• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

vt:
    låter ju som perfekta presenter!
    ska bli så skoj att se vad alla hittar på till ted! säger som du, presenter är verkligen inte ett måste, men det är ju superskoj för det ju, och skoj att bebisen får saker som andra har tänkt ut osv! trots att vi har sagt att presenter absolut inte är nödvändigt, speciellt inte som de flesta åker 25 mil för att komma hit, så vet vi ju att det kommer att bli iaf några, ifrån släkten osv!

sedan längtar jag som en tok till jul! dels för presenternas skull, ja det måste inte vara presenter till MIG utan det där med presenter som ligger under julgranen och det är tända ljus osv! sen så känns det så himla extra speciellt, teds första jul!! jag som är tokig i julen normalt sett kommer ju bli extra galen i år tror jag! och det ska bli så skoj också att mira är med och firar såklart! ted kommer vara nästan 5 månader, och mira är exakt 7 måpnader i år på julen. tjena vilket hallabaloo det kommer vara nästa år!

på festen så har förresten både min kusin, och vår bästa kompis tackat ja, så det blir ju minst 3 bebisar! hoppas att phs andra bästa vän kan komma också... skulle vara skitsynd om de inte kunde! isåfall blir det ju en bebis till!

• Vilda Tiger

Jucea
    Ja, igår var det tre under ett år och tre till under tre år, så det var mycket liv! Sedan några som var äldre med, men under tolv. Jag gillar kalas med mycket barn! Och jag älskar julen med! Ska bli kul att se vad Lyckeli tycker om den.

Det var iaf tufft jobb för henne att ha fest, tydligen! Hon sov två timmar imorse och nu är det snart två och en halv, sedan kl 13. Hm... Trött bebis.

• jeng

hihi, klart att man blir trött av så mycket folk!!

ted har börjat bli så himla blyg när vi är bland mycket folk! märktes det på lyckeli också? typ mina mammafikor så har han velat vara med i knät och hålla koll på alla, men han sitter typ tyst. sen när vi gått 15 meter ifrån fikan, då sätter han igång och babblar som en tok, som att han vill diskutera allt som han sett och fråga om saker osv! här hemma hos mig pratar han ju som galen hela dagarna!

nehepp, jag ska försöka få ted att acceptera babysittern ett tag så jag kan riva lite lister och börja bygga på min hallgarderob!!! velar fortfarande om hur jag ska göra med den, eftersom väggarna inte är vinkelräta i hörnet... men jag får väl skita i själva rumshörnete, och bygga så att det blir ett vinkelrätt hörn på utsidan av garderoben antar jag?? det andra sneda hörnet lär ju inte synas menar jag!!!

• jeng

och du, vt, jag mindes stegräknaren imorse! synd att man inte lär gå nånting alls idag typ, men iaf så mindes jag den!!! ett steg i rätt riktning iaf!

• Vilda Tiger

Jucea
    jag ska se till att påminna dig så det blir en vana!

Ja, när det är folk runt så sitter Lyckeli i mitt knä och bara tittar med stora ögon. Då kan hon glömma att hon är kinkig, så det är tydligen jättejätteintressant att titta på folk, men allra roligast är att se på andra barn! Syrrans yngsta, Teo, drygt ett år, blev rejält blängd på imorse innan de åkte hem. Och hon är tyst då också, som du säger. Med oss pratar hon mycket, mer för varje dag. Men enligt vår bibel så står det ju att tolvveckorsfasen innebär att de kan bli blyga för främlingar och vilja ha mer mammaochpappakontakt än tidigare.

• Mareldsbarn

VT; Ah lila och bruna leggings! Du är suverän! Jättebra ju! Gäller bara att hitta det nu också En lila tunika alltså

MissH, Det är jättebra att få ut 80 efter matning. Själv får jag ut ca 30 efter matning om jag pumpar. Ibland när jag pumpar då brösten är fyllda och Julia egentligen ska äta (hon får då på flaska eller äter från det bröstet jag inte pumpar från) då får jag ut ca 90 max! Och då har hon alltså inte ätit ännu.

Amelie; Berätta någon gång OM du känner för det och då gör du det NÄR du känner för det.

Oh höll på att glömma; GRATTIS WILLIAM på din 2 månaders dag Julia firade sin igår hon!

Idag gjorde vi tabben och for till IKEA. Det är översvämning näst intill överallt där så vägverket och polis var på plats och vi hamnade mitt i soppan. Det var helt sjukt mycket bilar och allt stod still. Klart man tappar lusten och vill åka hem igen men så tänkte ju alla andra också så vi valde tillslut att parkera och strosa runt i 1½ timme för att invänta en liten förändring bland bilköerna så vi slutligen kunde ta oss hemåt utan sura miner

• Hallonsocka

En riktigt dååålig dag kan My skrika totalt en kvart kanske...
    Pust och flås jag är helt slut. Vi har varit hos min bror och hans fru sedan ett och
    ätit lunch (fast det var mer som middag ) fyra småbarn, fyra syskon och tre respektive
    plus mammsen... det vart höljutt vi är alla slut!

• MissHellen

Skönt o veta att de är ganska mycket med 80 Pumpade ur en gång till sedan, då fick jag ur 90. Men de var bara ena bröstet, för då åt han dom 80 o sedan åt han andra bröstet Så nu har R gett han mat o de funkar hur bra som hällst!!!

Tack jucea Känns peppande när ni tycker att jag är duktig som släpper på mina prinsiper lite haha

Elton är kinkig hela kvällarna han, men han sover ju super bra på dagarna (han sover ute 3 gånger om dagen, 2-3 timmar i stöten) så de är väl hans tid o vara kinkig på
    Men han är så snäll annars så!

I dag har jag o Elton varit med gammelmormor (min mormor ) o kikat på begagnade kläder, dom hade anordan två dagar där men fick byta/köpa barnkläder, de fanns jätte mycket Ska läga ut bilder sedan!
    Sedan for vi på Birsta City o kika på Name it, där hade dom 4 bodysar för 100 Så de köpte vi oxå! Ska läga ut bilder på de med

Nu sover Elton i vagnen, papp ahar sovit ner han Med tutten o allt! Pappa kan verkligen nu, jag är så stolt

Dessutom dom två sista dagarna så har Elton sugit på tutten hur bra som hällst, så han kanske fattar teckniken nu Känns skönt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008