• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen
    lille08 skrev 2008-10-26 21:24:32 följande:
    MissH: W:s pappa har varit här regelbundet sedan han föddes... och särskilt nu det sista så har det ju blivit rätt ofta... vi har väl mer eller mindre hittat tillbaka till varandra igen och ska ge förhållandet en ny chans!
    Nej, va roligt för er Ooo, Jag älskar sånt!

Men W o A har inte samma pappa va? Oj, vad jag låter nyfiken Men som sagt, svara bara om du vill!
  • goshheidi

Ni vet inte hur sur jag blev idag, och jag vet inte om det var obefogat eller inte. Ni får säga vad ni tycker.
    Vi var och åt på restaurang med släktingar idag, sen flög Felix från den ena famnen till den andra. Jag vände mig bort för nån sekund och när jag tittar tillbaka så låter den ena personen Felix smaka på GLASS!! Från HANS tesked :( Jag blir helt förtvivlad och ropar NEJ! Ni får inte låta honom smaka...
    Att inte folk fattar bättre :(
    Överreagerade jag?

• lille08
    MissHellen skrev 2008-10-26 21:26:04 följande:
    Nej, va roligt för er Ooo, Jag älskar sånt! Men W o A har inte samma pappa va? Oj, vad jag låter nyfiken Men som sagt, svara bara om du vill!
    Nä fråga på bara!

Nope, de har inte samma pappa.
  • lille08

Gosh: Nej, jag hade också blivit sur om nån annan hade matat min lilla bebis med glass och dylikt. Tycker att det är upp till föräldrarna själva att välja när man vill introducera sånt, men att göra det redan nu känns väl kanske liiite tidigt.

• goshheidi

lille, jag menar det oxo :( Inte ska de ju ha nåt annat än mjölk före de är vadå, tidigast fyra månader gamla?? och inte är väl GLASS nånting man börjar med?! ÅÅÅh, jag vart så arg. Felix var dock bara glad o nöjd han förstås att få smaka på nåt sött :(

• goshheidi

Och vidare att han hade haft teskeden i sin egen mun innan han stoppar in den i Felix mun stör mig också jättemassor!! :( Vad vet vi vad han för basiller och basilusker i sig som Felix fick nu då :(

• Saliva123

Äntligen har jag fått till med komprimerade bilder!!! Tack Amelie och min A... Gå in och kolla på min sida så får ni se min sötnos!

Hur har helgen varit? Ska läsa ikapp om jag hinner ikväll, kollar Jekyll. Någon fler? Tycker att det verkar bra. Här har varit behövlig städhelg och idag har vi varit hos A´s syster m familj. Jag skulle baka vaniljkringlor men det blev snarare vanlijkluttar med sockergegg... Gott iallafall! Imorgon börjar mitt nya liv! Vi ska tävla här hemma, enda sättet för oss tävlngsmänniskor att lyckas stå emot sötsakerna

• lille08

Saliva: Kul att du fick till det med bilderna nu. Åh en sån söt tjej du har!

Gosh: Nä inte stoppar man in sin egen sked i nån annans bebis mun. Särskilt inte så här på hösten/vintern när det far runt en massa läskiga baciller. Ja, det är nog runt 4 mån man kan börja så smått med smakportioner. Fast W fick visserligen suga lite på en gurkbit igår när vi åt tacos...

• goshheidi

Salvia, Så söt hon e Beata!

Lille, Nä precis :( Får bara hålla fingrarna i kors nu att han inte får nån sjuka. Suck. Jag är fortfarande så arg :( Själv är jag ju så noga med att allt ska vara rent som vi sätter i hans mun. Känner ibland att jag kanske är lite för petig med det. Men de är ju så små än, och så är det första barnet, och då är man väl alltid lite extra noga har jag förstått...

• Mareldsbarn

VT; jag kikade in på din blogg idag. Otroligt vad med fina bilder på allt ni har fått! Jätteroligt ju! Vilken lyckad fest!

Lille; Du är ju bara bäst på att fota! Härlig bild på S!

Heide; Jag hade reagerat precis som du. Det är mitt ( ja och D´s då såklart) barn och ingen annan gör något sådant med mitt barn utan att fråga.

Jippi för tidsomställningen säger jag bara! Vareviga natt somnar Julia kl 23, går verkligen inte att ändra på. Lite trist för då är även vi trötta och hinner knappt få någon egen tid men nu somnade hon prick 22 ikväll! Me like

Svar på tråden Augustibebisar 2008