• MiIou

minbebis: Yupp! Härlig kille va? Nä, men alltså, artiklarna innehåller delvis faktafel (vapnet fanns inte i hans lägenhet tex, misshandeln pågick inte fram till nyligt då de separerade för ja...mer än ett år sen? Nog för att det inte gör brottet mindre för det men, vi har inte delat hus med en pistol i alla fall). Sen låter det på något sätt värre i artiklarna än hur det är i verkligheten, han må ha gjort en massa dumheter, men jag skulle knappast kalla honom ett monster.

• MiIou

Carro: Men vilken snygging!!!

Haha, vi har fått snö!!! Tjoho! Såååå mysigt att kliva upp när allt är vitt utanför fönstret .
    Isak har fått gå till dagmamman idag, han verkade glad över det

Harvey: Jag förstod inte riktigt ang. luciafirandet vad som behövde diskuteras? Att ni skulle vara där innan sju?

Idag ska jag plugga som sjutton. Jag SKA fan försöka fixa ett bättre betyg i konstruktionstekniken, jag vill inte vara en medelmåtta i allt. Så nu ska jag plugga som bara den.

• MiIou

winner: Tack!

Bläh, min mage lider järntablettsdöden igen, det morrar och knorrar. Sen har jag hittat något nytt jag inte kan äta för att det triggar magkatarren, sirapslimpa?! Tog en skiva igårkväll och har mått illa hela natten, inte kopplade jag ihop det förrän nu när jag ätit frukost och ätit samma limpa igen och började må illa och fick halsbränna. Suck och stön. Hahaha, kul dag det här blir, springa mellan toaletten och samaringlaset, haha, ja int' är ja nå sexy lady i alla fall

• MiIou

Hilla: Soffa och chokladpannkakor? Jag kommer!!!

Harvey: Ja, ok. Nä jag blev bara lite fundersam då Isak brukar vara hos dagmamman kvart i sju, men då bor hon ju granne med oss och Isak äter frukost där, så vi väcker honom 6.20, så det är ju lite skillnad. Jag hade inte heller velat tvinga upp honom halv sex, känns väldigt okristligt för en så liten. Varför ska de börja så tidigt? Är det inte bättre att tåget börjar åtta? Är det "bara för att"? Våra ska ha luciafirande, de ska vara på ett ställe som heter Gruvberget, en skidstuga, men då börjar deras firande halv nio så alla har chans att starta dagen i lugn och ro och ta sig dit. Sen är det ju inte så många barn och föräldrar som ska organisera sig så det är betydligt lättare för dagmammorna att planera efter föräldrarna. De flesta barnen är rätt små, så det blir mest ramsor och morgonen är mer till för att både barn och föräldrar ska ha lite julmys tillsammans, de ska tända en eld utanför och vi ska fika och grilla och sånt. Mee löööv våran dagmamma

Men gud, nu får jag fan rycka upp mig! Dags att klä på sig och göra kaffe och plocka fram böckerna.

• MiIou

Majlo: Ge kyrkan en gåva???? Vi hade inte dop under gudstjänst och jag tror inte vi gjorde annat än gav kollekt som man brukar, att man släpper en slant i den där korgen eller något. Kommer inte ihåg. Har man fikat i närheten kan det vara god sed att säga till prällen att han gärna får komma på dopfikat, men annars har jag aldrig hört talas om det.

Hilla: Jag och Kents syrra har suttit och pluggat, vi pratadet om just det där att vara småattraherad av någon annan, vi är rörande överens om att det oftast bara är hälsosamt så länge man bara njuter av det på avstånd så att säga. Jag tycker till och med det kan vara bra för förhållandet man har, man kan med det hitta tillbaka lite till den där attraktionen man hade från början. Så länge man inte flirtar tillbaka och gör något man får ångra sen. Jag bryr mig inte ett piss i om Kent skulle titta på någon annan, så länge jag är nummer ett bara.

Meria: Haha, sånt där kan ju göra ens dag! Speciellt för er som behöver pengarna. Shit vad tiden går fort, syskon om tre veckor, det kändes som att du plussade nyss ju!

