Nodejas Babes och Bambinos
Tackar, tackar, jag kan lova att jag varit så sjukt mallig hela kvällen igår! Sen när jag vaknade i morse var det första jag tänkte "vi vann!", och så kände jag mig mallig igen
. Jag vet faktiskt inte varför jag är så jäkla nöjd och stolt, men kanske för att allt varit så grått och vardagligt och tråkigt och anonymt, och så kommer gårdagen då jag fick skratta så jag nästan fick kramp, det var en bra dag
. Ang. fotona så blev de väldigt korniga när jag la upp dem här, de har inte samma dåliga kvalitet när jag tittar på dem i mappen på min dator, lite konstigt.
Carro: Haha, men erkänn att det kändes lite trevligt att pojkarna kivas om dig? Jag känne rmig mallig när Isak är mammig, typ att jag är bäst, hehe, sen blir jag sur och sotis när han är pappig, haha!
Jag kliver oftast upp på natten när det är något med Isak, Kent vaknar helt enkelt inte längre. Nu de senaste nätterna har han vaknat och varit sådär omotiverat arg igen, det går inte att göra så mycket mer än att sitta bredvid sängen och vänta tills han lugnat ner sig, dalta lite med honom och sen fråga om han vill komma till våran säng, eller om han vill ha vatten, det kan ta ett jäkla bra tag ibland. Nu inatt klev Kent upp för ovanlighetens skulle, och de där två tjurskallarna tillsammans... Kent har noll tålamod när hhan är trött så de börjar ju typ bråka, så hör jag Kent säga "ja men tjura då, lägg av annars skiter jag i det här och går"... Eh??? Jaja, efter många om och men så hör jag att Isak lugnar sig och somnar om, men Isak blev lika arg när det var dags att kliva upp på morgonen, Kent stormar in till mig och är jättearg (för att Isak är arg) och fräser att jag får kliva upp och ta ungen.
Det roliga är att Isak varit jättesur mot Kent på morgonen, haha, så rätt åt honom! Isak vägrade tex gå in på toaletten för att borsta tänderna för att Kent stod där inne, Isak tvärnitade i dörren, stirrade på Kent och gick till vardagsrummet och vägrade gå in på toaletten förrän Kent gått ut därifrån. Men jag gav Kent några onda ord innan jag släppte av honom utanför jobbet imorse, frågade vem han tyclte det var mest synd om på natten, han som var trött eller barnet som var ledsen? Och sa att jag tycker han är sjukt oempatisk och frågade varför han inte kan trösta sitt barn när han är ledsen. Surgubbe.
Isak bet sig förresten rätt illa i tungan igår, han snubblade när han lekte med sina bilar och började gråta. Först trodde vi att det var för att han ramlade, så vi lyfte upp honom och kramade och försökte trösta, sen helt plötsligt spottar han som till och det bara rinner ut blod ur munnen och över min axel och över Isaks tröja!
Han har bitit sig jättekonstigt, mitt på tungan, ganska långt in, ser ut som att han tryckt in framtänderna i tungan, det blev ett ganska köttigt sår, stackarn!! Och inte kunde han äta mer på kvällen för det började bara blöda igen och han blev ledsen. Ingen Isak hade jag heller, men han blev ganska nöjd när jag gav honom frysta jordgubbar att suga på istället
.
Tur nog så ser det mycket bättre ut idag, och det är inte särskilt svullet. Men vi sa till dagmamman att han antagligen har ont så hon tänker på vad hon ger honom att äta, typ inte juice till frukost....
Jaha, se är, jag är tydligen pratglad idag... hehe