Nodejas Babes och Bambinos
...det är förresten likadant han låter när Isak är sjuk och han vill skicka tillbaka honom till DM i förtid, jag säger vad jag tycker, sen ifrågasätter han det tills jag blir osäker, då får han ju det bekräftat att jag inte alls var säker, så då lägger han fram alternativ, sen ifrågasätter han mig lite till tills jag säger att jag inte vet och han får bestämma, och då åker ett snorigt barn till DM. Det var alltså samma om idag, han ifrågasatte mig tills jag kände mig osäker. Det asjobbiga är att det där ifrågasättandet får mig att tvivla att jag är kapabel till att ta hand om mitt barn (det lät ungefär som "men du vet att han får det tråkigt hemma med dig). Han gör det säkert inte med flit men jag har känt ganska länge att han inte hjälper utan snarare stjälper mig, det är min egen sambo som ger mig dåligt självförtroende, vilket gör mig barnslig då vi grälar och jag säger saker som "men att vi inte kan kommunicera beror väl antagligen på att vi är för olika och egentligen inte borde ha blivit tillsammans". Fast just då känner jag så, fan vad enkelt om vi aldrig blivit tillsammans. Jag är ju kär i honom i grund och botten, men vi är fan heller kompatibla.