Det blev ingen gympa för Isak idag, lika bra det när han är lite snorig, men jag hade ju peppad honom inför idag och sagt att han skulle få spela fotboll, men de skulle tydligen åka och fika på stan istället, haha, så jag undrar om han inte förerdrog det ändå . Jag ska alldeles strax gå och hämta hem mitt bustroll Men jag väntar ut klockan lite, för de brukar gå ut nu och då kan jag lika gärna vänta så går jag bara ut till lekparken och så kan vi vara ute tills Kent kommer hem.

• MiIou

JoKo: Ja men är det inte lite konstigt det där, jag kommer ihåg då man gick i skolan att det även då kunde vara så att lussetåget var sju på morgonen, varför då??? Så är det nu på universitetet också, av en ren slump såg jag det på håll förra året eftersom jag skulle ha en redovisning kvart över åtta, men behövde gå igenom lite saker innan med en klasskompis, så jag var i skolan 7.20 och då hade de lussetåget på skolan, kan ju säga att det var knappt en själ som såg det.... Vad är då vitsen? Då är det väl bättre att ha det under lunchen då folk har rast och möjlighet att titta och inte behöver kliva upp i ottan.

• MiIou

Jag sitter och väntar på att Medium ska börja snart. Har haft en rätt tråkig eftermiddag, gick ut med Isak för att sätta upp belysningen på framsidan, bara för att upptäcka att alla utom sex lampor var trasiga, hallå?! Hur sjutton gick det till, det är en slinga på kanske 3-4 meter, så det var ju inte dåligt att alla farit samtidigt... Ja och inte orkar jag ju byta, det blir en tur till rusta för att köpe en ny för 49 spänn imorgon .

My: Men hon var väääldigt söt "trots" tofsarna

Kents syster har suttit och pluggat med mig idag, hon läser matte B och har ingen att be om hjälp, jag har inget sällskap, så det passade ju liksom bra att vi skulle läsa ihop . Men jag känner vilken skillnad det är på mig när jag får prata med någon "på riktigt", vi är väldigt lika men får väldigt sällan tid på tu man hand, och jag har varit rätt nere över ensamheten på sistone, har kännt mig totalt inmöglad, men bara efter en dag i vettigt sällskap så märker jag en jätteskillnad hos mig själv, det är som att JAG tittar fram. Gud så tragiskt egentligen, men det är ju inte självvalt.

• MiIou

Smirre: Puss puss och kram! Vill och hoppas att det lättar för er snart

• MiIou

God morgon!! Här vrääääker snön ner

Jag är på dåligt humör idag, annar, förutom glad för snön då. Men jag och Kent bråkade/tjafsade till ganska sent, jag tycker han är en känslokall torrboll, han tycker jag är rabiat, ingen tar initiativ till samliv, båda vägrar på den punkten, så jag tyckte det var bättre att vi enades om att vi är oense på den punkten så jag kan sluta förvänta mig något och fokusera på annat istället. Sen tjurade båda. Haha!

Däremot sa jag att jag ville ha Isak hemma idag, men Kent började som vanligt ifrågasätta mig, hade jag verkligen tänkt efter om det var en bra idé, säkert tio gånger frågade han, till slut blev jag ju ocsäker och då sa han att det är bättre att Isak åker till dagmamman och att jag gör annat, och förvirrad som jag var vid det laget sa jag "ja", och nu sitter jag och ångrar mig och är jättearg för att jag lyssnade på honom. Han lyckas alltid vinkla det så att jag blir osäker och inte tror att jag vet bäst. Och vadå få något gjort? Jag har inget att göra då jag inte har boken i ena kursen!! Så nu sitter jag och känner mig som ett svin för att Isak är hos dagmamman och jag kan inte plugga. Åhhh.... Jag är inte kär i min sambo idag, det var jag nog inte igår heller, och inte i förrgår, kanske i förr-förrgår då jag ville kela men han fortsatte stirra på tv:n och gav mig en klapp på axeln. Suck. Men nu är jag int ekär i honom.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos