• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

Tackar, tackar, jag kan lova att jag varit så sjukt mallig hela kvällen igår! Sen när jag vaknade i morse var det första jag tänkte "vi vann!", och så kände jag mig mallig igen . Jag vet faktiskt inte varför jag är så jäkla nöjd och stolt, men kanske för att allt varit så grått och vardagligt och tråkigt och anonymt, och så kommer gårdagen då jag fick skratta så jag nästan fick kramp, det var en bra dag . Ang. fotona så blev de väldigt korniga när jag la upp dem här, de har inte samma dåliga kvalitet när jag tittar på dem i mappen på min dator, lite konstigt.

Carro: Haha, men erkänn att det kändes lite trevligt att pojkarna kivas om dig? Jag känne rmig mallig när Isak är mammig, typ att jag är bäst, hehe, sen blir jag sur och sotis när han är pappig, haha!

Jag kliver oftast upp på natten när det är något med Isak, Kent vaknar helt enkelt inte längre. Nu de senaste nätterna har han vaknat och varit sådär omotiverat arg igen, det går inte att göra så mycket mer än att sitta bredvid sängen och vänta tills han lugnat ner sig, dalta lite med honom och sen fråga om han vill komma till våran säng, eller om han vill ha vatten, det kan ta ett jäkla bra tag ibland. Nu inatt klev Kent upp för ovanlighetens skulle, och de där två tjurskallarna tillsammans... Kent har noll tålamod när hhan är trött så de börjar ju typ bråka, så hör jag Kent säga "ja men tjura då, lägg av annars skiter jag i det här och går"... Eh??? Jaja, efter många om och men så hör jag att Isak lugnar sig och somnar om, men Isak blev lika arg när det var dags att kliva upp på morgonen, Kent stormar in till mig och är jättearg (för att Isak är arg) och fräser att jag får kliva upp och ta ungen.

Det roliga är att Isak varit jättesur mot Kent på morgonen, haha, så rätt åt honom! Isak vägrade tex gå in på toaletten för att borsta tänderna för att Kent stod där inne, Isak tvärnitade i dörren, stirrade på Kent och gick till vardagsrummet och vägrade gå in på toaletten förrän Kent gått ut därifrån. Men jag gav Kent några onda ord innan jag släppte av honom utanför jobbet imorse, frågade vem han tyclte det var mest synd om på natten, han som var trött eller barnet som var ledsen? Och sa att jag tycker han är sjukt oempatisk och frågade varför han inte kan trösta sitt barn när han är ledsen. Surgubbe.

Isak bet sig förresten rätt illa i tungan igår, han snubblade när han lekte med sina bilar och började gråta. Först trodde vi att det var för att han ramlade, så vi lyfte upp honom och kramade och försökte trösta, sen helt plötsligt spottar han som till och det bara rinner ut blod ur munnen och över min axel och över Isaks tröja! Han har bitit sig jättekonstigt, mitt på tungan, ganska långt in, ser ut som att han tryckt in framtänderna i tungan, det blev ett ganska köttigt sår, stackarn!! Och inte kunde han äta mer på kvällen för det började bara blöda igen och han blev ledsen. Ingen Isak hade jag heller, men han blev ganska nöjd när jag gav honom frysta jordgubbar att suga på istället .
    Tur nog så ser det mycket bättre ut idag, och det är inte särskilt svullet. Men vi sa till dagmamman att han antagligen har ont så hon tänker på vad hon ger honom att äta, typ inte juice till frukost....

Jaha, se är, jag är tydligen pratglad idag... hehe

• MiIou

Mitt internet har varit nere hela eftermiddag, jag höll på att dö av abstinens...

Sitter och peppar för Merias förlossning, hehe.

JoKo: Isak är tokig i pizzasallad, är inte den en konstig grej att gilla när man är så liten? Isak äter över huvud taget mysko saker, som rå lök, vitlök, rå potatis, gravad lax, inlagd sill, blodpalt osv.

Carro: Fan vad härligt att ni fått en så bra läkare, låter ju som att hon verkligen kollar allt hon kan komma på.

Jag var på samtal med min läkare igen, pratade lite om problemet att jag mår lite illa av tabletterna, men eftersom de har en sån bra effekt på min skalle så vill vi inte byta, för det finns ett annat märke som ger tvärt om bieffekter, viktuppgång och ökad sexlust, och inte som nu, illamående och noll sexlust, haha. Jag ahde ju gärna fått lägga på hullet lite, jag trivs inte alls som plattbröstad benget .

