• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

Kikade i morse från skolan vad ni tjattrade om men nu har jag glömt, förlåt om jag inte orkar läsa om allt och kommentera, men skickar ett "krya på er" till alla sjuklingar.

Jag har fått veta att det löser sig med mitt tenta-dilemma, eftersom jag sökt csn för hela året så är det 70% av studierna som ska ha klarats under ett år, de kollar alltså inte nu efter jul, så jag slipper pressen att klara x antal tentor nu vid jul för att undvika tjafs. Det gör en hel del för min stress, för nu slipper jag ju pressen och pinnar bara på så gått jag kan, det jag inte hinner skriv anu skrive rjag i vår. Sköööönt!!!

Mamma var här och bakade med Isak i lördags, det luktar fortfarande saffran och pepparkakor i mitt hus . Jag blev ju själv som ett barn när pepparkaksdegen kom fram och jag och Isak satt med hans modellera-formar och gjorde elefanter och kaniner och en massa andra djur . Jag har även gjort några gigantiska älgar som jag dekorerat med kristyr, sååå fint!

Annars pajjade mammas bil när hon var här, så den står som ett vrak på våran uppfart. Hon har sån jäkla otur med bilar, det är våran gamla bil, den gick som en klocka tills hon köpte den, sen har den bara racklat, som alla hennes tidigare bilar. Vi ska försöka få den till verkstan, Kent har kollat upp delar men han är verkligne int epigg på att stå i snön och mecka...

• MiIou

Carro: Härligt att öronen ser fina ut . De där jäkla virusen, vi har ju lite problem med Isak och barnen han går hos dagmamman med, det verkar som att de har något som bara går runt, runt, Isak har ju snorat och småhostat i flera veckor nu, ja är det över två månader? Det kommer och går, blir lite bättre, sen bara rinner det igen och han får världens hosta. Men tur nog ingen feber i alla fall. Hoppas Sam kryar på sig snart

Winner: Ja, tänk om man kunde plugga i lugn och ro och bara fokusera på det man läser, min dröm är att vinna de där 25000 i månaden i några år, då skulle jag säkert prestera jättebra i skolan eftersom jag vet att det spelar absolut ingen roll när jag blir klar

Smirre: Hurra för nya jobberbjudanden!

Nu ska jag bege mig till vårat Storheden och kika på lite julklappar, jag börjar inte förrän ett och det är nära skolan så jag tänkte passa på när jag har lite tid, jag vet att jag har Isak hos dagmamman och bla bla, men jag tar mig den friheten då jag i princip jobbar 200% om man ser hur mycket tid jag lägger ner på skola och hur mycket fritid jag har, jag skulle bara inte palla med shopping på helgen och då även behöva slåss med en massa folk... Men ja, mamma har köpt en större sats brio-tågbanan så jag funderar på att köpa ett eldrivet lok och filmen Bilar eller något. Får se vad jag hittar

• MiIou

Ja, nu har jag pluggat klart för dagen, och jag håller med om att jag borde kunna julhandla lite med gott samvete när Isak är hos DM, regler och regler, men det ingen vet har de inte ont av, men som sagt, man kan ju jämföra mitt pluggande med helgjobbande och kvällsjobbande, "stal" jag inte de där timmarna lite då och då skulle jag aldrig få en chans att ta mig ut ur huset för andra ärenden än att åka fram och tillbaka till skolan och hämta Isak.

Smirre: Jag tycker också det där låter helt sjukt, det är ju att jämföra med att man skulle ha jobbat en hel dag och sen tvingas vara uppe hela natten, det står ju i blaha-arbetsnånting-lagen för skiftjobbare och nattjobbare att du ska ha rätt till x antal sammanhängande vila, det borde ju även tas med i beräkningen för dagistiderna, har man jobbat natt ska man ha rätt att sova på dan och ha barnen på dagis under den tiden...

Carro: Ja, dagmamman har det inte lätt, nu verkar pojkarna ha lugnat ner sig lite, men alla var ju inne i någon slags trots samtidigt ett tag, så hon hade små pojkar som skrek och fräste för minsta lilla. Nu efter jul kommer hon få ett till barn, och den andra dagmamman hon samarbetar med ska också få några fler, så de kommer bli mer begränsade i sin verksamhet, alla nya är runt ett år, hur gör man då på utflykter då de bara har två tvillingvagnar och alla barn är mellan 1-4 år...

Jag sitter och dricker hjortronglögg, eller ja, hjortron och hjortron, det är ju smakersättning om man läser på etiketten, men sak samma, gott är det

• MiIou

Tjenixen!

Sitter i skolan, vi håller på men en labbrapport men jag har liksom gjort mitt, tror jag?

Isak kom till oss vid halv två inatt, sen har han sovit oroligt, stal min kudde så jag har fått sova utan, jag har över huvud taget sovit askasst och trodde jag skulle dö av trötthet under första föreläsningen, men efter lite kaffe har jag kommit igång.

Har inte så mycket att säga, försöker mest fördriva lite tid här...

• MiIou

Winner: Gubben kanske förtjänade en buckla i bilen...

Här har vi ett ton snö, det är jättefint ute, allt är vitt-vitt-vitt och träden ser ut som bakelser . Sen behöver man inget träningskort om man har en son som älskar att åka bob, och ja, jag kommer envisas med att fortsätta säga bob, jag översätter det en gång till nu under vintern bob=snowracer på stockholmska... . I alla fall, jag är dyngsur i svett, jösses! Men vi har haft roligt jag och Isak, åkte i raketfart ner för backen

• MiIou

Smirre: Haha, ja vad tusan är oddsen? Kan du inte göra min adresslapp och skriva din autograf på den, det vore underbart De där LARV-dagarna brukar vara rätt roliga, inte minst för allt gratis-pjox man kan roffa åt sig . Är det folk från just din arbetsplats som ska vara för JM? Jag menar, om jag hälsar till dig kommer de veta vem du är då?

Haha, ang. trots, Isaks kommer och går lite, ena dagen är han helt underbar och nästa är han ett litet monster. Bäst är när man säger något åt honom som han inte vill eller inte håller med om, då är det som att hans öron ramlat av. Haha. Dagmamman har det lite jobbigt just nu efter som alla grabbar är mer eller mindre i någon fas, fast i olika varianter, så när en börjar startar den de andra, den äldsta pojken är väldigt sprallig så hon får aldrig en lugn stund, för då livar den äldsta upp de yngre, börjar någon av de yngre trotsa så betyder det att den ungen går och retar upp de andra och så börjar de bråka... Hå hå ja ja. Stackars Eva.
    Däremot är hon ju så himla go , hon har gjort en paketkalender för barnen för egna pengar, så får de turas om att öppna, deras första lucka har innehållit en spindelmannen kalender med choklad i, och Isak som älskar spindelmannen är ju helt till sig över den där. Jag måste fixa någon slags julklapp till Eva, men vad sjutton ger man till en dagmamma??

Jag har varit helt död och sov som om jag låg i koma till 10.30!! Jag tänkte kliva upp vid sex då pojkarna klev upp och gå på toa och sen ställa klockan på typ 8 eller 8.30, och det tyckte jag var sovmorgon, men jag pallade inte kliva upp trots att jag var otroligt kissnödig utan somnade om som sagt, och vaknade inte förrän halv elva... Ja, uppenbarligen behövde jag sömnen, jag har alltså sovit 12 timmar inatt...

• MiIou

Ang. varsel så har de ju kickat folk på Kents jobb, men en av cheferna tog Kent åt sidan och berättade att han itne behöver oroa sig, de har vetat om det här sen början av sommaren och har med flit styrt över oersättliga uppgifter på honom, så om det blir riktigt illa kommer de kunna göra undantag för honom, så chansen att han någonsin skulle få sparken är väldigt liten. Snacka om att få ett erkännande på jobbet...

• MiIou

Bilen: ÅH, tack för tipset! De var ju supersöta!!! Nästan som att det kan bli julklappar åt flera! Sen är DM jultokig så det skulle nog passa fint... supertack!

• MiIou

Ha! Ser att vi har en återförsäljare i Luleå, ska kika där först

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos