Nodejas Babes och Bambinos
....framför det dragiga FÖNSTRET menar jag såklart....
....framför det dragiga FÖNSTRET menar jag såklart....
Jesster: sådär kan Isak också hålla på, asäckligt, det skär i kroppen på mig!
Haha, jag håller på att renskriva en intervju som ska med i ekonomirapporten i skolan, men man tänker ju inte på hur personen låter när man sitter och pratar, men nu när jag ska skriva ner det så ser det urlöjligt ut, karln pratar med jättebred Haparanda-dialekt och avslutar inte meningarna utan alla meningar slutar med " ja och så blir det som..." eller liknande, haha, vi fattade ju vad han menade när vi satt och pratade, men läser man intervjun på papper så ser det ut som att han aldrig riktigt svarar på frågorna, haha!
Emeliee: Ja fast det känns inte lika kallt som det låter, tror att skåneblåst och rusk är värre, men bilen känns ju as-seg om man inte haft den i värme nog länge, som i morse när jag skulle skjutsa pojkarna gick det väääldigt trögt att växla.
Nu har vi delat upp uppgifterna i vårat brobygge, som vi ska ha färdigt tills på torsdag, vi ska med ett visst material bygga en bro på fyra meter, den som byggt den stabilaste och lättaste bron vinner ett pris, bron ska alltså testas med en vikt på 100kg tror jag det var.
I alla fall, det är många killar i gruppen och här går jämställdhets-Katja igång, självklart blev uppdelningen tjejerna skriver och killarna bygger, så jag satte ner foten lite snyggt och sa nä-nä! Blä, jag blir så pissed-off på sånt där, men inte tar de andra tjejerna för sig trots att de sagt att de vill bygga, så då gjorde jag det och bad dem ro hit med en hammare. Så jag blir alltså enda tjejen som kommer att bygga. Suck och stön. Jag tror nog att de som står i vägen för jämställdheten är tjejerna själv i mångt och mycket, vafan, ingen kommer ge er något, ta för er för fasen!
Meria: Haha, gud så surt för Jimmy, ungefär som när vi kom hem från Ikea, släppte av mamma först som bor i Luleå, 30 min senare stannar jag utanför pappa i Boden, då märker vi att mamma fått med pappas nycklar, de hade jag råkat, i ett hjärnsläpp, kasta ner i hennes väska, ångesten som infann sig då jag förstod att jag efter 2½ timmars bilkörning från Haparanda riskerade att få åka tillbaka till mamma går inte att beskriva. Tur nog hade pappas ex-fru en extranyckel så vi kunde åka förbi henne och hämta den, men annars hade jag varit beredd att börja snitta handlederna med Ikea-kvittot bara för att slippa ännu en timma i bilen!
Bäbis ska ut, ut, ut! Jag beställer krystvärkar åt dig inatt, jag tror att de kommer sätta igång runt fyra på morgonen, så nu vet du.
Hejsan svejsan, måste medge att jag är djupt besviken på att se att Meria har varit inne och krafsat idag. Föd, kvinna, föd!!
Idag har jag varit till sjukgymnasten, otroligt snäll och duktig dam/tant/kvinna. Nu fattar jag varför jag har så ont, jag blev varse vilka muskler jag inte har, eller, alltså, jag visste inte ens att man skulle ha muskler på dom ställena. Men nu ska jag öva, öva, öva så ryggontet blir ett minne blott. Problemet är som sagt att jag är överrörlig, sjukgymnasten sa att jag aldrig kommer bli besvärsfri, men som jag känner det så kommer jag känna mig besvärsfri om jag inte har ont, sen om en arm eller två inte alltid sitter där de ska, det är bara småpotatis
.
Sen har vi börjat bygga våran bro på skolan, jag är tydligen utomordentligt duktig på att agera stöd för killar som sågar och hammrar! Haha, ja fy fan säger jag bara. Men det är tur att de har mig som kontrollant åtminstone, jag har stått och dirigerat, hött med fingret och sagt hur man spikar och inte spikar, hur de ska såga för att inte såga sönder allt, så egentligen är det en komplimang att jag stått för hjärnkraften och dom där Belgian-blue look alike:sen har bara agerat muskelkraft, nog för att man inte behöver så mycket av den varan heller för att slå i en spik. Men jaja.
Sen känns det som att våran bro ligger i topp efter att ha sett de andra gruppernas majbrasor, hahaha, vad sa de att de läser? De kan inte ha öppnat konstruktionsboken i alla fall... (känn min skadeglädje
).
Min unge är lite tjurig just nu....
Meria: Skitsnyggt!!! Fasen vad härligt att vara fräsch såhär inför förlossningen, det ska jag komma ihåg till nästa gång, att typ boka klipptid två veckor innan bf
. Men du passar verkligen i din nya frisyr!!
Nu är våran bro klar, som det ser ut så har vi en farlig konkurrent om våran bro klarar första testet, imorgon gäller det, ska bli jäkligt spännande faktiskt.
Idag har jag handlat lite julklappar, är helnöjd för det gick toksmidigt! Jag har köpt en snygg kofta åt Kent och en hår/skägg-trimmer åt pojkarna (håret för Isak, skögget för Kent). Eftersom den används så mycket så lät jag den kosta lite mer.
Sen har jag köpt en plastgran, vi har gett upp det här med äkta, speciellt nu när min farmor ska vara här i år och hon är allergisk. Men Åhlens har ju jättefina, den kostade 430kr, men en äkta kostar minst 250 här (om man int eåke rut och snir en vill säga) så då tyckt ejag inte det var så mycket pengar då man har den i flera år...
Så nu ska dte pyntas i helgen!
Hehe, det är ju på G för dig Meria, Isak kom tre dagar efter att min slemmis släppt, eller vad det nu var, jag läckte något som såg ut som gammalt blod, uäck.
Jag har räknat ut att våran bro väger 20 kg, men jag tycker det låter ologiskt, men kanske inte? Jag sitter och stress-gör det sista.
Sen glömde jag avboka en tandläkartid jag har idag klockan 11, vi ska ses i skolan 12 med gruppen, men eftersom jag glömt avboka tiden får jag betala fullt om jag inte dyker upp, så jag stressar dit, ber till gud att jag är klar till halv tolv och då kommer jag hinna med nöd och näppe till skolan i tid. Det är ju bara en vanlig kontroll, så det tar ju max 30min??
Ang. Sjunga så sjunger Isak typ midnatt råder, men han viftar med fingrarna och nynnar melodin genom att sjunga "tipp tipp tipp tipp", haha, ser sjukt roligt ut
Sen, hör på den här: VÅR BRO VANN!!!!
Det var så sjukt jävla roligt alltihop, vi var sista att testa våran, och när man såg hur de andra broarna antingen klarade sig eller deformerades, gick av eller att vikten föll av på grund av att bron böjde sig, blev vi jäääävligt nervösa. Sen när det var våran tur så ramlar det loss delar när vi lyfter upp den, det var ju inte lita folk där för att titta på och alla asgarvade, jag skrattade så mycket så jag trodde jag skulle få kram i kinderna, så vi tog ju för givet att nu är det kört, men se på fan, brojäveln höll! Och vbikten låg kvar tack vare att vi lagt plywooden med fel sida upp, alltså den ruffiga sidan. Jaha, då var det ju den bro med lägst vikt som klarat belastningen som skulle vinna, och vi vann med ett kilo! Hahaha, jag tyckte det var en sån sjukt rolig seger, hela gruppen skrek ju när vågen famlade fram och tillbaka och slutade på ett kilo under den näst tyngsta bron.
Ja se på fan. Läraren tyckte det var en grymt ful bro, slarvigt byggd, men om vi jobbade på snickeriet så skulle vi bli ena skickliga konstruktörer
Så jag är glad som fan, ska lägga upp bilderna när de kommer upp på skolans sida. Jag fick ett presentkort på 100kr på clas ohlsson, men den får nog Kent
.
Svag: Blä för förkylningar, Isak är också förkyld för sjuhundrafemtioelfte gången, han var hemma i förrgår, men han har varit konstant snorig hela hösten, salva smörjs under den stackars fnasiga nosen varje dag
Chips lät gott, jag funderar på morötter och svamp-cremefraiche....
Jag i mitten i svart och halsduk:
www.familjeliv.se/hem/miniminou/gallery/php9s9ekj.jpg
Min grupp inser att vi vinner, Jag till vänster, komma min och Neos glada min (mörka killen bredvid mig):
www.familjeliv.se/hem/miniminou/gallery/phpcumvai.jpg
Och här är våran fula, men hållbara bro
:
www.familjeliv.se/hem/miniminou/gallery/phpjpnqaw.jpg