Nä...nu ska jag surfa runt lite mer. Ta igen internettiden jag gick miste om *inte alls beroende*

• MiIou

Idag har vi dränkts i snö, hela förmiddagen gick åt till att skotta, vi som tänkt åka och julhandla, men ja, man måste kanske ta sig ut med bilen först... Själva vägen var ju inte skottad och när vi väl tog oss iväg så var det på håret att jag körde fast när jag backade ut... men ja, snö har vi så det räcker och blir över för en vit jul i alla fall

Sen har vi införskaffat en ny säng, köpte en på kampanj som kostat 11000 för 5900, tjoho . Så nu ska de där förbannat sunkiga, urlegade, nackspärrsgivande gamla vraken ut! Vi ska hämta sängen på måndag och jag längtar redan. Men vi har köpte en som är lite mindre än våran förra, en 160, men eftersom Isak aldrig sover mellan oss och vi har ett litet sovrum så kändes det bäst.

Annars hade jag tänkt hinna städa, men det blev det inget av, vill ju ta fram och pynta granen! Men det får bli imorgon.

• MiIou

Winner: Haha vad jag känner igen Isak, jag är så trött på hans ovilja att äta middag, gjorde spaggetti och köttfärssås på fredagen, han åt typ ett strå spagetti. Jag vet att han äter det vanligtvis, och han hade inte ätit middag på en vecka, så jag sparade tallriken. Igår vid lunch sa han att han var hungrig, så jag värmde tallriken, han åt inte, jag plastade in den igen, la han att sova middag, ochd et första som åkte fram när han vaknade igen var samma tallrik, och den här gången åt han upp.
    Jag fattar inte vad det är med hans matvanor här hemma, jag vet att han äter hos dagmamman, men han äter nästan aldrig hemma, knappt ens frukost längre!
    Igår kväll åt han jättebra, eller relativt kan man säga, men det var för att vi varit och handlat och kom hem sent, Isak hade missat julkalendern på morgonen men slets mellan att springa till tv:n och var rädd att vi skulle plocka bort hans tallrik på kvällen (ja vi åt rätt sent) så jag lät honom äta i vardagsrummet, och då rensade han tallriken för första gången på länge, men jag kan ju inte låta honom äta framför tv:n jämt!

Haha, alltså, vi har haft sömn-lyx i helgen! Isak brukar ju alltid vakna innan sju, men igår fick jag väcka honom tio över åtta (jag kunde inte sova mer) och idag, hör och häpna, ungen sov när jag vaknade klockan tio!! Så både jag och Kent har fått sovmorgon hela helgen, och på det så har Isaks trots lugnat ner sig och han har varit helt underbar hela dan igår och sen vi klev upp nu .

My: Haha, ja, jag är också glad för all snö, även om den är föbannat jobbig att forsla bort, vi har så liten gård så vi ser verkligen insnöade ut av alla högar på tomten . Men jag ska verkligen njuta av en vit jul i år. För två år sen då vi åkte till BB kommer jag ihåg att det var riktigt jobbigt väder, det var varmt, blåste utav fasen och regnade... Kul jul.

• MiIou

Nu har vi klätt granen!! Det är ta mig tusan den finaste plastgran jag sett, ser ut som en riktig disney-gran .

Vi har storstädat också, det varpå tiden, men ingen har haft varken ork eller lust på länge, men nu har vi torkat, dammsugit och skurit så dammråttorna yrt .

Inatt kommer både min bror och bästa kompis till Luleå, imorgon kommer båda förbi någon gång under dagen, ska bli såååå kul! Sen kommer även våran nya säng på kvällen, hehe, nästan som att det är julafton redan imorgon för mig .

• MiIou

pelagonia skrev 2008-12-14 17:48:34 följande:

Mysigt..Vi köpte en ny plastgran förra året för 600 kr men den är fin, tycker det är ekonomiskt, praktiskt och så slipper man alla barr/smådjur som dödar blommorna.
    Vi köpte en från åhlens för 430, väl värt pengarna! Den är jättefin, otroligt mycket finare än de för 200 på typ rusta .
  • MiIou

Hilla: Ja, vanligtvis har vi gjort det, finns ju liksom hur mycket skog som helst här . Men vi är så trött på alla småkryp (uääck) och sen allt bök som kommer efter julen, allt barr tamigfan överallt, sen står den några månader bakom garaget, sen ska man dra den till soptippen, nä, då är det enklare att bara kunna fälla ihop den . Men jag håller med om lukten, nu kommer farmor hit i år och hon ärväldigt allergisk mot gran och tall, men annars var min tanke att bara sätta ruskor i vas som pynt, då får man också lukt men det blir lättare att göra sig av med riset sen .

Lite halvtråkig kväll, jag gjorde lite mini-spa behandlingi duschen, dvs rakade det som ska rakas, körde tonanade inpackning och sen blev det en ansiktsmask. Nu luktar jag gott

• MiIou

Bilen: Hehe, blir tanken mig i duchen då eller bara mig i allmänhet

Svag: De där spisarna verkar vara populära, Isak håller också på och lagar mat. Men nu senast har han börjat ta mitt stora ljus i vardagsrummet (ett sånt där runt, cylinderformat) och lägger på bordet och rullar det och säger att han bakar . Ja, ljuset har fått en lite antik touch av behandlingen...

