitt mammahjärta om något sånt hände Isak.

Jag höll själv på att åka under ytan när jag var utomlands när jag var 6 år, pappa låg i en sån där solstol bredvid bassängen och läste en tidning, jag gick bara liiite för långt mot det djupa men sögs ut så jag inte bottnade längre, och det går inte precis att ropa på hjälp när vattnet åker över huvudet på en, och kompisen jag var med blev väl själv rädd och bara stod och tittade på mig, tur nog så såg hennes pappa vad som hände så han kom i sjuhundrafyrtio och drog upp mig, så allt jag åkte på var en rejäl kallsup, men jag hann bli jäkligt rädd. Däremot hade jag sån tur att en äldre dam såg vad som hände och frågade senare om jag inte kunde simma, så hon spenderade en hel dag med mig (som vid det laget fick dras ner i vattnet eftersom jag blivit så rädd) och lärde mig ryggsim och att flyta i vattnet

Pela: Jag skulle absolut ta upp det med personalen. Men jag skulle även säga åt dem själv att sluta prata så illa. Men jo, ta upp det på mötet, för Viktor kanske inte är den enda de säger såna dumheter till och som sagt vill man väl undvika att beteendet sprider sig till de andra barnen. Tycker inte du överreagerar, hade nog velat sopa golvet med de ungarna om det var min lilla Isak de var dum mot

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos