• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Snart sommar

jucea: men gud vad skönt att det inte var värre om han blivit sparkad av en häst eller nåt. Ja, dom små kräken kan kosta

KaOl: ha, det var ju ett bra tips! Att jag inte tänkt på det förut, maken avskyr ju kålpudding (och jag älskar det ) .

Vilda Tiger: ja, det blir nog till att jaga barnen ett tag kan jag tänka . Men hellre nu när A är så liten än att ävnta ytterligare ett år eller så. Sen vill jag ju gärna vara hemma hela dagar när katten är "ny".

lille08: ja, bor man nära en tungt trafikerad väg förstår jag absolut din oro över att ha dom ute. Nog för att katter är duktiga på att hålla sig undan, men när det väl händer så går det snabbt. Själv har jag blivit av med tre katter jag haft. Första påkörd, andra försvann (förmodligen tagen i skörden) och 3e avlivad pga skador efter slagsmål med andra hankatter. Ingen äldre än 2 år. Saknar dom allihop.

F-n, maken svarar inte i telefon. Jag försöker få tag på honoms å att han kan köpa gott innan han kommer hem. Har bestämt mig för att bara få äta det på fredagar och lördagar, men vågar inte ha något hemma för jag litar inte på mig själv än .

KaOl: jag får också stora hål i tänderna. Klart du kan tröstäta lite

• BebisVagga
    Vilda Tiger skrev 2008-10-24 17:57:03 följande:
    Jucea: Gud va skönt att det inte var någon större fara! Jag är jätteglad att han är hemma i ett stycke igen. Och Ted på soffan, då är världen som den ska vara. CARINA: Såg filten på din blogg. Jättefin! Lyckeli har också en lekfilt som hennes mormor har gjort. Den är nallar, ankor och äppleträd på den.
    Jag kommer itne in i din blogg... du måste ha angivit fel adress när du kommenterat
  • lille08

Jucea: Åh vad skönt att ingenting var brutet hos kissemissen! Hoppas han repar sig snabbt nu!

Ja, summorna när man är hos veterinären springer iväg snabbt. Jag var inne med en av våra kattungar i våras och fick en "härlig" räkning på drygt 11 000:-!! Hade ju försäkring men Agria vägrade direktreglera så det var bara att betala och se glad ut! Jag fick i och för sig ut pengarna sen från försäkringen, men pga en massa strul så tog det flera månader.

• jeng

lille:
    ja visst är det dyrt!!!
    vad var det för problem med din katt som blev så dyrt då?

så fort de ska sövas osv så drar det ju iväg äckelfort! som tur är så kunde de ju kastrera samtidigt som de opererade in dränaget idag, så då slapp vi ju dubbla sövningskostnader iaf!!

• Carinamamma84

Snygga bilder
    vad söt Tedd är

• jeng
    Carinamamma84 skrev 2008-10-24 20:11:14 följande:
    Snygga bilder vad söt Tedd är
    tack
  • lille08
    Svar på #955
    jucea: Katten började löpa redan när hon var 4 månader, men det var inget normalt löp. Det var inte bara det att hon var extremt tidig med att löpa utan löpet avtog aldrig. I samma veva svullnade även hennes två nedersta spenar upp och blev stora som tennisbollar. Så hon blev inlagd och fick spenarna bortopererade och de upptäckte även att hon hade ca 50 cystor på äggstockarna. Det blev en stor operation och de skar upp mer eller mindre hela magen på henne för att få bort allting. Men hon repade sig otroligt snabbt och jag fick bilder på henne häromdagen av hennes nya familj. Jättefin och stor har hon blivit och mår tack och lov alldeles utmärkt!
  • jeng

lille:
    usch då!!! men vilken tur att hon mår bra nu!!! varför har du henne inte kvar? eller det kanske var tänkt att hon skulle säljas redan ifrån födseln? för visst födde du upp katter?

Svar på tråden Augustibebisar 2008