• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

luzorsus;va roligt jag var ute förra helgen och det var skit kul

• MissHellen

Amelie: Jag har förstått att de är väldigt olika

Nu äter Elton med pappa De ser så mysigt ut, MEN de känns SÅ konstigt! De är ju mitt jobb :/ Nää, de är blandade känslor

• Vilda Tiger

MissH
    Men bara du vet att Elton tar flaskan så behöver ju inte R mata om du känner så, ifall du är hemma, menar jag. Och som Amelie säger - bli inte besviken ifall du får ut mindre än 80 nästa gång. Det var något jag fick lära mig - hur bra mamma man är hänger INTE på hur mkt mjölk man har, eller om man har någon ens!

Luzor

Haha! Ja, om man har förtjänat det så lider man ju lite.

• lille08

Nu kan det ju variera lite från dag till dag hur nöjd ens bebis är, men ungefär hur mycket skriker era bebisar varje dag i genomsnitt?! *nyfiken*

William är för det mesta en go och glad liten kille. Skriker gör han i genomsnitt ca 10 minuter om dagen och det är oftast för att han är hungrig, trött eller har bajs i blöjan.

• lille08

MissH: 80 direkt efter matning låter rätt mycket tycker jag. För min del funkar inte pump alls. Köpte en men har använt den ett par gånger bara. Det går knappt få ut nånting alls, utan max 10-20 ml om man har tur. Däremot går det bättre om jag "handmjölkar". Då kan det komma ut en del. Men just när det gäller pumpen så vill mina bröst inte alls släppa ifrån sig nån mjölk.

• Vilda Tiger

Lille
    Akupunkturtanten sa att två timmar är normalt för en bebis ätt skrika varje dag, utspritt över dagen. Jag tror Lyckeli kanske gråter max några minuter varje dag, men det är kanske två timmar kink varje dag. Sådär så man får roa henne, bära henne och trösta henne lite. När hon är trött eller hungig, som med William.

• jeng

vt, vilka superfina prsenter!!! men, fick inte du något skoj också???

hittils är vi typ 20 pers till teds fest så jag hoppas nästan att iaf några lyssnar på oss och låter presenterna vara!! kan ju bli pinsamt annars om jag känner min släkt rätt!! ted i ett berg med paket!!

missh:
    tycker du är jätreduktig som klarar av att släppa ifrån dig en matniong här o där! det är ju en stor trygghet att veta att det funkar om det behövs ju! plus att det säkert betyder mycket för åpappa att kunna duga till också!!!

• Vilda Tiger

Nu var det kanske nyfödda bebisar där de sifforna hon gav mig gäller... Nu börjar väl alla här närma sig tre månader, och då räknas de väl inte till spädbarn, eller? *nollställd* Sedan hänger det ju ihop med faser, nu är L lite extra känslig för stoj, ljud och om det är mkt folk. Då kan hon bli lite extra kinkig och vilja vara hos mig.

• lille08

VT: Ja, det blir ju mindre och mindre skrik ju äldre de blir! Och lättare nu att veta VARFÖR de skriker än precis i början då man oftare fick gissa sig fram.

William är exakt 2 månader gammal idag.

• Vilda Tiger

lille
    Grattis till honom!

Jucea
    jag fick jättebra saker! Ett fint halsband av min mamma, med en stor oktobersten i. Ett par snygga örhängen  och en fin fotoram av lillasyrran, en superfin sjal av storasyrran, en fin blomma av brorsan, rosor av Stig och Barbro (till både mig och Lyckeli), ett pussel (har aldrig pusslat förr, ska bli kul) och ett presentkort på 750 spänn på en behandlingsskola (typ massage, pedikyr, behandlingsbad, manikyr osv) av Marcus släktingar! Ska lägga in bilder på bloggen på det med. Jättenöjd!

Svar på tråden Augustibebisar 2008