• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Undrar om VT kommer online ikväll. Är så nyfiken ju på hur dom har haft det men förstår också om hon är trötter...

• Mareldsbarn

Amelie, vad trist att du inte har kontakt m din far så vidar du själv inte har valt det på egen hand menar jag...

• lille08

Nu har vi kommit hem efter att ha tillbringat dagen i Helsingborg och Helsingör. Helt otroligt vilken "snäll" bebis jag har! Resan har verkligen gått jättebra. Han är så go och glad när han är vaken och sen så har han sovit bort en massa timmar också.

Men fy så trött jag är nu. Åkte hemifrån vid 5-tiden i morse och det börjar kännas nu! William somnade på tåget hem och fortsatte sova när jag lyfte över honom till bilen... och fortsatte även sova nu när jag lyfte över honom till spjälsängen! Trött liten kille!

• Vilda Tiger

Hej!

Efter mkt ståhej är nu alla hemgångna och syrran och hennes familj ligger i övernattningslägenheten och sover. De ska iväg till Danmark imorgon så de tyckte det var onödigt att åka hem till Vänersborg bara för att sova och så iväg tidigt imogon bitti igen.

Det har gått jättebra! Jag har tagit massa kort och Lyckeli har fått så fina presenter! Massor av sagoböcker, som vi önskade oss, och annat fint. Jag har fotat alla och tänker terra er på bloggen i en halv evighet nu genom att visa ALLA presenter i var sitt inlägg. Jag bara måste, ju, för alla MÅSTE visas! Är så glad att vi  inte fick massa tennsaker och krams som man inte kan använda till något vettigt. En jättefin spargris och en liten ram och en fin månadssten i ett hjärta är några av sakerna.

Men OJ vilket trött bebis jag hade här ikväll! Kl 18 sa jag till M att gå hem med henne. Det var alldeles för mkt för henne där då, efter tre timmar kalas. Och alla hade börjat packa sig iväg då med. Sedan var jag kvar och städade med syrran och hennes man, samt svärfar, och när jag kom hem var det en jättejättetrött Lyckeliten som bara grät och inte alls ville äta. Hon hade knappt ätit hälften av det hon brukar under dagen heller. Men till slut, efter några turer fram och tillbaka mellan vaggan och famnen, så gick hon med på att äta ett redigt mål mat och sedan slockade hon som en liten plutt. Min fina tös, det får dröja med fler kalas för hennes del.

Syrran vann quizen! Priset var ett inramat kort på Lyckeli. Vet inte vad jag ska skriva mer nu, är jättetrött.

Men TACK för alla grattis! Kram på er, vi ses imorgon igen.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Amelie

Sov gott VT. Spännande att se alla saker i bildtråden sedan. Eller i bloggen...

• Amelie

Mareld: Jo, jag tycker det är trist att inte ha kontakt med pappa, men det är något han har valt.
    Jag blev förvånad när han mail-ledes frågade efter bilder på Robin (han hade sett att han fötts på webbisar), men efter att jag mailade bilder (för två månader sedan) har jag inte hört ett ljud. Konstigt.

Har funderat på att maila några bilder till.

• Mareldsbarn

Lille; Åh vilken jättetripp ni har gjort idag. Förstår att ni är trötta. Härligt dock att allt gick fint med lillkillen Hopp i säng nu vettja!

VT;! Tjohej! Vad kul att höra att allt gick bra! klart lillstumpan var trött. Det tar på krafterna att vara stjärna! När du får ork får du uppdatera för självklart vill vi se! Och du, vad gott att ni inte fick sådana presenter som ni inte ville ha

Amelie; Vad trist att din pappa inte har hört av sig efter att du mailat bilderna på Robin. Du vet inte varför han inte hört av sig? Du behöver absolut inte förklara utan jag undrade mest om du själv vet så att säga.

• goshheidi

Amelie: snygg skiddress!

Här finns också en bra sida om barns utvecklings och deras utvecklingssprång: www.barnsidan.se/cldoc/69.htm

Mareldsbarn: Du skrev att du drack första julmusten :) Visst känns det speciellt? :) Jag har inte druckit första julmusten än, men första glöggen igår.
    Har inte funderat på farsdagsrpresent. Eller har funderat, men inte än kommit på nåt bra. Slipsar tycker jag också är traditionella farsdaspresenter... Kanske jag o Felix gör ett litet sött kort med hans fingeravtryck och sen en slips. Nån som har nån rolig idé? Rolig dikt eller dylikt?

MissHellen: Varför är du nere?

• Snart sommar

godnatt

har varit runt i affärer idag och letat finkläder till barnen och kläder till mig. Fick inte tag i allt så det blir mer affärer imorgon. Hittade en overall till lillen också.

Lillen vaknade nyss och jag provade att stoppa in nappen och det verkar fungera!

Jag vet inte vad jag ska hitta på till Fars Dag. Vi har egentligen bestämt att inte göra något då, men så fick jag ju av maken på Mors Dag...

Vilda Tiger: vad kul att allt var så lyckat och grattiss .

Syrrans dotter får bli fadder och det är jag jätteglad åt. Trodde faktiskt att syrran skulle neka det, vi har inte så bra kontakt.

Amelie: jättesnygg dress! Speciellt jackan tycker jag.

Jag försökte pumpa ur förut, men det fungerade inte. Förstår inte varför jag fortsätter försöka...

Svar på tråden Augustibebisar 2008