• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

...det är förresten likadant han låter när Isak är sjuk och han vill skicka tillbaka honom till DM i förtid, jag säger vad jag tycker, sen ifrågasätter han det tills jag blir osäker, då får han ju det bekräftat att jag inte alls var säker, så då lägger han fram alternativ, sen ifrågasätter han mig lite till tills jag säger att jag inte vet och han får bestämma, och då åker ett snorigt barn till DM. Det var alltså samma om idag, han ifrågasatte mig tills jag kände mig osäker. Det asjobbiga är att det där ifrågasättandet får mig att tvivla att jag är kapabel till att ta hand om mitt barn (det lät ungefär som "men du vet att han får det tråkigt hemma med dig). Han gör det säkert inte med flit men jag har känt ganska länge att han inte hjälper utan snarare stjälper mig, det är min egen sambo som ger mig dåligt självförtroende, vilket gör mig barnslig då vi grälar och jag säger saker som "men att vi inte kan kommunicera beror väl antagligen på att vi är för olika och egentligen inte borde ha blivit tillsammans". Fast just då känner jag så, fan vad enkelt om vi aldrig blivit tillsammans. Jag är ju kär i honom i grund och botten, men vi är fan heller kompatibla.

• MiIou

Tack för supporten tjejjor. Vi har pratat mer nu på eftermiddan, eller, jag har väl "hävt ur mig", hoppas att han fattade den här gången. Och ja, nästa gång ska jag stoppa honom innan han börjar ifrågasätta så jag inte behöver lyssna, och om han börjar så ska jag hålla fast vid vad jag först beslutade och inte låta mig bli osäker. Jag sa som jag känner att det känns som att han mer stjälper än hjälper mig just nu och att han är en orsak till mitt sjunkande självförtroende tack var hur han låter, att jag vill att han ska vara min pojkvän och sambo, inte min pappa(har du gjort det du ska idag? är du verkligen säker att du klarar av det där?) eller betjänt(ja sir, jag offrar mig själv för dig, böj dig frammåt så ska jag torka dig i arslet). Ja, han kan vara otroligt dubbel, ena stunden får han det att låta som att jag inte kan nånting, i nästa så ber han om ursäkt för att han andas. Självklart är han inte sådär schitzo hela tiden, men ibland och det förpestar allt på något sätt.
    Jaja, vi har som sagt pratat igen, jag tror han hajjade till när jag sa just det att han ska vara som min pojkvän och inget annat. Någon som visar uppskattning, pushar mig och tycker att jag är snygg och faktiskt säger det. Vad gäller in skola och föräldraroll så säger jag till om jag behöver hjälp...

• MiIou

Goddagens!

Grattis Sam!!!!

Shit, blir de redan två år nu... Jag tycker tiden verkligen rusat iväg!

Jag är trött, kommer liksom inte igång idag. Min rygg är totalpajj och jag känner mig som ett vandrande blåmärke. Nu måste jag ta tag i det. Mamma våldsmasserade mig igår så nu har jag inte axlarna under hakan i alla fall, men det släppte bara lite och jag är fortfarande spänd som en fiolsträng. Jag var så arg och less på att gå runt med ont och huvudvärk och började nästan grina och frågade mamma hur det kommer vara om tio år om min rygg är så här när jag är 24. Kan man reklamera sin kropp?

Jag har småstädat nu på morgonen, torkat lite hyllor. Tänker inte göra något mer avancerat än så idag, kanske tar tag i toaletten också, men annars känner jag för en sån där dag då man bara såsar runt i mjukisbyxor och tjocksockar

• MiIou

Bilen: Skojj med partajj . Tja, jag vet inte, men om man får så beställer jag större tuttar och lite självfall i håret, sen tror jag inte jag vågar klaga så mycket mer, eller, jo, jag vill ha bättre hy också (svär åt mina hormonpletor) .

Jag gjorde våfflor nu till middag, ja ingen vidare näringsrik mat, men gott var det. Fast Isak äter dåligt, han är fortfarande förkyld och jag är lite misstänksam mot örat, men jag kan inte vara säker för grabben har agerat hypokondriker den senaste veckan och har haft ont i snart varenda kroppsdel . Men jag ska vara lite uppmärksam. Men visst är det så att nu ger man inte penicillin utan vill att det i första hand ska läka ut av sig själv, så jag behöver väl inte gå till vårdis såvida han inte verkar ha jätteont, eller???

• MiIou

Tjoho! Nu är jag mest troligt en kökssoffe-ägare, hittade denna
    www.blocket.se/vi/19098248.htm
    Inte så trendig kanske, men med lite vitfärg och svart tyg så blir den nog så fin så i mitt kök . Bäst är väl att man vinner 3 till sittplatser plus förvaring

• MiIou

Meria: Skitsnygg! Äh, du får väl låta Jimmy eller din mamma hämta den .
    Ja, jag har ju inte tänkt behålla den bruna färgen, förresten så har jag redan hunnit vara och hämta hem soffan, den visade sig vara utdragbar också, fast typ i barnsängsstorlek . Vi har ju rätt litet kök så jag var ju ute efter en soffa som var max 1,60 m. Men den visade sig vara i väldigt bra skick, klädd i ett rätt fint blått tyg, så den passar in nu trots att den är brun, vilket är skönt för då kan jag låta den vara brun fram till sommaren då det är lättare att måla om den. Men köket blev, trots att det blev mindre, väldigt mycket hemtrevligare! Jag gillar det där lantliga, hemtrevliga, jag vet att det inte är särskilt modernt, men det är något jag förknippar med hemkänsla och mys, för att det sett ut så hemma hos oss när jag var liten och hemma hos min farmor osv, just nu påminner vårat kök om en modern variant av köket i våran stuga, jag har ju till och med skaffat en taklampa som ser ut som en en gammaldags fotogenlampa med glaskupa och allt, fast det är draget el i den.

Men hur mycket kan jag skriva om soffor, haha, förlåt!

Nä, jag drar mig mer och mer mot att åka till vårdcentralen med mig själv imorgon, jag har haft så förbannat ont i ryggen och huvudet+illamående i flera dagar nu, det här går inte. Sen vet jag inte om illamåendet och huvudvärken beror på ryggen eller magen eller både och. Sen det att jag får kliande utslag på armarna när magen pajjar, men jag har lärt mig att inte klia på dem längre, så det syns inte i alla fall, men det kliar ju likt förbannat. Blä. Som sagt, kan man reklamera sin kropp...

• MiIou

Jag har försökt skriva här hela dan men FL raderar bara mina inlägg och ja orkar inte kommentera för tionde gången, så det är itne att jag inte bryr mig, jag har försökt skriva, men jag får ju tydligen inte

Jag har skrivit ett mastodont-inlägg på andra sidan och vill väldigt gärna ha lite respons, eller ja, någon tanke kanske. Jag var till VC idag och det var väldigt bra gjort av mig, det tog bara några månader att ta mig dit, men jag fick ur mig det jag velat säga i flera år. Och jag fick jättebra respons. Just nu älskar jag min läkare .

• MiIou

JoKo: Sådär gör Isak i princip alltid när han är sjuk och ligger i våran säng, men han ligger oftast och sparkar mig i kissblåse-trakten, försöker jag flytta mig så flyttar han efter... Sen dagen därpå känner man sig som ett blåmärke. Varför gör de sådär? Det är ju inte MITT fel att han är sjuk?

Nu har jag en massa att göra, vi fick boken till kursen i fredags, två veckor efter kursstart, om exakt en vecka har vi en dugga, typ ett delprov som ger chans till extrapoäng till stora tentan. Jag har kunnat räkna ett kapitel, typ fem tal, hittills,för sen behövdes boken för att man skulle förstå. Ja, så jag har lite att hugga i...

Sen ska jag ju inte känna pressen, jag måste klara tre av fyra tentor runt jul för att få CSN ser det ut som. Haha. Åhå...stöööön

• MiIou

Carro: Äntligen! Duktiga lilla killen, och nu hoppas vi att de förbannade inflammationerna drar dit pepparn växer!!

Pela: Isak äter också som en kratta vid middagen, men det är säkert för att de äter mellis så förbaskat sent hos dagmamman, och inte kan vi vänta med middagen heller för då svälter jag och Kent ihjäl, med andra ord ser jag Isaks välling som ganska viktig innan han ska sova. Men de gånger han har ratat den så har jag gett honom mjölk/te och smörgås eller frukt, bara han petar i sig något.

• MiIou

Det här ligger jättenära oss och har ett jättefint läge, det ligger centralt i våran "by" men ändå privat, varför bestämmer de sig för att sälja nu, kunde de inte ha väntat fyra år? Ååååh vad less, det är PRECIS det huset jag hade velat ha
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/322788

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos