Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Och jag tar oskulden
Min snorunge verkar sova lite oroligt, man hör hur det bökar och rosslar där uppe
. Känns skönt att jag i lugn och ro kan vara hemma med honom imorgon, jag missar inget viktigt, de ska börja planeringen av våran redovisning och jag missar gärna första mötet som bara brukar bli en diskussion av viljor
.
Däremot vet jag inte vad vi ska hitta på, Isak kommer bli sjukt uttråkad, jag kanske kan baka med honom eller något, då får vi ju sysselsättning och fika i ett
Ja, här hostas det ju också, blev en två gråtattacker inatt pga hosta och slem i halsen, men lite vatten och kramar från mamma verkade hjälpa. Det var inte kule vid halv fem för då hade han inga direkta planer på att somna om, utan började prata med mig, ger man honom nappen då så brukar han somna om ganska fort men nu var han så täppt i näsan så det funkade ju inte, jag smög iväg till min säng och låg ganska länge och lyssnade på hans tjatter, men han somnade om och sov gott till halv sju.
Jag har typ inget tålamod idag, vet inte om det berpr på att jag själv sovit asdåligt senaste veckan, jag bara kan inte somna på kvällen utan ligger vaken till typ ett, och så ska man upp vid sex. Jag är typen som vanligtvis somnar senast elva.
Nu väntar jag på att lillgubben ska somna men sen när han sovit klart får jag försöka kompensera för att jag är en sån dum mamma, vi får väl försöka hitta på något roligt.
Min unge vill inte sova... suck och stön! Har låter som om han håller på att riva sängen, men jag tänker inte gå in, vill inte ha honom uppe heller för han är speedad (trött), våldsam och kinkig.
Jag tog upp honom till slut, men han var ju trött så han la sig mitt på golvet bara, försökte jag lyfta upp honom i soffan blev han skitarg. Till slut fick jag honom att sätta sig med en bok i alla fall, och då trillar mamma in! Tack gode Gud! Så hon har tagit en promenad med honom i vagnen, tror han kommer somna då. Så nu kan jag pusta ut två sekunder och kanske sätta mig och plugga lite. Han såg helt sjukt trött ut när de rullade iväg, vilken tjurskalle.
Han är alldeles tjurig idag, ska man klä på honom kutar han iväg eller förjar hoppa och sparkas, ålar som en fisk eller blir så där som spagetti. Det tog säkert en timma för honom att äta lunch för det skulle lekas med maten, grisas, tog jag undan den blev han jättearg, sen skulle han INTE tvätta händerna utan sprang till vardagsrummet och torkade av händerna på soffan och soffkuddarna. Suck.
Nåja, nu får jag vila huvudet två sekunder...
VIP: Jag hade också velat ha en luftvärmepump men vi har inte råd. Vi har ett askasst värmesystem, luftburen golvvärme, den värmer inte huset jämt, det är mycket kallare på övervåningen och luften blir jättetorr, och jag som har känsliga luftvägar brukar få problem på vintern då vi inte kan ha fönstret öppen i sovrummet på natten. Sen är det dyrt också.
Vi hade verkligen velat bygga en farstu, men det har vi ju inte heller råd med. Vi har så konstig planlösning, hallen är i direkt anslutning till köket så när man går mellan köket och resten av huset så drar man runt all grus och sand, den är inte ytterdörrarna bra så det drar in kalluft på vintern. Vi har en tvättstuga med ingång på sidan av huset, också den i anslutning till köket, den hade egentligen varit perfekt lämpad som grovingång om det inte vore för en giganättisk vattenberedare som tar upp all plats, sen tvättmaskinen och en diskho där inne. De här husen har så många död-utrymmen, de had everkligen gått att göra en bättre planlösning. Vi har ju en gigantisk hall på övervåningen också, varför? De hade kunnat skippa den och göra badrummet större istället, så man kunde haft tvättstugan där, då hade vi till och med fått in en bastu, och hade kunnat ha ett större kök istället då man kunnat skippa tvättstugan helt. Jaja.
Förresten så kissade Isak i toaletten imorse! Jag vet inte om han har fått sitta på toan hos dagmamman, för han vill inte sitta på pottan längre utan ska till toaletten, så jag har låtit honom sitta där. Det har inte kommit något tidigare, det är så mycket annat som ska tittas på och grejjas med, men nu gav jag honom en tom toarulle och då minsann! Det är så kul när han upptäcker att han kissar, han ger som ifrån sig ett glädjetjut och så tittar han helt förundrat på snoppen, haha!!
Jag kallade Isak för "sockerbarnet" idag och sen dess har han gått runt med sin söta röst och sagt "sockebanet", haha!
Jag tycker inte det känns så himla kul att Isak säger "förlåt" hela tiden, snacka om att ha omvänt problem i dessa tider där ungar pucklar på andra i lekparken och föräldrarna skiter i va de gör
. Men helt ärligt känns det inte så kul att så fort jag säger åt honom eller om jag ser lite rus ut, utan att han gjort något, så kommer han och säger förlåt och ska kramas!
Hade han varit äldre hade jag sett det som ett stort problem, men jag pratade med Kent om det nu att man ska vara försiktig så att man inte ger honom skuldkänslor i onödan, min mamma tex kan tigga pussar genom att se lite ledsen ut, och jag har fått säga åt henne att sluta eftersom Isak går runt hemma och säger att Mommo är ledsen. Plus det då att han tror att han gjort illa min mamma när hon gör så. Har jag ett käsnligt barn kanske?
Annars är jag väldigt uttråkad just nu.
ser lite SUR ut ska det ju stå, inte rus...
Usch vad allt är jobbigt med Isak, inget man gör duger, han börjar gråta för allt och inget men man får inte trösta, åååhhh man blir ju själv ledsen när han är ledsen men man får inte krama.
Han kom till våran säng inatt efter ännu en hostattack, det var han som ville det. Jag blev lite förvånad, han har börjat prata och be om saker på ett helt nytt sätt på sistone. Men lätt att sova, jag hade en sån där kväll då jag får springa och kissa var tionde minut, men efter femte gången vågade jag inte kliva upp igen eftersom jag störde Isak, sen låg jag där, väldigt kissnödig med en snarkande sambo och ett förkylt barn som snurrar,börkar, grymtar, andas ojämt, rosslar, snarkar.... Och just det där ljudet när man hör hur mycket slem det är i halsen och man inte kan få honom att hosta, gah!
Carro: Haha, det är nog jag som låter mest norrländsk, men jag har inte sjunkit så lågt att jag säger saker som "heina" och "hoina" (han och hon på typ pitmål, låter vansinnigt roligt
)
Stackars Sam, hoppas han mår bättre nu, hur gick det inatt?