Haha, förresten har Isak börjat kalla Kent för Kent istället för pappa, jag tror att det är för att jag ofta använder Kents namn när jag pratar med honom. Men det låter väldigt roligt när Isak gastar med sin lilla stämma "Kent? Keeeeent?!" .

Annars är jag väldigt glad idag, det är nästan en bieffekt av de där tabletterna, när jag väl är glad blir jag så vansinnigt glad, jag känner mig som en exalterad hundvalp som springer runt och glädjeskvätter för att jag inte kan kontrollera mig. Men jag är så peppad på idag, min kompis Sofie kommer förbi, min bror som jag inte sett på 1½ år (men egenligen oftast bara bråkar med) kommer också förbi ikväll, våran nya säng kommer. Jag var så till mig igårkväll att jag hoppade i sängen och Kent höll på att bli galen på mig. Hehe

• MiIou

Winner: Jag har läst den första boken om gömda, och såg en mindre intervjun med den här kvinnan som skrivit sanningen om... Ja, jag vet inte heller vad man ska tro, låter väldigt konstigt alltihop. Man vet ju inte vem man ska tro på riktigt.

• MiIou

Vi kommer inte ha något direkt kalas för Isak, däremot har vi så stor släkt så det kommer bli fullt hus ändå.

Ang. lek så har Isak rätt sjysst fantasi, igår lekte vi att en sak han byggt var en raket som åkte till månen för att hämta ost .

Igår när jag inte kunde sova låg jag och övade på fula stönanden jag skulle kunna köra nästa gång vi har sex, min favorit var "äldre förståndshandikappad dam", jag trodde Kent skulle kväva mig med kudden . Är det bara jag som roar mig själv på det sättet? .

• MiIou

Meria: Välkommen hem!! har läst lite om din förlossning, läskigt med sugklockan, men ut kom han ju, bra kämpat!

Carro: Ja, det kanske är lika bra att de ryker så du slipper eländet med inflammationer. Läskigt med skalv!!

Jag har varit på lussefirande med Isak, min lilla tomte var sååå söt! . Jag försökte filma men det var så mörkt så jag tror mest det bara blivit en massa kornigt blurr på filmen, jaja, man hör ju hur tomtarna sjunger i alla fall .

Igår hade jag först besök av min kompis och hennes mamma och lilla vovve. Jag hämtade hem Isak tidigare så han skulle få träffa jack-russeln Sven, och vad impad jag blev över hur bra hand Isak hade med hunden!! Han blev stormförtjust och klappade snällt, kramade snällt och sen lekte de tillsammans, haha, Isak gick och pratade med hunden och sa "kom Sven, leka!" och sen jagade de varandra . Så jäkla synd att jag är allergisk så att jag inte kan ha hund, jag tror Isak verkligen skulle må bra av ett husdjur.

Sen på kvällen kom min bror och mamma hit, det var också jättekul. Jag och min brorsa brukar mest bråka, men inte igår, däremot märker jag hur glad jag blir över att ha min familj runt mig, jag hade så jäkla roligt och härjade som sjutton med både mamma och brorsan. Haha.

Idag måste jag börja plugga som sjutton till provet på fredag. Blä. Dags att sätta igång med andra ord.

• MiIou

My: Haha, ingen aning. Jag vet bara att de igår skulle och hämta Svens dotter här i Sävast, men jag vet inte om de parat honom tidigare? Måste fråga. Hunden Sven bor mellan Luleå och Råneå i alla fall

Här är pappas hus som är till försäljning, vadå lidit renoveringsbehovs-döden....
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/331373
    Ser ut som att de inte städat ur huset innan de varit och fotat heller, ja, varken pappa eller hans ex var särskilt renliga av sig.

• MiIou

Ang. julkllappar så har jag också lite panik, hade köpt tre åt Isak, men jag glömde helt att de till julfesten med dagmammorna idag skulle ha med sig något för 50kr, så jag fick ta en av hans julklappar och skicka med. Det var inget som skulle blandas i en säck och delas ut, utan man skulle skicka med något åt ens eget barn, så det var ju skönt i alla fall, men nu är jag ju ännu en julklapp kort! Fan. Vet inte när jag ska hinna handla heller, blir väl att slåss på stan på lördag....uää....

Haha, jag har ju lite speciell släkt, min mormor och morfar i finland har fortfarande inte träffat Isak (de ids inte komma hit och jag hinner inte åka dit), men de har skickat paket till honom lite då och då. Nu fick jag även 50 euro till min födelsedag, så jag skickade ett försenat tack-brev för en vecka sen, berättade hur vi har det och skrev hur synd jag tycker det är att de inte träffat Isak. Tydligen så tog det på samvetet för de har skickat mamma 1500kr att köpa julklappar åt mig och mina syskon för och sen även en slant för Isak, haha!! (Vi har rätt dålig kontakt, de är av den konservativa lite jobbiga sorten).

• MiIou

hehe, testing, testing...

Mitt barn har trötthets-tuppjuck, stööön....

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos