• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

VIP: Tack!

Jag kunde inte hålla mig så jag har hängt upp julgardinerna i köket... . Men fint blev det

• MiIou

Det är så synd att det bara är jul en gång om året, för jag hittade så sjukt fina julgardiner till köket på hemtex förra året och köket blir vansinnigt mysigt med dem, speciellt i kombination med röd duk, massivt träbord, min taklampa som ser ut som en gammaldags fotogenlampa, ser sååååå mysigt ut!

Men gissa om jag blir galen, har suttit med ett tal i över en timma, kollar i facit, men får det inte att stämma, sliter mina gråa hår, går ut på kursens sida till slut och hittar ett exempel på lönsing där och det visar sig vara fel i facit och jag har gjort rätt hela tiden... grrr!!!!

Nu ska jag hoppa i duschen!

• MiIou

Jag lever!
    Vad jag gjort de senaste dagarna? ...eh, jag vet inte, stressat och varit totalt upptagen tror jag, eller något. Sen har Kent haft datorn på kvällarna och jag har inte orkat be om den. Jag läste ikapp igårkväll men orkade inte kommentera då, jag var så trött och på rätt dåligt humör så det hade blivit ett lite trist inlägg

De håller ju på och ska kicka folk på Kents jobb nu också, jag är rätt säker på att han sitter säkert, men det är ju klart att han oroar sig i alla fall. Det jobbigaste är att alla på hans jobb, eller det är ju några stycken, har löpt amok och går på alla andra. Antagligen reagerar de så för att de är rädda och vet att de riskerar att få sparken, men ändå, det är ju inte kollegans fel att man är anställd sist. Kent är ju inte med i facket, däremot i a-kassan, just för att hans avgift blev helt sjukt dyr med höjningen och vi lever ju rätt snålt som det är. Men det har två av de här tjejerna fått reda på så de är på honom och typ skriker åt honom och säger att han kommer åka före de som är anställda, eh, vadå anställda? Kent är lika mycket anställd som de är, de vet inte vad de pratar om och jag bad Kent svänga till med högern om de öppnar munnen mer.

Annars är jag rätt glad, har haft labb i veckan och det är därför jag varit borta för vi hade ett ton beräkningar som skulle göras innan, men labbgruppen jag är med nu är heeeeelt underbar!!! Det är det s.k "coola gänget" som jag haft liiiite förutfattade meningar om innan, men de är smarta, ambitiösa och framför allt jävligt roliga. Så jag har haft kramp i kinderna av allt skrattande igår.

Sen vill jag säga "krya på er" till alla små sjuklingar i tråden, inte kul med magsjukor och vattkoppor. Ang. vattkoppor så ska vanliga receptfria allergitabletter hjälpa mot klådan men jag vet ju inte om man får ge såna till så här små. Men kan vara bra att komma ihåg om äldre barn åker på det.

puss på er

• MiIou

Åh, glömde förresten säga att JoKo är så snygg att jag helt ärligt blev sur igår när jag tittade på dina bilder, ja jag är fånigt svartsjuk, men jag säger ändå blä åt dig, fast du får ta det som en komplimang (kram )

• MiIou

JoKo: , haha, jag brukar inte bli sotis men jag tycker verkligen du är ursnygg, säkert även när du är blekfet med otvättat hår .

Här snöar det igen, riktigt sådär mys-snöar, stooora flingor. I eftermiddag ska jag försöka städa så det bara är att plocka fram pyntet imorgon. Mamma skulle göra en pepparkaksdeg ikväll så Isak får baka imorgon, ja, man kan ju undra varför hon inte bara köper en, men men .

Jag försöker verkligen komma igång och plugga, men jag tror jag är rätt less och det är därför jag bara sitter här och dum-surfar och lägger patiens. Blä, kan inte hjärnan bara få vila idag?

• MiIou

Jag tycker så jäkla synd om min svägerska, hon försöker verkligen fixa skolan, hennes komvuxbetyg går snart ut vilket betyder att om hon inte fixar klart sina gymnasiepoäng måste hon i princip läsa om hela gymnasiet (sjukt system). Nu har hon ju tre barn varav den yngsta är åtta månader och jag tror det var tredje gången hon skrev om matteB idag, men babyn är så sjuuuukt mammig att hon inte ens kan ha honom i knät när hon pluggar för han börjar grina om hon inte tittar på honom. Hon behövde hjälp med pluggandet igår men det gick ju inte pga minstingen, de större tjejerna är ju hur rara som helst och satt i mitt kök och åt Brago och ritade, jag försökte ta minstingen men han skrek ju bara.
    Jag såg ju hur förtvivlad svägerskan var, på det så hade hennes sambo gått och tagit frivillig-jobb kvällen innan hennes tenta så hon satt ensam med tre barn och fick inte plugga.

Hon försöker verkligen och vill verkligen in på universitet, och jag vill verkligen hjälpa henne med matten men det är fasen inte lätt med tre barn... Jag passade på att säga till den större tjejen hur viktigt det är att hon läser sin matte i skolan så hon slipper gå extra år efter skolan som hennes mamma och jag fått göra Haha! Nä, så nog har man det bra ändå, min stress är ingenting mot för svägerskans. Men jag vet att jag ska ge henne ett par hörselkåpor i julklapp i alla fall

• MiIou

Svag: Jag har 39, kikar gärna, men vet ju inte om vi har samma smak .

Jag är så sjukt jäkla glad, min bästa kompis som bor i Skottland kommer hem över jul, hon har haft rätt mycket hemlängtan på sistone men har ju sambo där borta, men nu skulle hon säga upp sig innan jul och tänkte komma hem och stanna lite längre, hon pratade om en månad, men nu fick jag ett sms att hon stannar i fyra månader!! Tjoho! Åååååhhh, förstå hur mycket skvaller vi har att ta igen!

Jag sitter här och inväntar att Isak i rummet intill ska somna, han har dragit sin gigantiska vovve över huvudet som ett täcke, ser rätt sött ut

• MiIou

Krodan: Hur kom det sig att hon blev modell för Björn? Jättefins bilder!!

Jag har hängt upp mitt julpynt nu, det var inte så mycket, bara stjärnor till fönstrena och sånt, måste köpa mer pynt och gardiner till vardagsrummet.

• MiIou

Jesster: Men hu! Stackars er!!! Jag vill inte ens försöka sätta mig in i hur det måste kännas att behöva ta hand om barn när man är magsjuk, hua! Hoppas det är något snabbt övergående så ni slipper eländet snart!

Jag var och bowlade med Kents jobb igår, det var ganska kul, men jag är nog sämst i världen på att bowla, haha!! Idag har jag sne träningsvärk, vänster skinka och höger axel.

Nu ska jag fortsätta plugga, jag är så less på att plugga så det inte är sant alltså. Blä...

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos